[Facebook] Weetjes, Tips & Trucs

Pagina: 1
Acties:
  • 1.362 views

Onderwerpen

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-09 08:46

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Een centraal Facebook topic, sorry Remy. (Want ik blijf ze anders maken)

Je beste tips, mooiste trucs en de updates van Facebook waar ze nu weer te weinig info over geven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VE0fj31.jpg

Let's go!

Mijn eerste bijdrage gelijk: sinds kort kun je in de Facebook comments plugin (Die je bv op je site onder artikelen plaatst) alleen maar meer dan het ingestelde aantal comments laden als je bent ingelogd. Dus stel: je hebt "10" staan en wilt na 10 reacties meer lezen, dan krijg je een "meld je aan om door te gaan".

Je wilt niet weten hoeveel boze mensen nu al gemaild hebben... maar ik kan deze aanpassing nergens op de Facebook blogs terugvinden?

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nou ander dingetje over Facebook... Je kan blijkbaar geen video's uploaden waarin je copyright muziek gebruikt ook al zien alleen je vrienden die video. Leuke aftermovie gemaakt van vakantie... kun je niet delen met vrienden en familie want copyright... Voor de zotte... Youtube oke, facebook openbaar delen oke, facebook prive delen, wtf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Chip. schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:25:
Nou ander dingetje over Facebook... Je kan blijkbaar geen video's uploaden waarin je copyright muziek gebruikt ook al zien alleen je vrienden die video.
Strikt genomen heeft Facebook gelijk: het is een openbaarmaking. Helaas zijn ze daar (in het detecteren) heel nifty in.
Voor mijn filmpjes gebruik ik, wanneer ik gratis muziek wil, CC muziek van soundcloud of de door YouTube gratis ter beschikking gestelde muziekjes.

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk200
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-11-2024
Weet iemand hoe Facebook editor te verwijderen of uit te schakelen .
Soort spel waarbij je foto's of plaatsen kan bewerken of stemmen ook word hier een score aan gegeven . Weet niet hoe het gestart is , blijven meldingen binnen komen over wat ik wel of niet gedaan heb . Dit terwijl ik er niets mee doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Weet iemand hoe je de chatbox van FB Messenger waarin je berichten intypt een stuk groter kan maken? In stoor me gigantisch aan het feit dat je amper op een normale manier kan zien wat je zelf aan het intypen bent. Geldt zowel voor de browser versie op de pc als smartphone app van FB Messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Klik op See all in Messenger

Die input wordt hoger naarmate je meer regels (shift+enter) typt.

[ Voor 32% gewijzigd door frickY op 09-11-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Topicstarter
Om het, na een eerder verzoek, centraal te houden ga ik hier maar gewoon verder. Ik zit met een vraag die of betrekking heeft op Facebook, of op CloudFlare, of beide.

De laatste tijd merk ik met regelmaat dat op Facebook gedeelde artikelen vanaf een van de sites die ik beheer een CloudFlare Challenge geven in de Card, in plaats van gewoon de data uit de og: tags bij dat artikel.

Duidelijk dus dat FB daar tegen die Challlenge aan loopt... ? Maar dat zou natuurlijk helemaal niet voor moeten komen. Ik heb de gewone WAF regels aanstaan in CF en rate limiting op de login page van de WP installatie.
Heeft iemand enig idee wat hier precies gebeurt? (Ik heb sowieso soms het idee dat FB op de een of andere manier de preview laadt van de eerste bezoeker die het deelt, ipv het met de eigen server ophaalt.. wat ook apart zou zijn.) Komt FB allicht op een gecachede pagina terecht van een eerdere bezoeker? ('Zou' ook niet moeten kunnen, natuurlijk..)

Na even door de debugger halen werkt het dan weer wel, uiteraard. En het is dus maar soms, dus het is niet zo dat een veel te strenge vreemde rule ergens heel FB blokt.

Ik kan er niet de vinger op leggen wat hier nu precies gebeurt. :?

Afbeeldingslocatie: https://tpo.nl/wp-content/uploads/2019/06/Screenshot-2019-06-02-at-12.15.34.png

Edit: de reactie bij Cloudflare so far is "je kunt Facebook ook whitelisten". Mja, dat had ik ergens wel zelf bedacht, maar is niet echt een antwoord op de vraag "waarom gebeurt dit". Ik heb nu in ieder geval de ASN van het gezichtsboek gewhitelist.
Fingers crossed dat het ook echt zo is dat Facebook die pagina hit (dan is dit een oplossing, hoewel niet ideaal) en niet een of ander freak caching probleem van CF.

[ Voor 13% gewijzigd door ThE_ED op 05-06-2019 18:53 ]

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fennafenn
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-05-2022
Hallo, allemaal.
Ik ben nieuw hier en ik weet niet of ik dit onder het goede topic zit?
Zo niet, dan verplaats ik mijn vraag naar een ander topic sorry daarvoor als dat het geval is?

Want ik zit met een vraag!

Ik heb al een tijd een nieuw account, maar ik heb na 2 jaar nog geen jobs, hobbies toegevoegd op mijn nieuwe account.
In mijn oude account (aangemaakt toen in 2005) werden vrienden gek als ik mijn jobs of hobbies aanmaakten, omdat zij om de zoveel tijd/ periode nieuwe jobs of hobbies op hun timeline voorbij kwamen en daardoor hun timeline vol liepen met meldingen van mijn account als ik iets wijzigde.
Dat hield mij tegen om in mijn nieuwe account alles toe tevoegen.

Welnu mijn vraag!

Hoe kan ik mijn account bijwerken met hobbies en Jobs zonder dat andere de hele tijd meldingen krijgen als ik op save druk?
Zij mogen uiteraard zien als ik heb toegevoegd maar dat de update meldingen uit staan.
Zodat ik rustig alles kan invullen en er geen meldingen worden verstuurd van ... heeft Jobs bijgewerkt of .. heeft hobbies bijgewerkt.

Weet iemand hoe je die push melding voor andermans timeline kan uitschakelen?
Uiteraard wil ik wel dat mensen mijn profiel wel volledig kunnen zien.

Ik hoor graag een oplossing!

Met een vriendelijke groet,
Fenna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@fennafenn dat past beter in een eigen topic. Zou je dus een nieuw topic aan willen maken?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.