Subwoofer Canton Sub 10.2 geen stroom

Pagina: 1
Acties:

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 22:42

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Vandaag viel me op dat mij Canton Sub 10.2 niet aansloeg bij het radio luisteren (lampje aan voorzijde was uit). Geen idee hoe lang dat al zo is, want let daar niet dagelijks op. Ook als ik de subwoofer op continu ON zet (ipv automatisch) nog steeds geen lampje of geluid. Het ligt ook niet aan het stopcontact en hoewel waarschijnlijk niet van toepassing heb ik ook de kabel vervangen, de instellingen op de receiver gecontroleerd en volume van de subwoofer omhoog gedraaid

Daarna het paneel aan de achterzijde losgemaakt maar zag geen zichtbare beschadigingen en ook de de fuse/stop ziet er nog heel uit. Niet dat ik de skills heb om iets op/aan printplaten te repareren, maar het zou al handig zijn om de grondoorzaak te vinden. Helaas.
Twee voor de hand liggende opties die ik zie zijn: een nieuwe kopen of de diensten van een al dan niet bonafide reparateur inschakelen. Een derde optie waarna ik gezocht heb is het vervangen van de complete power printplaat. Maar ik kan geen bron vinden waar vervangende printplaten voor verschillende subwoofers te koop zijn.

Deze post is om te vragen of er misschien tips zijn om aan betrouwbare vervangende printplaten te komen of nog andere opties zijn die ik niet ken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor je de sub de schuld geeft: op welke receiver zit ie aangesloten, en hoe staat daar de instelling van de sub? Op alleen LFE, of op LFE plus main oid?
Test ook eens met een film anders.

Of hang ff een iPod oid aan je sub met een verloopje, kijken of dat wel werkt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Dank voor je reactie. De sub hangt 2,5 jaar aan een Onkyo TX-NR626. Naar aanleiding van je tip op zoek gegaan naar een verloopstuk zodat ik mn iphone aan de sub kon hangen, en zowaar in huis iets gevonden. Maar geen geluid. Ook geen gebrom, geplop of gezoem bij het gerommel met kabels, en ook geen groen of rood lampje ter indicatie dat de sub op stroom aangesloten is. Vooral dat laatste doet me sterk vermoeden dat er het aan de stroomvoorziening van de sub ligt. Natuurlijk net 3 maanden buiten de garantie...
The Eagle schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:35:
Voor je de sub de schuld geeft: op welke receiver zit ie aangesloten, en hoe staat daar de instelling van de sub? Op alleen LFE, of op LFE plus main oid?
Test ook eens met een film anders.

Of hang ff een iPod oid aan je sub met een verloopje, kijken of dat wel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kun je wellicht van buiten bij de zekering, danwel de versterkermodule er uit schroeven en kijken of je met een dooie zekering van doen hebt? :)
Ding is toch buiten garantie dus wat let je om een beetje te klooien? ;)

offtopic:
als je quote, reageer dan ONDER de quote ipv er boven. Je reageert ergens op, niet van tevoren ;) Zoals je nu quote leest het voor geen meter ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
De zekering had ik al gecontroleerd en die ziet er nog helder uit met een draadje van binnen die niet gebroken lijkt te zijn.
Ikzelf zou overigens niet in staat zijn geweest deze te vervangen. De de pinnen van de zekering lijken door de printplaat te steken en bovendien zijn vrijwel alle componenten deels bedekt en daarmee samengeklonterd met een witte substantie. (Ik heb eventueel foto's voor de geïnteresseerden.) Alsof Canton überhaupt niet wenst dat mensen onderdelen van de printplaat vervangt. Mede vandaar ook dat ik me afvroeg of er niet ergens een complete printplaat te vinden is ter vervanging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Een complete printplaat is volgens mij een nieuwe verstrker, dat is nl wat de print is ;)

Zag dat je in Tilbug woont? Je zou eens bij Bartels of iEar kunnen vragen wat evt de mogelijkheden zijn en of zij adressen weten. Kan me niet voorstellen dat het niet te fixen is, de vraag is alleen wat het kost en of het dat waard is :)

En anders weet ik nog wel een adresje in Helmond die het (bonafide) zeker kan, maar das wel een eind rijden. Moet dichterbij ook kunnen, die winkels die ik noemde hebben ook vast hun adressen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door The Eagle op 16-09-2017 19:50 ]

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Dank voor de adviezen. Je opmerking over de printplaat vertelt mij denk ik voldoende. (Zoals je merkt, ben ik geen expert.)
Wat mij betreft kan dit topic op slot.

• The Eagle

The Eagle

Topics worden hier niet gesloten bij een mogelijke oplossing, wellicht heeft iemand anders later nog de oplossing voor een soortgelijk probleem. Of achteraf voor het jouwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb dezelfde problemen met mijn 8.2 canton sub. plotselling werkt niet meer.
Wat heeft u toen gedaan? Heeft uw wat tips? Woon in amsterdam.
Alvast bedankt :)

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 14:29
beste,

Bij heb ik vandaag ook gemerkt dat mijn Canton sub 10.2 (aangesloten aan pc, de audio wordt doorgelust naar m'n stereo speakers) niet meer aan gaat/werkt (het audio signaal gaat wel nog naar mijn stereo speakers, vandaar dat het niet direct opviel dat mijn sub ook niet langer meer powered is.)

Het is zeker niet de power (ik heb hem aangesloten aan de powerkabel van m'n 12.2 sub die wel nog werkt ..
en ook het audio signaal is niet het probleem (duh als de stereospeakers blijven werken... but you never know .. )

Is er enige oplossing gevonden voor deze subs of betreft dit een fabrieksfout die pas na jaren boven komt? (zoveel heb ik deze sub echt niet gebruikt, het merendeel van z'n tijd heeft hem namelijk doorgespendeerd onder mijn bureau niet aangesloten.

In de handleiding is er enkel optie 9. Zekering gesprongen wegens zwakstroom (que?) gelieve deze te laten vervangen door een vakman ... nog niet eens een aanduiding/schema van de zekering en z'n waarden ...

Vraag is dus is het de zekering of iets anders, en hoeveel kost het me deze sub te herstellen, daar alle sites direct zeggen: "hoera tijd voor een nieuwe/betere" ... dit hoeft natuurlijk niet mijn main sub (voor tv/film) is een 12.2 (tot nu toe blijft deze werken, wel ietsje nieuwer ... ) en als bijkomend "subje" voor mijn pc is deze echt meer dan genoeg (zelf teveel in verhouding met de huidige stereo speakers die ik gebruik :o )

PS: Blijkbaar maar 2 jaar garantie, en hem is 5 jaar oud. Voor sommige electronica is 5 jaar wellicht "oud" maar voor speakers vind ik dat totaal niet oud .. :(
Soit, oplossingen die de garantie teniet doen zijn dus ook welkom!

[ Voor 7% gewijzigd door lightdestroyer op 13-08-2020 13:37 ]

Specs

Pagina: 1