Home Cinema word warm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-10 10:28
Beste Tweakers,

Ik heb thuis een oud surround setje staan Philips HTS 3500S, maar het viel mij op dat de speler erg warm word(nog niet kokend).

Ik heb hem opengehaald, maar er viel haast geen stof te ontdekken. Er zit geen fan in de speler ingebouwd. Ook zag ik niks geks aan de printplaat of condensatoren die bol staan. Wel was de kap van de speler die boven de warmtegeleider zit licht zwart van de warmte.

Nu is mijn vraag is dit normaal? En kan dit kwaad?

Of moet ik gewoon een nieuwe kopen :p

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Staat ie ingebouwd? Binnenkant van de kap die zwart wordt is gewoon stof dat verwarmd wordt, zie je wel vaker, kan geen kwaad volgens mij.
Als ie geen fan heeft kan ie ws zijn warmte niet goed kwijt en moet dat via de (metalen?) behuizing. Dat zal dan by design staan, betekent wel dat ie dat ook moet kunnen. Dus niks op zetten en als het kan vrijstaand neerzetten.
Overigens vraag ik me serieus af of er echt geen fan in zit. Heb je anders wat foto's? Zegt meer dan 1000 woorden :)

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 16-09-2017 14:25 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Overigens ook als hij wel een fan heeft is gewoon warm worden normaal. Immers zijn dat van die kleine fannetjes, en die maken bij beetje luchtverplaatsing al snel een herrie. En dus draaien die niet harder dan echt noodzakelijk is.

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-10 15:05
Als die in een (open)kast staat zou je ook achter de receiver een gat kunnen maken met een gatenzaag en daar een fan in monteren. Die fan laat je vervolgens niet voluitdraaien om onnodige geluidproductie tegen te gaan.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Geen fan aanwezig ? Het lijkt er toch op dat er een fan aanwezig hoort te zijn bij de voeding ? Of is onderstaande afbeelding van iets anders ?

Afbeeldingslocatie: https://www.audioweb.ro/uploads/product/large/29269-1-philips-dvdsacd-home-theater-hts-3500s.jpg

Edit: nvm zo te zien een een groot koelblok voor die fan opening:

Afbeeldingslocatie: https://www.audioweb.ro/uploads/product/large/29269-2-philips-dvdsacd-home-theater-hts-3500s.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Breezers op 16-09-2017 15:27 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• PEBKAC
Ik heb hier een paar foto's gemaakt :

https://photos.app.goo.gl/QQ1w9UmcKZghDwRS2

Ook heb ik niks bovenop de speler staan en heb ik aan de bovenkant nog meer dan 10 cm ruimte over.

Maar waarschijnlijk is het normaal dat die zo warm word ?

[ Voor 14% gewijzigd door PEBKAC op 16-09-2017 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Helder. En een foto van die zwarte aanslag aan de binnenkant? Ik herken oud stof wel als ik het zie ;)
Is ie trouwens altijd al zo warm geweest (maar bemerk je het nu pas), of is dat iets van de laatste tijd? :)

Je zou als je het echt niet vertrouwt natuurlijk ook een kleine fan buiten op de achterkant kunnen zetten, eentje die de lucht naar buiten zuigt.
Maar als ik het zo zie is ie idd van nature al passief gekoeld en zou dat voldoende moeten zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PEBKAC
The Eagle schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:46:
Helder. En een foto van die zwarte aanslag aan de binnenkant? Ik herken oud stof wel als ik het zie ;)
Is ie trouwens altijd al zo warm geweest (maar bemerk je het nu pas), of is dat iets van de laatste tijd? :)

Je zou als je het echt niet vertrouwt natuurlijk ook een kleine fan buiten op de achterkant kunnen zetten, eentje die de lucht naar buiten zuigt.
Maar als ik het zo zie is ie idd van nature al passief gekoeld en zou dat voldoende moeten zijn.
En een foto van die zwarte aanslag aan de binnenkant? Ik herken oud stof wel als ik het zie ;)
-Je had gelijk het was inderdaad zwarte stof :p

- Ik weet niet of die voorheen al zo warm werd, het viel mij eigenlijk laatst op. Dus ik dacht toch even vragen of dit kwaad kan.

Maar dan zet ik er misschien nog wel een extra fannetje op, of misschien koop ik binnenkort toch wel een nieuwe set.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp, dan kan ik vanavond met een gerust hart een filmpje kijken ;)

• The Eagle

The Eagle

Graag gedaan. We horen het wel als we ongelijk hadden en beter de brandweer hadden kunnen bellen :P

• PEBKAC
The Eagle schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:59:
Graag gedaan. We horen het wel als we ongelijk hadden en beter de brandweer hadden kunnen bellen :P
Haha,
Of je ziet een kranten artikel met de kop : Huis in Noordoostpolder brand af door verkeerd advies op de website tweakers :p
Pagina: 1