Toon posts:

HDD low format vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een kennis met een 60 gig hd
daar zat een boot virus op en shit nu ging de winkel waar ze hem vandaan hebben hem low formatten
nu zeggen ze dat 3 gig verloren is gegaan door low format maar volgens mij kan er nooit zoveel ruimte door een low format eraf gaan

klopt dat wat ik denk?

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

WHiZZi

Museumdirecteurtje

LOW-LEVEL ?????? :? :? :?
|:( |:(
Ten eerste:
- Een BOOTBLOCK virus kun je er ook vanaf halen door FDISK /MBR of FORMAT C: te doen (Dus GEEN low level format

Ten tweede:
Een computershop hoort nooit en te nimmer een HDD te low-level formatteren, dat is nml niet al te best voor de HDD

en als laatste:
3 GIG kwijt? Wat een fuck-shop is dat dan. JE KAN NOOIT 3 GB kwijtraken door een lowlevel |:(

Kortom, geld terug vragen. Eisen van een nieuwe HDD en nooit meer terug gaan naar dat stelletje amateurs :( :r :r

edit:

En ja, dit soort zaken maken mij kwaad.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:06
Op maandag 09 juli 2001 14:37 schreef RPG_Fan het volgende:
ik heb een kennis met een 60 gig hd
daar zat een boot virus op en shit nu ging de winkel waar ze hem vandaan hebben hem low formatten
nu zeggen ze dat 3 gig verloren is gegaan door low format maar volgens mij kan er nooit zoveel ruimte door een low format eraf gaan

klopt dat wat ik denk?
hoe DURVEN ze daar een lowlevel-format te doen ?!?!?!?!

als winkel moet je tochw eten dat je daar sowieso ruimte mee kwijtraakt op een ide HD ?!?!

Nieuwe hd eisen zou ik doen :)

mzzl

Verwijderd

Topicstarter
ja dat vond ik dus ook al dat het bull was kijk als je een paar mbtjes kwijt raakt dat snap ik maar een paar gig
en ze wisten daar nie eens dat maxtor eigen bios heeft voor op oude biossen

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Welke winkel? Dan zal ik ze es even wat bijleren >:) O-)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Topicstarter
itc in ermeloord

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op maandag 09 juli 2001 14:48 schreef RPG_Fan het volgende:
itc in ermeloord
Da's te ver weg ;) (Vanuit DenBosch)

Nogmaals:
Nieuwe HDD vragen, geld terug, en nooit meer daar heen gaan

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Wat is/doet low level format dan als je zoveel ruimte kan kwijtraken?

Juist

Verwijderd

Topicstarter
low level format is het klaar maken van je schijf maar dat haalt normaal niks tot nouwelijks ruimte weg

Verwijderd

zeker de winkel om de hoek die net een week oud is met allemaal gastjes van 14 aan het werk!!!
jezus een lowleven format door een winkel |:(

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-04 16:33
offtopic:
ITC emmeloord... De beste en de goedkoopste

:r :r Prutzooi :r :r

Ik heb er ooit 2 machine's gekocht. Bagger support, lage kennis, prutsers !
Hun TD staat vol met stagiairtjes en vakantie krachten. Mij zie je daar nooit meer.

Tegenwoordig is het toch mogelijk om met een goede virusscanner en een schone bootdisk alle virussen te verwijderen ??

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
nee geen virus scanner zag het virus

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Low level format kan geen kwaad, zolang het maar een SCSI-schijf betreft. Een IDE schijf kan doorgaans na een LLF als muurdecoratie z'n tweede leven ingaan...

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Op maandag 09 juli 2001 17:31 schreef The_Jester het volgende:
Low level format kan geen kwaad, zolang het maar een SCSI-schijf betreft. Een IDE schijf kan doorgaans na een LLF als muurdecoratie z'n tweede leven ingaan...
Of je gooit hem in de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/2322/winblows.gif

Stelletje prutsers daar, ik woon in de buurt van Emmeloord, maar ken ze niet.
Ze hebben geluk dat er nog garantie op zit, dus hun zal het geen worst uitmaken.
Maar JIJ moet een nieuwe schijf eisen of beter, je geld terug en naar een echte shop gaan.

And The Only One

Verwijderd

Lowlevel format wil toch zeggen, je overschrijft de _HELE_ hd met 0-en?
Dan kun je daarna toch weer netjes met fdisk en format aan de slag? Of snap ik het niet en is een lowlevel echt 'slecht' voor een hd en gaat er ruimte verloren? :? Echt nog nooit van gehoord hoor.

Verwijderd

Draai anders de commentaren van dit topic uit ;)
Moet reden genoeg voor ze zijn als deze mensen daar in de buurt wonen en niet meer langskomen })

Verwijderd

Maxtor heeft zo'n progje voor het low-level formateren, voordat je rma kunt doen moet je dat progje draaien! Dus het lijkt me sterk dat het je harddisk echt kapot maakt (in het geval van maxtor dan!)

Verwijderd

Als je alle data op een hd veranderd in 0-en (wat een low level format toch is :? ) kan er toch geen data verloren gaan :?
Of heb ik het nu niet begrepen :?

Verwijderd

Zo lang je het met de juiste tool doet.
Bijvoorbeeld maxtor. Powermax tool heeft ook low level format, dat werkt prima.
NA low level een normale format...en voila...bad sectors are gone.
Voor wat betrefd dat virus.....
fdisk /mbr
format c:
Geen gelul...

Verwijderd

Allemaal 0000000 schrijven is niet hetzelfde als een low-level format. Daarmee verwijder je ook de tracks en sectoren en alles.

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 23:31 schreef 5731N het volgende:
Als je alle data op een hd veranderd in 0-en (wat een low level format toch is :? ) kan er toch geen data verloren gaan :?
Of heb ik het nu niet begrepen :?
De data gaat dan natuurlijk wel verloren, je bedoelt 'ruimte'?

Ik heb net gevonden wat lowlevel nou inhoudt:
http://www.pcwebopaedia.com/TERM/l/low_level_format.html

Dus toch relatief gewaagde actie, en ik zie ook niet in waarom een thuisgebruiker dit ooit zou moeten doen. :9
Pagina: 1