Asus Poseidon GTX 1080Ti Temps 69 graden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 12:27
Beste mede tweakers.

Ik heb sinds kort de GTX 1080 TI poseidon watergekoeld natuurlijk :+ alleen vind ik de temps voor watergekoeld aan de hoge kant. 69 graden bij 4K gaming

Custom waterkoeling is de EK-KIT X360EK met de EK-CoolStream XE 240 (Double) radiateur.
De 360 uit de set paste niet echt lekker waardoor ik de EK-CoolStream XE 240 (Double) gekocht heb.

Me loop begint bij de cpu naar de poseidon naar me heatsinks (Formula IX moederbord) Zie foto.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i0X8ky8.jpg

Wat zouden jullie aanraden ? Ben net begonnen met custom ben er nog niet zo in thuis vandaar me vraag hier ook.

Alvast bedankt voor jullie adviezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 08:06
Temp hangen af van rad oppervlak en fanspeed.
Je hebt ontzettend (te) weinig rad oppervlak voor een 1080ti plus een (ik gok) 7700k, een dikke rad is minder effectief dan meer oppervlak.

Het is dus simpel, je hebt te weinig rad om je componenten goed koel te houden.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Nycrea schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 23:44:
Temp hangen af van rad oppervlak en fanspeed.
Je hebt ontzettend (te) weinig rad oppervlak voor een 1080ti plus een (ik gok) 7700k, een dikke rad is minder effectief dan meer oppervlak.

Het is dus simpel, je hebt te weinig rad om je componenten goed koel te houden.
Dank je wel ik zal even zien welke er past in de lian li PC-O8

Het is een I5 7600K :+ Welke rad zou je aanraden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 08:06
marcelmaria schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 23:56:
[...]

Dank je wel ik zal even zien welke er past in de lian li PC-O8

Het is een I5 7600K :+ Welke rad zou je aanraden ?
Zoveel als in je kast past zou ik altijd doen.
Hoe meer rad oppervlak, hoe koeler en/of stiller.

🇺🇦

• marcelmaria
Nycrea schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 00:12:
[...]

Zoveel als in je kast past zou ik altijd doen.
Hoe meer rad oppervlak, hoe koeler en/of stiller.
Dat zal een enkele 280 of 360 worden. Deze past in de rechter compartiment. Zal een 360 genoeg zijn? Deze zou ik wel passend kunnen maken

[ Voor 9% gewijzigd door marcelmaria op 16-09-2017 00:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infamouz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Een 360 is wel voldoende voor jouw setup. Er is maar één plaats waar die past en dat is eigenlijk een intake dat is niet iets wat je wil. Als je de warme lucht van je rad in je kast blaast zal het behoorlijk warm worden in je kast. Je kan de flowrichting in je kast omdraaien dus van achter naar voren blazen maar dan heb je niets meer aan je dust filters of je kan kijken of je een extra 240 rad ipv die hdd cage kan plaatsen.

• marcelmaria
Infamouz schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:56:
Een 360 is wel voldoende voor jouw setup. Er is maar één plaats waar die past en dat is eigenlijk een intake dat is niet iets wat je wil. Als je de warme lucht van je rad in je kast blaast zal het behoorlijk warm worden in je kast. Je kan de flowrichting in je kast omdraaien dus van achter naar voren blazen maar dan heb je niets meer aan je dust filters of je kan kijken of je een extra 240 rad ipv die hdd cage kan plaatsen.
Dan ga ik voor de 360 passend maken. In de LianLi pc-O8 heeft 2 compartimenten waar achter bij de hdd cage eventueel ook een outake van geplaatst zou kunnen worden.

Zou dit de juiste oplossing zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuijkeN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 23:01

PuijkeN

euhm ?

In veel foto's zie ik gewoon een 240 in het moederbord gedeelte zitten en een 360 in het rechter harde schijf gedeelte. Waarom past dit niet volgens jou? Met dit gezamenlijk oppervlak kom je volgende mij ruim toe...

Toevoeging:

Volgens wat ik zie op je foto's loop je al met tuning naar het achterste compartiment. Het moet dan toch lukken om daar nog een rad aan te sluiten? Indien de rad niet helemaal past kan je hem altijd passen maken door extra gaten te boren in je kast. Door de fans op de rad zie je deze toch niet.

Je hebt al een mooie kit dus lijkt me goed doenbaar om een extra 360 ras bij te voegen.

[ Voor 48% gewijzigd door PuijkeN op 16-09-2017 11:36 ]

PVOutput

• marcelmaria
PuijkeN schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:29:
In veel foto's zie ik gewoon een 240 in het moederbord gedeelte zitten en een 360 in het rechter harde schijf gedeelte. Waarom past dit niet volgens jou? Met dit gezamenlijk oppervlak kom je volgende mij ruim toe...

Toevoeging:

Volgens wat ik zie op je foto's loop je al met tuning naar het achterste compartiment. Het moet dan toch lukken om daar nog een rad aan te sluiten? Indien de rad niet helemaal past kan je hem altijd passen maken door extra gaten te boren in je kast. Door de fans op de rad zie je deze toch niet.

Je hebt al een mooie kit dus lijkt me goed doenbaar om een extra 360 ras bij te voegen.
Ik zal de 360 rad bestellen :). Het probleem is met de 240 rad dat deze niet gaat passen boven me moederbord (Rad is te dik). wel zou ik 2x 240 kunnen doen waarvan 1 platte versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuijkeN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 23:01

PuijkeN

euhm ?

Ohh oké ik begrijp het. Op je foto zie ik geen rad maar alleen fans..

Dan heb je idd 2 mogelijkheden, zoals je zegt met 2* 240, wat al dubbel zoveel oppervlak is zelfs al maak je gebruik van een slim rad.

Ofwel je huidige in de verkoop en een nieuwe 360 en een slim 240 erbij.

In beide gevallen zullen je temps normaal gezien wel omlaag gaan of het volume van je koeling gevoelig zakken.

Je cpu is geen grote verbruiker en 1 gpu valt op zich ook wel mee... zoals je ziet kan is je huidige setup zelfs voldoende dus zal alleen maar beter worden.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
PuijkeN schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:14:
Ohh oké ik begrijp het. Op je foto zie ik geen rad maar alleen fans..

Dan heb je idd 2 mogelijkheden, zoals je zegt met 2* 240, wat al dubbel zoveel oppervlak is zelfs al maak je gebruik van een slim rad.

Ofwel je huidige in de verkoop en een nieuwe 360 en een slim 240 erbij.

In beide gevallen zullen je temps normaal gezien wel omlaag gaan of het volume van je koeling gevoelig zakken.

Je cpu is geen grote verbruiker en 1 gpu valt op zich ook wel mee... zoals je ziet kan is je huidige setup zelfs voldoende dus zal alleen maar beter worden.
Dank je wel :)

Ik zal eerst de 240 vervangen voor een 360 daarna alles op de schop zodat ik gelijk de 240small kan gaan plaatsen boven in de case. De slangen worden binnenkort aangepast naar hard tube.

• Enola
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-06 20:54
https://www.highflow.nl/?...&dispatch=products.search

is zo'n beetje het beste wat er is in zijn klasse. Dun en super goed. Vuist regel is 1 fan oppervlakte per component.

360 zou goed zijn dus maar niet veel ruimte voor een OC.

je kan ook je vraag kwijt daar op het forum. Super veel kennis op watekoeling modding. En mense die snel helpen.

Try more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco-ruijter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-07 10:27
Zelf heb een MSI 1080 TI met een EKWB blok erop.

Ik heb een 360 30MM rad en een 240 30MM rad.

Mijn setup:

Voorkant - Intake 360 rad (push fan naar binnen)
Bovenkant - Outtake 240 rad (push fan naar buiten)

De temps hangen rond de 50 graden max, de fans draaien dan 50%. Als ik ze harder laat draaien betekent dit ook dat het koeler is. 69 graden vind ik persoonlijk aan de hoge kant, ondanks de 240 (dual) rads.

Ik zou dus wachten met gelijk aan aanschaffen van een 360 rad, wat je eigenlijk in dit geval maar 120 extra oppervlakte geeft. Hierdoor zullen de temps echt niet naar de 50 gaan zakken.

Mijn tips wat je alvast kan doen:

- Plaats het GPU waterblok opnieuw, dus gelijk met nieuwe koelpasta. (les is more)
- Hoe warm wordt je CPU eigenlijk op volledige load? Als je namelijk niet goed koel oppervlakte hebt moet je CPU ook hoge temps halen omdat het water niet genoeg afkoelt.
- Hoe snel wordt de GPU 69 graden? Zou je een test willen doen om vanuit idle een gpu stress test te draaien? Wat is de idle temp? wat is de load temp? en hoe snel is hij gestegen naar 69 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco-ruijter
Infamouz schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:56:
Ben ik deels met je eens, echter is dit van belang als je nog componenten hebt die gebruik maken van luchtkoeling. In dit geval is alles vervangen door waterblokken. Dus een intake is prima als er maar zeker voldoende outtake is. Met voldoende outtake kan de warmte namelijk gewoon naar buiten.

Mocht er een GPU zijn dat nog over een luchtkoeler beschikt, dan wil je zeker niet een radiator aan de voorkant hebben die warmte naar binnen blaast :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is niet de meest simpele oplossing gewoon niets doen en accepteren dat die temp 69 is :p

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco-ruijter
maratropa schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:12:
Is niet de meest simpele oplossing gewoon niets doen en accepteren dat die temp 69 is :p
De vraag is natuurlijk als de GPU chip zelf al zo warm kan worden. Hoe zit het met de VRM's :P Er zit ergens iets niet goed, en een kaart van 800 euro is een defect niet waard.

Wordt de 1080 Ti snel warm? of bouwt dat langzaam op in een tijd van een uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
marco-ruijter schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:57:
[...]

De vraag is natuurlijk als de GPU chip zelf al zo warm kan worden. Hoe zit het met de VRM's :P Er zit ergens iets niet goed, en een kaart van 800 euro is een defect niet waard.

Wordt de 1080 Ti snel warm? of bouwt dat langzaam op in een tijd van een uur?
na 3 - 4 potjes fifa 15 gaming is de videokaart al op zijn temp. Ik heb de poseidon deze beschikt inderdaad over een luchtkoeler. Deze draait zelf ook mee als de temps op 69 graden staan

[ Voor 11% gewijzigd door marcelmaria op 08-10-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco-ruijter
marcelmaria schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 23:09:
[...]

na 3 - 4 potjes fifa 15 gaming is de videokaart al op zijn temp. Ik heb de poseidon deze beschikt inderdaad over een luchtkoeler. Deze draait zelf ook mee als de temps op 69 graden staan
Hoe warm is je CPU dan?

Persoonlijk vind ik het warm voor een custom loop. Maar als jij het zo prima vind zou ik er zelf niks aan doen natuurlijk want 69 is ook niet weer te heet.
Pagina: 1