Paradigit Enforcer 3770-650 maakt veel geluid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Anoniem: 971721

Topicstarter
Ik heb hier een Paradigit Enforcer 3770-650. uit 2012
Maar deze staat in de woonkamer en maakt veel lawaai.
ik neem aan de ventilator.

wat is wijsheid, aanpassen maar hoe, of een andere kopen, die standaard gewoon veel stiller is.

Als laatste een all in one machine, geschikt voor gamen?

gr. Ruud

Alle reacties

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:12

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

gewoon de desbetreffende ventilator vervangen door een Noctua ofzo ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kast openschroeven en er de stofzuiger op. Doet ie het dan nog, kijken welke fan er herrie maakt. Die dingen hebben ook niet het eeuwige leven.
Doet ie het niet meteen zit het ws in de software, in die zin dat er een proces veel cpu trekt, de cpu warmer wordt en dan de fan harder laat draaien.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Als een fan eenmaal herrie maakt valt er weinig te repareren. Je kunt hem wel even wat rustiger krijgen door bv. wat te smeren, maar meestal hebben de lagers geleden en dat repareer je niet met wat olie.
Overigens is de belangrijkste reden van lagerproblemen onbalans door stof en vuil van het schoepenrad. Dus tijdig en grondig proberen schoon te maken (voor zo ver je er bij kunt want bv. de fan in je voeding is immers onbereikbaar zonder de voeding te demonteren (hetgeen ik ook afraad)).
Veel stillere fans van gelijke opbrengst zul je niet gemakkelijk vinden. Al zullen er verschillen zijn. Er moet immers een bepaalde hoeveelheid lucht worden verplaats. Soms wordt een deel van het geluid veroorzaakt doordat de fan te dicht op het raster in de kast gemonteerd zit. Maar daar doe je ook niet veel aan.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?