Sinds kort woon ik in een nieuw appartement, en nu leek het mij leuk en vooral handig om het slot dat ik nu heb op mijn voordeur te vervangen door een slim voordeur slot. Eentje die je kan openen met bijvoorbeeld je telefoon, of als je die vergeten bent, of als de batterij leeg is met een dongle of een pincode.
Ik heb al gezocht op internet, en de Nemef ENTR (link), en de Lockitron (link) zien er best goed uit, en voldoen aan de eisen die ik heb (makkelijk te installeren, mogelijk met Android, past op vrijwel elke deur, en naast openen met telefoon andere mogelijkheden om de deur te openen)
Maar ik heb geen flauw idee hoe goed ze nu eigenlijk zijn. Heeft er iemand hier ervaring met een van deze of beide slimme voordeursloten?
Ik heb al gezocht op internet, en de Nemef ENTR (link), en de Lockitron (link) zien er best goed uit, en voldoen aan de eisen die ik heb (makkelijk te installeren, mogelijk met Android, past op vrijwel elke deur, en naast openen met telefoon andere mogelijkheden om de deur te openen)
Maar ik heb geen flauw idee hoe goed ze nu eigenlijk zijn. Heeft er iemand hier ervaring met een van deze of beide slimme voordeursloten?
- Hoe goed is de beveiliging? Worden er regelmatig beveiligingsupdates (aan de deur en de app) gegeven?
- Hoe moeilijk is het om zo'n slot (digitaal) te kraken?
- Als ik zo'n slot installeer, en er wordt ingebroken door de voordeur, ben ik dan nog wel verzekerd met mijn inboedelverzekering?
- Is zo'n slimme voordeurslot ook te combineren met andere domotica?