Ik dacht, zou er al een topic over deze game bestaan op Tweakers? En verhip, sinds 2017 al !!!
Ik pak even mijn necro-shovel hoor...
Ik heb deze game samen met 2 vrienden onlangs gekocht op Steam. Echt een heerlijk spel! Het combineert de free-building mogelijkheden van bijvoorbeeld Space Engineers, met de simpele controls van een retro top-down spaceship shooter, en voegt dan ook nog allerlei (redelijk optionele) micromanagement toe á la Evil Genious. En je kan het samen met anderen spelen, waarbij je net als bij Anno games de keuze hebt of iedereen een eigen player ('team') is, of meerdere spelers als één player spelen. In het laatste geval deel je dus al je resources en ships.
Vorige week begonnen aan een sessie en toen hadden we vooral oog op meer boem en knal, dus zo snel mogelijk de betere cannons, lasers, railguns en shields kopen.
Toch besloten om deze week een nieuwe save te starten, en juist te focussen op zo snel mogelijk helemaal self-sustaining te zijn qua ship building.
Dus we hebben nu een 'base' met daarop factories die steel plates, coils, supercoils, diamonds, tri-steel, enriched uranium en processors kunnen maken. Merk wel dat in deze sessie de pirates veel moeilijker te slachten zijn omdat we nog niet veel combat-related ship modules unlocked hebben. Maar het voelt heerlijk om een rondje te minen en dan daarmee je ship te kunnen bouwen.
Kwam vanmiddag een heel vervelende pirate tegen, met 3 Large Cannons. Die vloog constant TEGEN mijn ship aan (en was dan voorbij mijn shield) en mikte dan die 3 cannons RECHT op de nuclear reactor, die eenmaal kapot mijn hele ship meeneemt door de ontploffing.
Vanavond weer een sessie met z'n 3en spelen, eens kijken of we het starter system al gaan verlaten
Tweakers die fan zijn van Space Engineers, Factorio, Satisfactory, EVE Online, Evil Genious, Dwarf Fortress, en andere games in die rij, probeer deze eens! Het is leuker (en diepzinniger) dan je zou denken.
Ik heb de game gekocht in de sale voor EUR 16.
Er is ook een Demo op Steam beschikbaar, zeker de moeite waard om eens te checken. Is maar 800MB.
https://store.steampowere...hip_Architect__Commander/
Is een early access game, roadmap is beschikbaar:
[
Voor 3% gewijzigd door
Daffie op 12-12-2023 15:55
]