• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-11 20:45

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
In het tijdperk van Micro-USB kon je met een MHL-kabeltje je telefoon al op een HDMI scherm aansluiten en tegelijk opladen, zodat je hem kan gebruiken om een video af te spelen of iets anders. Het lukte echter niet om tegelijk dan weer ook USB OTG te gebruiken voor een toetsenbord/muis. Dat zou eigenlijk mooi zijn om te kunnen met een telefoon, want dan is het in feite een laptopvervanger als je ergens wel een scherm en tobo/muis hebt.

Nu krijg ik binnenkort een telefoon met USB-C, namelijk de Xperia XZ1 Compact. En er zijn sinds de MBPs en andere laptops met alleen USB-C zijn uitgekomen, legio hubs waar je van alles op kunt aansluiten. Bijvoorbeeld deze:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ow40TPal.jpg

Hier staat bij dat hij de Via VL100 chipset gebruikt. Ik kan niet direct veel vinden over het gebruik hiervan in combinatie met Android. Wel vind ik hier een andere hub die dezelfde chipset gebruikt: http://plugable.com/products/usbc-hub3p/. Hier staat bij dat de hub goed werkt als OTG hub maar niet tegelijk kan opladen. We gaan dus weer een stapje terug.

Nou ben ik vast niet de eerst tweaker die probeert om twee passende dingen op elkaar aan te sluiten en te kijken of dat werkt. Heeft iemand hier dus ooit een HDMI/USB/Ethernet hub via USB-C aangesloten op een Androidtelefoon met USB-C, en hoe goed werkte dat?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Heeft de Xperia XZ1 wel een 3.1 gen 2 poort? Kan het me eigenlijk haast niet voorstellen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Switchie schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:53:
Heeft de Xperia XZ1 wel een 3.1 gen 2 poort? Kan het me eigenlijk haast niet voorstellen.
Op de site van Qualcomm staat USB 3.1. Moet het Gen 2 zijn hiervoor?

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen op 16-09-2017 16:02 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Jeroen schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 15:59:
[...]

Op de site van Qualcomm staat USB 3.1. Moet het Gen 2 zijn hiervoor?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TmypaXobdf41PvytfOA274up/full.png

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Maar wat zegt dat? Deze hub zou werken met gen 1: https://www.tripplite.com...tible-4kx2k~U44406NH4GUC/

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
In een reactie van ugreen zeggen ze dat het niet werkt, maar niet waarom. Voor zover ik kan zien heeft gen 2 alleen meer bandbreedte, maar dat moet toch niet zo veel uitmaken?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Jeroen schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:06:
In een reactie van ugreen zeggen ze dat het niet werkt, maar niet waarom. Voor zover ik kan zien heeft gen 2 alleen meer bandbreedte, maar dat moet toch niet zo veel uitmaken?
Volgens mij doet 1080p 60hz al bijna 4.5Gbps. Bandbreedte maakt dus zeker wel uit

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Ja maar dat verklaart niet waarom je het niet aan zou kunnen sluiten. Dan zet je hem op 720p of 30hz. Als ik mijn monitor op mijn laptop aansluit dan kan ik ook alleen 4k op 30hz doen vanwege een te oude hdmi versie.

Pagina: 1