Verwijdering User Review - Thom_das's wraak review

Pagina: 1
Acties:

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Muddy heeft een wraak review geschreven na de negatieve review die ik over hem schreef, van wegen het door hem eenzijdig ontbinden van een verkoop overeenkomst met die had met hem.

Heb duidelijk omschreven wat er is gebeurd, met daarnaast screen dump van alle communicatie die ik had via WhatsApp tot dan toe.

Als meneer zelf naar mij toe was gekomen met de vraag kunnen we de overeenkomst ontbinden had ik daar zeker ja op gezegd, en zelfs als hij naar me toe was gekomen met sorry heb de andere muis terug gestuurd omdat hij het geld op het moment te hard nodig hebt, en hij mij op dat moment er over bericht, dan ok minder, maar zand er over.

Maar niks van je laten horen, en dan ook nog een negatief beoordeling/vraak review schrijven omdat je het raar vind dat je er een krijgt, jammer.

Na mijn PM's over interesse en vraag over foto's, is de rest van de berichten naar elkaar via WhatsApp verlopen.

De originele WhatsApp berichten:

*knip

En hier de berichten na de review:

*knip

Ik vraag hierbij dat de negatieve review/beoordeling van Thom_das wordt verwijdert.

En als de algemene consensus is dat ik ongelijk heb in mijn negatieve beoordeling dan wijzig ik hem, en als een moderator vind dat ik ongelijk heb mag hij prima de beoordeling verwijderen/aanpassen.

[ Voor 9% gewijzigd door InFamous op 16-09-2017 18:59 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:46

InFamous

excommunicado

Ik heb de whatsapp gesprekken verwijderd, zo persoonlijke communicatie openbaar maken zien wij liever niet.

Formerly known as Ragdoll

• Muddy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 19:49
Goedendag, volgens mij heb ik keurig van mij laten horen.

Het enige waar het mij om gaat is dat er een beoordeling op mijn profiel word gezet waar het lijkt alsof ik een of andere crimineel ben.

Je had het er over dat je het prima vond als de muis voor het einde van de week verstuurd zou worden en ik heb op woensdag laten weten dat het helaas niet door gaat.

Op het moment dat je een auto ongeluk hebt zoals deze is niet het eerste wat er in je op komt dat je je muis niet meer kan verkopen.

Mijn excuus als ik je teleurgesteld heb maar soms is het niet anders. Dacht je dat ik dit leuk vind?

Het lijkt mij het eerlijkst dat beide reviews worden verwijdert.

Graag ook niet over verder appen, houd het maar op tweakers.

• Muddy
InFamous schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:02:
Ik heb de whatsapp gesprekken verwijderd, zo persoonlijke communicatie openbaar maken zien wij liever niet.
Dankuwel, zou u het linkje ook van mijn profiel willen verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:46

InFamous

excommunicado

@Muddy ook daar is het linkje nu weg.

Formerly known as Ragdoll

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
InFamous schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:02:
Aangezien de communicatie via WhatsApp verliep had ik hem er bij gedaan zodat T-net kon beoordelen wat er gaande was.
Muddy schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:03:
Dankuwel, zou u het linkje ook van mijn profiel willen verwijderen.
Liever niet, daar je ook gewoon tegen me gelogen hebt, toen je zij dat de andere muis al verkocht was en opgestuurd, en dat hij nu net van te koop naar gereserveerd is gegaan, hoe kan het dat je hem nu net op gereserveerd hebt gezet, terwijl hij volgens jouw de deur al uit was?!
quote: Thom_das in WhatsApp
Helaas, dit is de keus die ik heb moeten maken. Ik heb er voor gekozen om deze te gebruiken.

Die andere muis is inmiddels al verkocht. Deze is ook al de deur uit sinds gister ochtend

• Muddy
player-x schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:12:
[...]

Liever niet, daar je ook gewoon tegen me gelogen hebt, toen je zij dat de andere muis al verkocht was en opgestuurd, en dat hij nu net van te koop naar gereserveerd is gegaan, hoe kan het dat je hem nu net op gereserveerd hebt gezet, terwijl hij volgens jouw de deur al uit was?!
[...]
Hier uit concludeer je dat ik gelogen heb? De muis is pas verkocht op het moment dat hij aangekomen is en goedgekeurd door de koper.

• Muddy
De reden van de staking van verkoop maakt ook helemaal niet uit.

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Muddy schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:14:
Hier uit concludeer je dat ik gelogen heb? De muis is pas verkocht op het moment dat hij aangekomen is en goedgekeurd door de koper.
Lijkt mij een redelijke conclusie, daar ik in ieder geval niks zou versturen zonder betaling vooraf, dus neem ik in alle redelijk aan dat hij verkocht is, en jij je betaling binnen hebt, en zelfs onder rembours zou hij op verkocht moeten staan.

Edit: maar de mods zouden dat ook terug kunnen lezen als de verkoop via PM is gegaan.
Muddy schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:16:
De reden van de staking van verkoop maakt ook helemaal niet uit.
Zeker wel als er spraken is van een verkoop overeenkomst, zoals wij die hadden.
quote: player-x via WhatsApp
[20:01, 6-9-2017] +31 6 xxxxxx: Ietsjes lastig maar kan er nog wel een paar dagen mee leven, en ziet er prima uit, als je me jouw bank Nr stuurt, maak ik het geld over.
Jouw reactie.
quote: Thom_das via WhatsApp
[20:04, 6-9-2017] Thomas Tweakers Muis: Oke top, enig bezwaar als ik de muis op stuur wanneer de nieuwe er is ?
Volgens mij voldoet dit toch echt aan de minimale eisen van een verkoopovereenkomst tussen twee partijen.

@InFamous , zou jij zijn wraak review/beoordeling willen verwijderen?

[ Voor 3% gewijzigd door player-x op 16-09-2017 19:51 ]

• Muddy
Nou ik gebruik de volgende keer wel marktplaats want dit slaat echt alles.

De ene persoon is actiever dan de andere... En ik verander mijn advertentie op het moment dat ik dat wil en waarin ik wil.

Ik heb met een eerdere koop meegemaakt dat de persoon niet vond dat mijn product voldeed aan de beschrijving. Hier zijn wij tot een conclusie gekomen dat ik hem tegemoet zou komen.

Pas hierna heb ik de advertentie afgerond.

P.S. Het is absoluut geen wraak review, het is mijn beoordeling over hoe je hebt gehandeld en nu nog steeds handeld.

Laat tweakers dit maar beoordelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Muddy op 16-09-2017 19:31 ]

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Over de andere verkoop kan ik geen beoordeling geven.

Maar zal zeggen succes op marktplaats, daar kan je iig geen problemen met beoordelingen krijgen als eenzijdig een koop ontbind.

Want voor mij waren je positieve beoordeling iig de reden dat ik met je in zee was gegaan, en je iig zeer waarschijnlijk geen oplichter was voor ik mijn geld had over gemaakt.

En ik op marktplaats nagenoeg alleen 'face to face' koop als ik via particulieren koop.

[ Voor 16% gewijzigd door player-x op 18-09-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Hierbij vraag ik wederom om de verwijdering van Thom_das zijn beoordeling/review van de koop.
quote: Zijn beoordeling na mijn negatieve review
Meneer reageert redelijk snel bij het kopen van de muis.
Deze regel klopt, hij zelf reageerde laat, en moest zelf vragen hoe het stond met de komst van de muis, en dan zegt ook nog eens dat zelf hij eenzijdig de verkoop ontbind.
Helaas moest ik de verkoop staken door financiële problemen (auto ongeluk)
Heel vervelend voor hem, en had daar ook best rekening mee willen houden, als hij op het moment dat hij besloot dat hij zijn nieuwe product terug stuurde, het ook bij hem was opgekomen dat hij een deal met mij had van zijn huidige muis, en uit zich zelf contact met mij had opgenomen.
Hier werd geen respect voor getoond en er werd vervolgens beweerd dat meneer de muis al gekocht had.
Hij zelf heeft niet eens het respect voor mij om uit zich zelf te laten weten dat hij de eenzijdig de verkoop ontbind, ik was niet de eerste die respectloos was, als ik dat al was.

Mijn reactie op de foto's: "ziet er prima uit, als je me jouw bank Nr stuurt, maak ik het geld over."
Zijn reactie daar op: "Oke top, enig bezwaar als ik de muis op stuur wanneer de nieuwe er is ?"

Op dat moment zijn we het dus beide eens over de verkoop van de muis, het staat zelf in schrift, waar voor de wet een mondelinge overeenkomst al voldoende is tot koop/verkoop verplichting, dus ja ik heb het product al gekocht, en was er spraken van een verkoop overeenkomst.
Waarop vervolgens er ook nog een beoordeling op mijn profiel word geschreven waarin meneer voor doet alsof hij al betaald heeft. Wat dus niet zo is.
Niet betaalt, maar wel al gekocht.

Zou een van de moderators @Microkid @Verwijderd hier een beslissing over willen nemen.

Ik heb screen dumps van de WhatsApp berichten in de hidden map Thom_das gezet in mijn foto album, daar ik ze blijk baar niet mocht openbaren, terwijl ik ze juist er bij geplaatst had om misverstanden te verkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Muddy schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:14:
[...]

Dat is niet juist. Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en acceptatie. En dat lijkt ook waar het hier op mis lijkt te gaan als ik de screenshots bekijk: die overeenkomst was er. Ik zie eveneens niet hoe de review gelezen kan worden alsof je crimineel zou zijn, er staat naar mijn idee vrij duidelijk wat er gebeurd is.

Als er een overeenkomst is, dan zijn betaling en levering daar onderdeel van. En een overeenkomst is niet eenzijdig zomaar te ontbinden. Zie voor verdere uitleg ook de sticky

Wat ik lees, is dit alles het gevolg van jouw misinterpretatie wanneer de koop gesloten is, en dat kan je koper niet aanrekenen. Je review ging met name ook daar op in, en is dus verwijderd.

Ik begrijp je insteek ook niet helemaal; als ik zelf zie wat voor negatieve review je elders schrijft na enkel een reservering:
https://tweakers.net/aanbod/rating/174946/
Daar beoordeel je zelfs vrolijk een aflevering die nooit van toepassing is geweest.

Ik krijg het gevoel of je met twee maten naar situaties kijkt. Probeer jezelf eens in andere schoenen te plaatsen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:07:
En dat lijkt ook waar het hier op mis lijkt te gaan als ik de screenshots bekijk: die overeenkomst was er. Ik zie eveneens niet hoe de review gelezen kan worden alsof je crimineel zou zijn, er staat naar mijn idee vrij duidelijk wat er gebeurd is.
Zou het niet verstandig zijn om de volgende regels te plaatsen bij de andere waarschuwing over handelen, bij de stuur bericht/plaats advertentie knop.
Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan.
Het breken van een overeenkomst is gegronde reden voor een zeer negatieve beoordelingen, en heeft invloed of andere nog met je in zee willen gaan of niet, lees de FAQ.
Denk achteraf gezien, dat dit waarschijnlijk een van de meest voorkomende ernstige fout is die er op V&A gemaakt wordt, want imho is dat meteen duidelijke een reden om mensen met waardeloos te beoordelen.

Blijkbaar heeft Thom_das ook deze fout gemaakt, en had het al deze onzin kunnen voorkomen als hij dit had begrepen. (misschien)

ps. was het correct van Ragdoll om de WhatsApp screenshots te verwijderen, daar er geen privé gevoelige info in stond, en wel duidelijk aangaf waar het probleem lag.

[ Voor 6% gewijzigd door player-x op 18-09-2017 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

player-x schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:56:
[...]

Zou het niet verstandig zijn om de volgende regels te plaatsen bij de andere waarschuwing over handelen, bij de stuur bericht/plaats advertentie knop.
Er staat overal een link naar de sticky. En ook als we nadrukkelijk bij ieder bericht zetten met vinkje dat met het sturen van een bericht de ziel aan de duivel verkocht wordt en we de eerstgeboren zoon aan het spit hangen en offeren aan de vuurgoden dan wordt dat vinkje direct aangeklikt en is er niets gelezen.

Dat is op zich prima- maar onwetendheid en niet lezen zijn geen excuus 'de wet' niet te kennen. Dan zijn de gevolgen er, zoals hier. Wat we ook plaatsen, het voorkomt vrijwel niets. Dus we gaan niet weer tig zaken overal extra plaatsen met de illusie dat het zaken oplost :)
Pagina: 1