Kodi / LIbreelec Krypton - Sound passthrough

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• freak-me-baby
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-08 11:21
Hey all,

Ik heb zojuist mijn LIbreelec Jarvis geupdate naar Krypton. Wat mij nu opvalt is dat mijn geluid wel werkt, maar stemmen hoor ik heel ver op de achtergrond en alle achtergrond geluiden naar de voorgrond zijn getrokken. Wanneer ik mijn geluid op 2.0 zet en geluiddoorvoer uit zet dan is alles goed.

Mijn opzet is als volgt:
Mediaplayer met Libreelec welke met hdmi naar mijn tv gaat (Lg Oled) en mijn tv stuurt het geluid via spdif door naar mijn geluid systeem (Logitech Z906)

Mijn vraag is als volgt .... klopt dit? Moet ik in Kodi mijn geluid doorvoer uitzetten en op 2.0 ... ? gaat het geluid nu via de hdmi en mijn tv stuurt het naar de LOgitech en die zet het om in het juiste geluid?Of verlies ik op deze manier geluid kwaliteit?
IK kan me niet voorstellen dat ik bij Jarvis alles op 5.1 moest zetten en en de geluidsdoorvoer aan en bij Jarvis juist weer niet. 8)7

I'm a bit confussed. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Alle reacties

• freak-me-baby
Oh ik merk nu dat ik wel passthrough aan kan zetten, maar ik moet wel mijn geluid op 2.0 zetten. Als ik het op iets anders zet dan 2.0 krijg ik weer hetzelfde probleem :S

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik gebruik zelf geen Libre Elec, maar een full featured distro (Debian) met PulseAudio als audio systeem. Hiermee zet ik PA op 2.0 waardoor ik passthrough mogelijk heb. In Kodi heb ik vervolgens ook passthrough aan staan. Met deze configuratie, zoals dat op de Kodi wiki staat uitgelegd, werkt het prima en heb ik prima surround geluid.

Kijk dus eens welk audio systeem er nu gebruikt wordt op jouw systeem en pak de wiki erbij om het correct te configureren. Zodra je PA op iets anders dan 2.0 zet zal het systeem zelf het geluid gaan decoden om door je apparatuur te laten afspelen. Hiermee moet je goed letten op de volumes van de verschillende kanalen. Stemmen komen in principe uit de center speaker, dus daar moet het volume wel van kloppen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• freak-me-baby
Ah ok....dus eigenlijk is dat niet zo duidelijk omschreven van ze....2.0 betekent dus meer dan enkel 2.0 doorsturen. IK ga eens kijken wat mijn audio systeem is (het zal de default moeten zijn,k heb een clean install gedaan met Krypton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In Kodi zelf heb ik wel 5.1 ingesteld, maar in het OS zelf, voor PulseAudio niet. Daar moet ik stereo opgeven anders heb ik geen passthrough. Voor Kodi maakt het uiteindelijk niets uit, maar als je speakerset niet zelf aan stereo upmix doet, zal Kodi het doen als je dus surround opgeeft samen met stereo upmix. Passthrough is weer apart, dat is alleen voor bepaalde formaten zoals AC3. Gewoon een mp3 bestand afspelen bijvoorbeeld zal nooit via passthrough gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
freak-me-baby schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:35:
Ah ok....dus eigenlijk is dat niet zo duidelijk omschreven van ze....2.0 betekent dus meer dan enkel 2.0 doorsturen. IK ga eens kijken wat mijn audio systeem is (het zal de default moeten zijn,k heb een clean install gedaan met Krypton)
heb je het kunnen oplossen ? ik zit in dezelfde situatie. ik heb wel gewoon volop surround geluid op 2.0 met doorvoer op mijn 5.1 systeem (optical). maar ik weet niet of het wel correct is. als ik het op 5.1 zet dan hoor ik alleen het geluid en de stemmen op de achtergrond.

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 01-02-2018 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

lennox-06 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:00:
[...]

heb je het kunnen oplossen ? ik zit in dezelfde situatie. ik heb wel gewoon volop surround geluid op 2.0 met doorvoer op mijn 5.1 systeem (optical). maar ik weet niet of het wel correct is. als ik het op 5.1 zet dan hoor ik alleen het geluid en de stemmen op de achtergrond.
Heb je gelezen wat ik heb geschreven? Met name de verwijzing naar de wiki van Kodi? Daar staat namelijk alles beschreven met wat uitleg hoe dat werkt en zit.

Je geeft zelf al aan dat het met 2.0 instelling prima surround hebt, dus wat is dan het issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
IK heb inmiddels een nvidia shield tv 2017 met kodi aangeschaft, dus geen libreelec meer. K kan je helaas niet meer verder helpen.

ps bij mij werkte alles ook prima in libreelec als ik het op 2.0 had staan. Kreeg gewoon 5.1 surround sound

[ Voor 30% gewijzigd door freak-me-baby op 02-02-2018 11:31 ]

Pagina: 1