Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatisch verplaatsen mailbox mappen

Pagina: 1
Acties:

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:23
Binnenkort heb ik een project waar 100 IMAP mailboxen (Engelstalig) gemigreerd moeten worden naar een Exchange omgeving met Nederlandstalige clients.

Ik loop tegen het volgende probleem aan:
- Wanneer ik een mailbox importeer in Outlook klopt de taal niet, ook komt de Inbox niet overeen met de Inbox in Outlook waardoor je een aparte map krijgt.

Zo ver ik weet heb je dan maar één optie: Met de hand alles slepen, wat veel tijd kost aangezien er 100 mailboxen verplaatst moeten worden. Weet iemand een manier hoe ik dit kan automatiseren? Het exporteren doe ik via Mailstore en het importeren via een Powershell commando.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft _/-\o_

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:08
MigrationWiz

Je kunt tests draaien voordat je de licentie aanschaft, zodat je kunt zien dat de migratie goed is gegaan.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zorg ten tijde van de migratie dat je logging van Exchange niet vol loopt. Desnoods zet je voor de migratie even circulaire logging aan. Iemand hier op GoT heeft hier nogal veel ellende mee gehad.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:56
Importeer je in exchange of op de clients?

Volgens mij kun je het beste op de Exchange server importeren en daar de engelse naamgeving volgen, een Nederlandse outlook zal dit dan vertalen naar de Nederlandse mapnamen in outlook terwijl het onderwater op de exchange server gewoon de engelse mapnamen in gebruik zijn.

• derpadin
Bedankt voor de tip! Voor het exporteren van de mail gaan we gebruik maken van Mailstore, hier hebben we eerder mee gewerkt en dit beviel goed.
Rolfie schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 17:41:
MigrationWiz

Je kunt tests draaien voordat je de licentie aanschaft, zodat je kunt zien dat de migratie goed is gegaan.
Ga hier zeker naar kijken, kan mogelijk ook handig zijn bij andere projecten.
Vorkie schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 17:55:
Zorg ten tijde van de migratie dat je logging van Exchange niet vol loopt. Desnoods zet je voor de migratie even circulaire logging aan. Iemand hier op GoT heeft hier nogal veel ellende mee gehad.
Zeer goede tip, heb dit helaas zelf eens mogen ondervinden :(
Heb een Veeam back-up job klaar staan, mocht het dan fout gaan dan kan ik de logs leeg maken via een back-up.
Dennism schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:00:
Importeer je in exchange of op de clients?

Volgens mij kun je het beste op de Exchange server importeren en daar de engelse naamgeving volgen, een Nederlandse outlook zal dit dan vertalen naar de Nederlandse mapnamen in outlook terwijl het onderwater op de exchange server gewoon de engelse mapnamen in gebruik zijn.
Helaas, dit getest maar was helaas bleven de namen hetzelfde. Toch bedankt!

Mocht het mogelijk zijn om met een Powershell script de inhoud van een bepaalde map in een mailbox te moven naar een andere map dan is dit ook goed genoeg, mocht iemand dan iets weten!

Bedankt voor de tips iedereen! :)

• derpadin
MSDN: PowerShell: Script to move items from one folder to another in a user&#...

Dit gevonden, mogelijk dat dit een goede oplossing is.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:56
derpadin schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:19:

Helaas, dit getest maar was helaas bleven de namen hetzelfde. Toch bedankt!
Maar zijn je folder namen in Exchange nu dan wel Engels by default en bij alle al aangemaakte mailboxen, als deze namelijk al Nederlands zijn (of default op NL-NL staan) dan zal wat ik aangaf inderdaad niet (meer) gaan helpen.

Mijn stel regel is inder geval alles in de omgeving default Engels houden (server language / applicaties) en alleen andere talen op de clients gebruiken wanneer nodig tenzij echt noodzakelijk anders. Dit zorgt over het algemeen gezien voor de minste issues tijdens beheer maar ook tijdens bij migraties.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 17-09-2017 04:10 ]

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Meest makkelijke is een Outlook versie nemen die de zelfde taal heeft als de folders van de te importeren mail. Die start je op met Outlook.exe /resetfoldernames waarna op exchange de folders correct genoemd zijn. Daarna importeer je de mail en komt alles goed.

Het probleem namelijk is dat wanneer een mailbox eenmaal door Outlook in gebruik is genomen deze automatisch naar de juiste taal wordt omgezet van die Outlook cliënt. Daarna werkt alleen resetfoldernames nog.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• FordDriver
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 01:41
Powershell is altijd goed om naar te kijken.. Maar ga je migreren naar een lokale exchange server of O365? Met O365 kan je een migration job starten die in principe de IMAP server leeg trekt. Op de achtergrond gaat dit via powershell dus met een lokale exchange server moet dit ook wel lukken.

when in trouble fear or doubt run in circles scream and shout

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11 23:12
Makkelijkste is om 1:1 te migreren.
Kortom is je bestaande mailbox Engels, zet de bestemming dan ook op Engels.

Test dit eens, komt de mail dan wel in de correcte mappen? (Inbox vs Postvak IN).

Als dit goed gaat kan je na de migratie de taal laten wijzigen door Exchange middels Powershell:

Set-MailboxRegionalConfiguration -id <alias> -LocalizeDefaultFolderName:$true -Language <Language_code_to_switch_to>

Zelf bovenstaand al eens vaker toegepast met dergelijke migraties. Werkt hetzelfde als Outlook.exe /resetfolders maar dan serverside en makkelijker.

Meer info:
https://support.microsoft...n-an-incorrect-language-i
Pagina: 1