Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit al een tijdje telefoons te vergelijken maar ik kom er maar niet uit. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik zoek een?
Midrange telefoon die liever niet duurder is dan 300 euro. Vooral prijskwaliteit moet goed zijn. Ik wil graag een snelle telefoon met een goede accuduur, die het liefst ook nog mooie foto's maakt en een helder scherm heeft

Wat is je budget?
325 is echt de max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk de dagelijkse dingen als whatsapp en social media. Hiernaast gebruik ik google maps heel vaak voor mijn werk. Ik kijk ook graag youtube filmpjes, soms netflix. Ik zou het ook fijn vinden als de camera mooie plaatjes maakt.

Wat heb je zelf al gevonden?

Moto G5 Plus: ik stond in principe al klaar om deze te gaan halen vanwege de goede reviews, maar ben toch gaan twijfelen. Voornamelijk omdat de G5+ geen kompas heeft. Ik gebruik google maps (fiets, lopend) bijna dagelijks voor mijn werk dus dit is wel een nadeel. Ook vind ik de g5+ toch wel erg lomp, hij voelt groot in de hand en hiernaast kijk je er toch elke dag naar.

Sony Xperia Xa1: goede camera, niet zo'n lomp design. Volgensmij heeft deze wel een aanzienlijk kortere accuduur.

Huawei P10 lite: grotere RAM (maar ook betere prestatie?), mooier design, aardige plaatjes. Stukje duurder dan de andere 2 apparaten, is dit het waard?

Huawei Nova: Blijkt het goed op te kunnen nemen tegen de P10 lite, maar heeft weer een kortere accuduur geloof ik

Welke vragen heb je hier nog over?
Heb ik nog opties over het hoofd gezien?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Welkom op Tweakers!

Ik heb eens even op onze Pricewatch gezocht voor je en dan komt deze volgens mij binnen jouw budget als beste bovendrijven:

pricewatch: Motorola Moto Z Play Dual Sim Zwart

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Als je het geen probleem vind om met een chinaphone te lopen; Xiaomi Mi A1

pricewatch: Xiaomi Mi A1 Goud, Rosé Goud, Zwart

Vergelijkbaar aan G5s Plus, alleen dan 100 euro goedkoper en met kompas, alleen geen nfc.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Heb je al in de winkel de toestellen vast gehouden?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, ik heb even gekeken maar ik vind de z play echt een slagje te groot.

Ben net in de mediamarkt geweest, het gaat nu nog tussen de moto g5 plus en de p10 lite. Voor de nova komen er geen updates meer dus die blijft op 6.0 hangen. De sony vind ik niet fijn vasthouden en was eigenlijk alleen op gebied van camera beter dan de andere opties.

Ik neig meer naar de p10 lite vanwege het grotere RAM, aanwezigheid van kompas en omdat ie lekkerder vasthoudt/mooier is.

De moto g5 wint daarentegen in prijskwaliteit verhouding. En heeft volgensmij een scherper scherm en beter geluid uit de speakers.

Weet iemand hoe de cameras zich in werkelijkheid tot elkaar verhouden? En de accuduur?

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-10 17:31
Kompas is inderdaad erg handig.

Ik weet niet of je nu voor de G5 of de G5 plus wil gaan, dus ik behandel ze alle 3 maar even.

Qua prijs is de G5 inderdaad goedkoper, maar wel 3GB RAM en 16GB opslag, de andere 2 telefoons hebben 32GB opslag.De Huawei P10 Lite heeft ook nog eens 4GB RAM.

Volgens mij is de Kirin 655 sneller dan de Snapdragon 625, en zeker sneller dan de Snapdragon 430, maar zijn de grafische prestaties minder.

Het scherm van de G5 is iets kleiner dan die van de G5 Plus en de Huawei P10 Lite, de resolutie is bij alledrie hetzelfde. De bezels van de Huawei P10 Lite zijn wel een stuk kleiner.

Camera's heb ik niet zo veel verstand van, dus hier kan ik niets over zeggen. Ik ben het wel met je eens dat de Huawei P10 Lite mooier is.

Speakers moet je natuurlijk ook uitproberen, al vraag ik me af hoe vaak je echt gebruik maakt van je telefoonspeaker(s).

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Klinkt alsof de Huawei P10 Lite de telefoon is voor jou, ziet er mooi uit, compact vast te houden, en als je je er goed bij voelt is dat het laatste stukje wat iets kan maken of breken. Dus gewoon doen.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:15
Ik kan je de G5+ echt wel aanraden. Hij is iets groter dan m'n vorige LG G3, maar niks spannends verder. Accu is zeer ok! SoT haal ik rond de 7u.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde inderdaad de G5+. Ik denk dat het inderdaad de P10 lite wordt! Bedankt voor jullie hulp!

• stronger
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-11 18:19
De p 10lite heeft ook nog eens 3 jaar garantie nu zegt garantie natuurlijk niet zoveel.
Meestal als er iets stuk is is het toch je eigen schuld maargoed het zet mij ook nog steeds aan de twijfel.
Pagina: 1