Tuin ophogen en onderkelderen.

Pagina: 1
Acties:
  • 813 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-08 14:20

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Deze vraag komt uit een discussie met een vriend van me die graag een grotere garage had willen hebben. Het is (vooralsnog) niet helemaal serieus bedoeld. Eigenlijk komt het erop neer dat hij daar graag een loods voor zou plaatsen, maar je zit natuurlijk met het oppervlak dat je maximaal mag bebouwen op je perceel. Nou had ik eerst het geniale idee om het dak in camouflagekleuren te schilderen zodat het niet op zou vallen bij een luchtfoto, maar je zou natuurlijk ook gewoon gras op je dak kunnen laten groeien.

Nu dus de twee vragen, hoe ver mag je je tuin ophogen zonder problemen te krijgen, en hoeveel van je perceel mag je onderkelderen?

Deze combineren zou dus betekenen dat je je tuin 4 meter ophoogt om er dan meteen een 'kelder' in te plaatsen, effectief dus een loods op de grond zetten en daarna grond tot boven het dak storten om daar een grasveld te maken. Zou dit legaal zijn, en zo ja, wat voor vergunning heb je er dan voor nodig?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
In plaats van de term 'bebouwen' te herdefinieren is het makkelijker om een vergunning aan te vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-08 14:20

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Rukapul schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:44:
In plaats van de term 'bebouwen' te herdefinieren is het makkelijker om een vergunning aan te vragen ;)
Klopt, maar als je maar de helft van je perceel mag bebouwen gaat dat natuurlijk niets oplossen als je eigenlijk je hele tuin tot garage wilt ombouwen ;)

Ik moet ook zeggen dat dit meer een vrijdagavond onderwerp is dan dat ik me er echt enorm in verdiept heb, maar leek me wel interessant om eens te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:06
Ff een brainfart: waarom niet ingraven zoals Colin Furze gedaan heeft? Onzichtbaar en wss geen vergunning nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 20:20
http://www.vergunningsvrijbouwen.com/kelder/kelder/ .. succes .. in Nederland-regeltjes-land (zeker wat betreft de gebouwde omgeving) zijn de makkelijk evidente loopholes er wel uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
mark-k schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:47:
Ik moet ook zeggen dat dit meer een vrijdagavond onderwerp is dan dat ik me er echt enorm in verdiept heb, maar leek me wel interessant om eens te checken.
Kom dan een andere keer terug met meer zelfvoorbereiding en minder bier ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.