eigen router met KPN

Pagina: 1
Acties:
  • 1.188 views

Vraag

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 20:30
Mijn vraag
Wat moet ik aan mijn settings aanpassen?

Ik heb mijn eigen router aangesloten en de V10 experiabox vervangen. Dit werkt prima.
Nu heb ik een lange kabel richting mijn TV, waar ik een managed switch heb hangen.

Deze heb ik ingesteld zoals ze aangeven op netwerkje.com
Ik krijg nu wel TV maar geen internet op de andere apparaten (mediaspeler/tv enz..)
DHCP staat uit op de switch, Vlan toegevoegd (ik kan niet zoals netwekje.com trunken op mijn switch) volgens handleiding, maar het werkt niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus RT-AC66u
TP-TL-SG108E V3 managed switch

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
verschillende fora's en http://netwerkje.com/eigen-router

Ik kan dit probleem nergens vinden op andere fora's

Beste antwoord (via rens-br op 13-02-2018 10:16)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

luxan schreef op zondag 17 september 2017 @ 08:07:
[...]

Het klinkt mij vreemd in de oren dat je op je netwerk maar één router hebt en toch gebruik maakt van twee verschillende gateway adressen. Dat is op z'n minst ongebruikelijk te noemen. Kun je aangeven waarom je dat gedaan hebt?
Verder is het mij nu niet precies duidelijk hoe de apparaten met problemen van een IP adres voorzien worden. Je geeft aan dat ze zowel statisch als dynamisch geen IP adres toegewezen krijgen. Als dit idd zo is, zit daar je probleem.
Welnee, TS begrijpt niet wat z'n managed switch doet en behandelt 'm als een router.
Vandaar die 192.168.2.50. Als-ie daar 192.168.192.254 van maakt gaat 't (bijna) allemaal werken als een zonnetje. Hoeft-ie alleen nog maar uit te zoeken hoe je dhcp doorlaat op die managed switch

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-10 22:06
Kun je iets meer informatie geven over je situatie?
  • Gaat het hier om glasvezel of xDSL, welke van de drie setups op netwerkje.com heb je gekozen?
  • Hoe zitten de apparaten aangesloten op elkaar?
  • Kun je aangeven of je de apparaten zonder internet een statisch of een dynamisch IP geeft?
  • Indien ze een dynamisch IP adres toegewezen krijgen, kun je aangeven of dit ook lukt?
Je kunt overigens prima trunken met de switch die jij hebt.

• Zaratrass
luxan schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 17:35:
Kun je iets meer informatie geven over je situatie?
  • Gaat het hier om glasvezel of xDSL, welke van de drie setups op netwerkje.com heb je gekozen?
  • Hoe zitten de apparaten aangesloten op elkaar?
  • Kun je aangeven of je de apparaten zonder internet een statisch of een dynamisch IP geeft?
  • Indien ze een dynamisch IP adres toegewezen krijgen, kun je aangeven of dit ook lukt?
Je kunt overigens prima trunken met de switch die jij hebt.
Excuus, ik was aan het koken.
Je hebt helemaal gelijk ik had meer informatie moeten geven.

Ik heb een glasvezel verbinding van KPN.

Als eerst heb ik de router (192.168.2.254), daar heb ik vervolgens de switch (192.168.2.50) op aangesloten.
De switch heeft een statisch IP adres (DHCP) uitgeschakeld.
Op de apparaten werkt statisch niet. Ik gebruik dan gateway 192.168.2.50.
Dynamisch ontvangen ze geen IP.

Ik heb voor optie 2 gekozen.

• GapClio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:35

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Je hebt een router achter een router, en daar werkt TV zeg je? Dan heb je waarschijnlijk IGMP Proxying aan staan en trekt dat de hele verbinding vol. verkeerd gelezen

Verder loopt dit topic hier ook.

[ Voor 36% gewijzigd door RobinF op 16-09-2017 22:55 ]

• Zaratrass
RobinF schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 20:21:
Je hebt een router achter een router, en daar werkt TV zeg je? Dan heb je waarschijnlijk IGMP Proxying aan staan en trekt dat de hele verbinding vol.
een managed switch achter de router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-10 22:06
manii schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:37:
[...]
Ik heb een glasvezel verbinding van KPN.

Als eerst heb ik de router (192.168.2.254), daar heb ik vervolgens de switch (192.168.2.50) op aangesloten.
De switch heeft een statisch IP adres (DHCP) uitgeschakeld.
Op de apparaten werkt statisch niet. Ik gebruik dan gateway 192.168.2.50.
Dynamisch ontvangen ze geen IP.
Het klinkt mij vreemd in de oren dat je op je netwerk maar één router hebt en toch gebruik maakt van twee verschillende gateway adressen. Dat is op z'n minst ongebruikelijk te noemen. Kun je aangeven waarom je dat gedaan hebt?
Verder is het mij nu niet precies duidelijk hoe de apparaten met problemen van een IP adres voorzien worden. Je geeft aan dat ze zowel statisch als dynamisch geen IP adres toegewezen krijgen. Als dit idd zo is, zit daar je probleem.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

luxan schreef op zondag 17 september 2017 @ 08:07:
[...]

Welnee, TS begrijpt niet wat z'n managed switch doet en behandelt 'm als een router.
Vandaar die 192.168.2.50. Als-ie daar 192.168.192.254 van maakt gaat 't (bijna) allemaal werken als een zonnetje. Hoeft-ie alleen nog maar uit te zoeken hoe je dhcp doorlaat op die managed switch

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theovanvliet
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-06-2021
HI Tweakers,

Zit met een probleempje... Heb ook een TP-SG3210 als managed switch ingesteld.
Netwerkje.com gevolgd. En Screenshots zien er hetzelfde uit.
Internet werkt prima op poort 2 met VLAN 6 op ACCESS met de Mikrotik RB2011UAS-2HnD-IN er achter.
Telefonie via Experiabox werkt ook prima met VLAN 47 & TRUNK op poort 3..
Echter ik krijg de IPTV niet aan de praat :)
Noch via de Experiabox noch rechtstreeks op een poort van de SG3210 waar ik die poort ik dan als Trunk instel voor VLAN 4. Elke keer foutcode 562 op de KPN ZTE ZXV8001 setup box (de witte 4k decoder variant, niet de zwarte vierkante)
IGMP snooping staat op 'Disable' ook onder tab blad 'Port Config'
Unknown Multicast staat op 'Forward'
Muticast VLAN staat op 'Disable'
MLD Snooping ook op 'Disable'

Wellicht heft iemand een idee?

Veel dank voor het meedenken...

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@theovanvliet het kicken en kapen van topics is niet toegestaan. Maak even een nieuw topic aan en geef duidelijk met screenshots aan hoe je het eea. hebt ingesteld.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.