• Erraa
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-03 15:45
Hey mede-Tweakers,

Ik kocht onlangs een Samsung HW-K550 soundbar. Zeer tevreden van het geluid, maar de bluetooth range viel echter enorm tegen (viel weg/haperde reeds vanaf 2m afstand..)

Gezien één van de voornaamste redenen muziek streaming was, besloot ik de soundbar te retourneren.

Heeft iemand ervaring/tip mbt soundbars & bluetooth? Ik ben op zoek naar een alternatief, liefst met wat meer range (minimaal 5 meter moet toch kunnen, of loop ik hier tegen een technologisch plafond)?
Ik kijk momenteel naar LG bijvoorbeeld (gezien mijn tv ook van LG is). Iemand die me de bluetooth afstand van LG toestellen kan bevestigen?

Bedankt voor de tips! _/-\o_

Jens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierr86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07 21:08
Ik *denk* dat je hier altijd tegen aan zult lopen wanneer je bluetooth verkiest.

Is een chromecast geen optie? (ervan uitgaande dat je muziek speelt via een streaming dienst zoals spotify)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:29
Meer als 2 meter moet zeker mogelijk zijn, zeker als dit in de zelfde kamer is, zodra er muren en andere afschermingen zijn word het rap minder.
Zorg er voor dat beide apparaten niet worden afgeschermd of beinvloed kunnen worden door een draadloze telefoon of een wifi router welke er kort naast geplaatst zijn.
En weet je zeker dat het aan de soundbar lag en niet aan het apparaat waar je vanaf streamt ?

Zoals @Thierr86 al aangaf zou je een chromecast kunnen overwegen, deze gaat over je wifi en heeft een veel groter berijk.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:01

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik denk eerder dat er in de hardware iets niet goed is geweest, en dan is het nog even de vraag van welk device. Ik heb zelf één van de goedkopere ranges aan soundbars van Samsung met alleen als doel nét iets meer (achteraf verrassend goed) geluid te krijgen dan het standaard van de TV, maar zelfs daarmee loop ik makkelijk mijn appartement rond waarbij ik op het verste punt een meter of 10 van de soundbar sta, met daar ook nog twee dunne wanden tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 23:43
Zelf heb ik de hw k950 bar. En ik herken jouw probleem. Sub staat 4 meter van de bar af en kraakt plopt etc. Ruk dus. Probleem gevonden. Mijn router van ziggo op 5ghz is de stoorzender.
Als ik 5ghz uitzet heb ik weer strakke bassen. Maar wat nu?
Algemeen bekent is dat Bluetooth en 5ghz WiFi elkaar storen. Meld ik mij bij Samsung zullen ze het op de WiFi gooien. Gaat het probleem opgelost worden? Geen idee.
Maar probeer de 5ghz als je die hebt eens uit te zetten en test het nogmaals

(Edit) je hebt de soundbar al retour gedaan zie ik. Voor de Samsung had ik de soundbar van LG (sj9) na 3 dagen weer retour. Subwoofer van niks. Weinig en totaal geen zuivere bas

[ Voor 15% gewijzigd door Mack80 op 18-09-2017 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mack80 schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:30:
Algemeen bekent is dat Bluetooth en 5ghz WiFi elkaar storen.
Heb je daar een bron voor? Het is namelijk de eerste keer dat ik een stelling als deze hoor, en qua frequentie zitten ze ook niet eens een klein beetje bij elkaar in de buurt.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 23:43
https://support.apple.com/nl-nl/HT201542

Klopt. De frequentie ligt zeker niet dicht bij elkaar. En ik ben zeker niet de enige waarbij dit probleem speelt. Op het moment dat ik 5ghz WiFi actief heb in m’n huiskamer heb ik drama met de sub. Zowel met de router van ziggo danwel met de AirPort van Apple. Zeg het maar waar het probleem ligt.
Nu een paar weken de 5ghz uit en geen gekke ploppen uit de sub gehoord.
(Daarvoor de 5ghz kanalen ook veranderd zonder succes)
Storen ze op elkaar in theorie? Vast niet. Storen ze in de praktijk? Zekers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Erraa schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:55:
Hey mede-Tweakers,

Ik kocht onlangs een Samsung HW-K550 soundbar. Zeer tevreden van het geluid, maar de bluetooth range viel echter enorm tegen (viel weg/haperde reeds vanaf 2m afstand..)

Gezien één van de voornaamste redenen muziek streaming was, besloot ik de soundbar te retourneren.

Heeft iemand ervaring/tip mbt soundbars & bluetooth? Ik ben op zoek naar een alternatief, liefst met wat meer range (minimaal 5 meter moet toch kunnen, of loop ik hier tegen een technologisch plafond)?
Ik kijk momenteel naar LG bijvoorbeeld (gezien mijn tv ook van LG is). Iemand die me de bluetooth afstand van LG toestellen kan bevestigen?

Bedankt voor de tips! _/-\o_

Jens
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Topic gaat dus die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erraa
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-03 15:45
Bedankt iedereen voor het advies.
Mijn router staat wel degelijk net achter de soundbar, dus dit kan een invloed hebben gehad. Het apparaat van waar ik stream is een Samsung S8, een vrij recent apparaat dus ik denk dat deze niet aan de oorzaak zal liggen.

Ik lees op verschillende forums (en ook hier) dat de Samsung lijn wel vaker problemen vertoont qua bereik. Vandaar heb ik deze teruggestuurd. Op aanraden ben ik op zoek gegaan naar een soundbar met ingebouwde chromecast. Ik heb de LG SH7 besteld. :)
Pagina: 1