Ultrawide scherm op 3 monitoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy.r
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-03-2018
Hoi,
Na veel gedoe heb ik eindelijk 3 monitoren op mijn desktop weten aan te sluiten. Omdat mijn video kaart maar 2 monitoren ondersteund moest ik de derde monitor via mn moederbord aansluiten.
De reden waarom ik 3 monitoren wilde, is zodat ik op ultrawide screen een game (f1 2016) kan spelen.

Nu is het probleem dat het mij niet lukt om dit ultrawide screen te activeren. Ik denk dat dit komt door verschil in aansluiting...

Kan iemand me hiermee helpen??
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 16:51
Omdat je een videokaart hebt is waarschijnlijk de integrated GPU uitgeschakeld, die geeft dus geen beeld. Zelfs als je dat scherm via het moederbord werkend krijgt dan komt het beeld van de CPU en niet de GPU.

Wat jij wil bereiken is zo niet mogelijk. Dan zou je een nieuwe GPU moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Wat voor GPU heb je? Bij sommige kaarten kun je wel 3 schermen aansluiten, maar dan moet je een actieve displayport adapter gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1 fullscreen applicatie aansturen over een IGP en GPU gaat je niet lukken. Je zutl in dit geval met eyefinity willen werken, zodat je 1 groot scherm hebt. Maar dan moet je het wel allemaal aan je GPU knopen.

Over welke specs hebben we het?

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Inderdaad. Alles op de GPU aansluiten. Met 2 aansluitingen op je GPU kaart kan je nog kijken of je de schermen kan doorlussen.
Ik vrees dat je echter een GPU met 3 aansluitingen nodig hebt en dus een nieuwe GPU kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:14
Als je kaart zo oud is dat hij geen 3 schermen tegelijk aan kan sturen zou het toch slecht gedraaid hebben.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Tommy.r
Mn videokaart heeft wel 3 aansluitingen hoor, maar als ik alle 3 aansluit dan geeft hij aan, gpu onderteunt niet meer dan 2 schermen. Is dit ergens te veranderen? Want mn conputer loopt wel gewoon goed, dus hij zou het aan kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tommy.r op 16-09-2017 17:36 ]

• Tommy.r
timberleek schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 23:49:
Wat voor GPU heb je? Bij sommige kaarten kun je wel 3 schermen aansluiten, maar dan moet je een actieve displayport adapter gebruiken.
ik heb een nvidia GeForce GT 705

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tommy.r schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:15:
[...]

ik heb een nvidia GeForce GT 705
En welke aansluitingen heb je?

• Tommy.r
TERW_DAN schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:49:
[...]

En welke aansluitingen heb je?
vga, hdmi en dvi

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 17:51
Je kan toch prima een splitter gebruiken voor de DVI poorten? Dus twee aansluiten op DVI met een splitter, de andere op HDMI aansluiten.

Deze bijvoorbeeld

pricewatch: Lindy DVI Splitter Cable

[ Voor 34% gewijzigd door beunhaasbaas op 16-09-2017 18:56 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan ga je ze niet alle 3 apart aan kunnen sturen. Dan heb je een displayport nodig.
beunhaasbaas schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:56:
Je kan toch prima een splitter gebruiken voor de DVI poorten? Dus twee aansluiten op DVI met een splitter, de andere op HDMI aansluiten.

Deze bijvoorbeeld

pricewatch: Lindy DVI Splitter Cable
Die splitters gaan hem niet helpen. Die dupliceren alleen het beeld, je gaat er de desktop niet mee uit kunnen breiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:50
Nog niemand die aankaart dat TS wil gamen op 3 schermen (ik gok 1080p) met een GT 705? Een GPU met ongeveer de power van een iGPU? Los van of die GPU wel triple screen ondersteuning biedt, denk ik dat je een game als F1 2016, hoewel niet de meest zware titel, op 3x1080p het aantal FPS op hooguit 1 a 2 handen kunt tellen. De vraag is dus niet zo zeer of het kan, maar of je het wilt (gamen met minder dan 10 FPS). Spoilert alert: nee.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Tommy.r
Wat doet zo'n displayport en waar moet ik die dan op aansluiten? Welke wordt voor mij aangeraden?? @TERW_DAN

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
DisplayPort is een type monitor verbinding zoals VGA, DVI en HDMI dat ook zijn. Als je videokaart die niet heeft (en dat heeft ie niet volgens je eigen omschrijving) dan zul je er een moeten kopen welke dat wel heeft.
Iets wat toch noodzakelijk is indien je F1 2016 uberhaupt een beetje netjes wilt spelen op 1 monitor, laat staan op 3.

• Tommy.r
Tja, dat word sparen voor een wat betere computer denk ik...
Pagina: 1