Momenteel ben ik bezig om de oude PC van me ouders om te toveren tot een NAS als bakcup server voor alle PC's die wij in huis hebben. Omdat hij op mijn slaapkamer komt te staan en alleen bedoeld is om 1 keer per week backups te laten draaien zal hij niet 24/7 aan staan.
Ik zoek een?
1 of meerdere HDD voor een NAS
Wat is je budget?
Nu rond de €150,- misschien later meer.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ik sta voor alles open zolang het maar betrouwbaar is
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is een ouden medion erazer draaiende op de eerste generatie i7 met 8gb RAM.
wanner ik nu bijvoorbeeld een 2TB HDD koppelt aan het systeem kan ik dan later (weer nieuw budget) het systeem in een RAID 1 upgraden zonder dat ik al mijn data moet backuppen? of kan ik beter nu gelijk 2 HDD kopen en dan later het systeem uitbreiden met nog 2 HDD. Volgens de statestiek vergroot je nu wel de kans dat 1 van de 4 HDD stuk gaat op den duur maar de gevolgen zijn wel beperkter
Ik zoek een?
1 of meerdere HDD voor een NAS
Wat is je budget?
Nu rond de €150,- misschien later meer.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ik sta voor alles open zolang het maar betrouwbaar is
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is een ouden medion erazer draaiende op de eerste generatie i7 met 8gb RAM.
wanner ik nu bijvoorbeeld een 2TB HDD koppelt aan het systeem kan ik dan later (weer nieuw budget) het systeem in een RAID 1 upgraden zonder dat ik al mijn data moet backuppen? of kan ik beter nu gelijk 2 HDD kopen en dan later het systeem uitbreiden met nog 2 HDD. Volgens de statestiek vergroot je nu wel de kans dat 1 van de 4 HDD stuk gaat op den duur maar de gevolgen zijn wel beperkter