Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een laptop voor het hbo!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers! Ik zoek een laptop en hierbij heb ik natuurlijk het form even uitgewerkt, elk vorm van hulp is zeer welkom! O-)

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben van plan om de laptop enkel voor school te gebruiken, ik zocht daarom naar iets dat gewoon lekker snel opstart als de hoorcollege snel begint en dat ik niet 20 seconden lang moet wachten totdat Word opstart.

Wat is je budget?
Mijn budget is <1100 euro, hoewel de 800-950 euro regio ideaal is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik ben van plan om de laptop veel mee te nemen, daarom zocht ik naar iets wat licht is! Ik reis er in totaal 2 uur per dag (5 keer in de week) in de trein en daarnaast zit ik ook nog zo'n 6+ uur op school soms.
Een lange batterijduur en iets wat in mijn North face tas past was daarom een must in mijn keuzemaking.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen bepaalde merkvoorkeuren, hoewel ik zoals hierboven heb gezegd ik opzoek ben naar een wat kleinere laptop dat in een Northface tas (Jester) tas past met een lange batterijduur en een SSD en het liefst inclusief 8GB RAM omdat ik een persoon ben dat toch wel veel tabs openhoudt tijdens het gebruik ;)

Ik ben na wat onderzoek terecht gekomen bij de "Microsoft Surface Laptop" terecht gekomen, ik vind zelf de Macbook pro zeer aesthetisch (uiterlijk krijgt van mij zeer veel pluspunten!), alhoewel ik OS X haat! Daardoor lag jammer genoeg de OS X/Apple producten van tafel. De Microsoft Surface Laptop lijkt wel op wat ik lekker vind in een Macbook pro. Het is lekker klein, mooi neutraal kleurtje dat lekker minimalistisch is. Daarnaast heeft het een 256 GB SSD (meer zal ik niet nodig hebben.) en ook nog een 8 GB RAM wat ik zocht. Ook is het lekker kleinachtig wat zoals eerder gezegd is, lekker in de laptop sectie van mijn rugtas past. :)

De enige nadelen in mijn ogen zijn natuurlijk weer de prijs, het ligt wel wat boven mijn budget wat het zeer prijzig maakt en daarnaast kun je het niet makkelijk laten repareren (0 score op iFixit) waarvoor ik best bang ben! Daarom vraag ik of iemand een beter alternatief heeft? Ik kan hiernaast wel de goedkopere versie nemen van 128GB SSD en 4GB RAM, maar ik weet niet of de 4GB ram wel genoeg is als ik heel wat tabs open heb, en daarnaast ook nog Rainmeter op wil hebben (Ik hou van het personaliseren :) )

Heeft iemand hier een beter advies? Samengevat zoek ik dus gewoon iets met een SSD, 8GB RAM en (best heel belangrijk) iets wat gewoon lekker minimalistisch is zoals een soort Macbook pro. Anders haal ik gewoon de 4 GB RAM / 8 GB RAM versie (zit nog te twijfelen.)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2017 14:43 ]

• Broodspot
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
De Dell Latitude E6530 wordt gerefurbished aangeboden en kost rond de 300 euro. Dit systeem voldoet aan specificaties alhoewel de componenten mogelijk uit oudere generaties bestaan.

Eveneens adviseert Tweaker's Best Buy Guide de Lenovo IdeaPad 510. Dit systeem is nieuw maar ongeveer 300 tot 350 euro duurder.

Een 1200 euro budget is hoog voor de beoogde gebruikerseisen (i.e. aantekeningen maken). Het gerefurbished model zou ruimschoots aan deze eis moeten voldoen. Indien deze gekozen wordt, kan de bespaarde 900 euro voor andere studiegerelateerde investeringen gebruikt worden.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hier bij tweakers en bij de buren (hardware.info) zijn reviews van enkele Asus UX laptops voorbij gekomen (bijv. UX410, later de UX430 etc). Zit in je prijsklasse. Mat scherp, IPS, 8GB en SSD. En een bak goedkoper (of beter gezegd, minder duur, 1000 euro is nog steeds een flinke som geld) dan een Surface laptop of een Mac. Voor design en slankheid van je laptop betaal je ook een prijs (in euros) en voor vaak is zo'n dun ding ook niet ideaal voor koeling van de CPU en de kwaliteit van het toetsenbord (bijna geen travel op je toetsen). Lenovo heeft nog een Carbon-X serie, maar die gaat, net als de MBP en Surface over je budget heen.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-11 22:13
Met zo'n budget kun je, zoals je zelf ook al ontdekt had voor een Microsoft Surface Pro gaan.
Deze zou ik dan nemen: pricewatch: Microsoft Surface Pro 4 (Core i5, 8GB, 256GB) Zilver

Het mooie aan de Surface Pro is dat hij compact, snel en een touchscreen met stylus heeft.
Je kunt het toetsenbord ontkoppelen en je hebt een tablet.

Voor die mooie extra's betaal je natuurlijk wel extra.
Zoals @Broodspot zegt kan het ook veel goedkoper voor de doeleinden waar jij de laptop voor wilt gebruiken.

In vino veritas, in aqua sanitas

Verwijderd

Cube Thinker i35: 3000x2000 IPS scherm uit de Surface Book, 8GB, 256GB SSD, kosten slechts 580 euro incl. invoer + BTW. Fanless met Core M i5 ook nog, dus helemaal stil. Superding. Toedeledokie 3-4x zo dure Surface Book. :)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:33
8GB RAM is zeker aan te raden in de toekomst, al is het voor de restwaarde. 4GB is echt heel karig en tot nu toe zie ik machines langskomen die geen upgradebaar geheugen hebben.

Surfaces zijn tof, maar onpraktisch als je in de trein 'm op je schoot wil hebben.

Ik zou een leuke laptop halen, dun model met 13"-14" display, lekker makkelijk mee te nemen, zoek in de prijsklasse van ~800 zodat je je hele studie er mee door kan.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Verwijderd

Broodspot schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 17:15:
De Dell Latitude E6530 wordt gerefurbished aangeboden en kost rond de 300 euro. Dit systeem voldoet aan specificaties alhoewel de componenten mogelijk uit oudere generaties bestaan.

Eveneens adviseert Tweaker's Best Buy Guide de Lenovo IdeaPad 510. Dit systeem is nieuw maar ongeveer 300 tot 350 euro duurder.

Een 1200 euro budget is hoog voor de beoogde gebruikerseisen (i.e. aantekeningen maken). Het gerefurbished model zou ruimschoots aan deze eis moeten voldoen. Indien deze gekozen wordt, kan de bespaarde 900 euro voor andere studiegerelateerde investeringen gebruikt worden.
Is de kwaliteit van die Thinkpads niet een stuk minder geworden sinds Lenovo de laptoplijn van IBM heeft overgenomen?

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 01:10:
[...]
Is de kwaliteit van die Thinkpads niet een stuk minder geworden sinds Lenovo de laptoplijn van IBM heeft overgenomen?
Ligt eraan welk model je hebt.

Verwijderd

Waarom geen Chromebook? Ik gebruik deze voor notulen te maken tijdens colleges en het schrijven van essays. Het voordeel is dat het een erg licht besturingssysteem heeft, waardoor het minder zware hardware nodig heeft om toch een goede gebruikerservaring te geven. Het enige nadeel is dat je geen “Word” hebt, maar Google Docs. Persoonlijk, zeker als je thuis een vaste computer hebt, vind ik dit fijner, want je hoeft geen bestanden over te zetten – alles zit toch in de Cloud.

Zelf heb ik de Dell Chromebook 13 7310-6696 (destijds 330), en ik kan prima een hele dag op een accu bij gemiddeld/zwaar gebruik, 1080p youtube video/twitch streams en mee browsen op het internet. Ik neem aan dat er, na bijna 2 jaar, er nu betere Chromebooks zijn, maar ik zou ze zeker niet uitsluiten.

Schilt ook veel geld ;)
Pagina: 1