Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nieuwe pc samenstellen na 7 jaar.

Pagina: 1
Acties:

• discocandy
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-11 22:05
Na zeven jaar mag ik wel weer eens een systeem samenstellen. :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc wordt een manus van alles. Zelf gebruik ik hem veel voor grafische toepassingen zoals photoshop en illustrator. maar er worden ook wel films mee ge-edit en ook zeker gegamed!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb voor mijzelf afgesproken dat de kast met inhoud max 1500 euro mag kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 4 tal hd's die over moeten en ik heb al een kast de coolermaster 960 III

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een systeem bij elkaar gezocht die mijn richting op gaan die ik in mijn hoofd heb.

en dat is het volgende
kast dus de coolermaster 960II (closed. Ik hoef niet zo nodig allemaal ledjes in mijn pc)

moederbord: ASUS TUF Z270 MARK 2, socket 1151 moederbord
proc: Intel® Core i7-7700, 3,6 GHz (4,2 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor
cooler voor I7 : Cooler Master Hyper212 Evo, CPU-koeler
geheugen: Corsair 16 GB DDR4-3200 Kit, Werkgeheugen
voeding: Cooler Master G750M, 750 Watt voeding
SSD:
Samsung 850 EVO, 500 GB SSD
Hd1: WD Black, 1 TB Harde schijf
graf. kaart: Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce 6G
Dvd brander.
wil nog een paar stille fans toevoegen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik wil een redelijk stil systeem welke ik in de huiskamer kwijt kan en waar ik voorlopig weer een hele tijd mee door kan en zo op de toekomst is gebouwd dat ik het systeem verder kan opwaarderen.

Ga je overklokken?
later misschien.

Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
voor nu standaard. naarmate ouder sneller maken.

Wat verwacht je van ons?

Wat vinden jullie van dit systeem? Hebben jullie nog goede aanvullingen of aanpassingen?

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Behalve als het vooral om gamen gaat zou ik op dit moment niet voor Intel gaan.
AMD geeft op dit moment betere prestaties voor hetzelfde/minder geld als je programma's gebruikt die met veel cores/threads om kunnen gaan.

Wat je nog zou kunnen doen als je toch perse bij Intel wilt blijven is wachten tot volgende maand, dan komen de nieuwe Intel processoren die het totaalbeeld wel eens compleet zouden kunnen veranderen.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-11 10:49
De I7 7700k doet het nog zo slecht niet. Zelfs voor 4K editing is een 7700k zinvol ook als je premiere pro cc 2017 gebruikt. (zie benchmarks : https://www.pugetsystems....0X-1800X-Performance-909/ )

AMD heeft een lage single core performance en bij software die niet goed kan schalen op meerdere cpu's heb je in de praktijk niet altijd netto-winst van nog extra cores. synthetische benchmarks en specifieke render benchmarks zijn niet altijd representatief. Games zijn een goed voorbeeld waarbij extra cores in de praktijk niet sneller zijn.

Maar zoals JohanNL zegt zou ik wachten tot intel met de nieuwe I7 uitkomt binnenkort. Die zal 6 cores, 12 threads hebben met gelijkaardige single core prestaties als de huidige I7. Het ziet er naar uit dan de intel move in alle gavallen interessanter zal zijn dan de Rynzen. Maar eerst zien en dan beslissen natuurlijk.

De GTX 1060 lijkt ok, ik zou vooral kijken naar verbruik en geluid. Ik weet dat de RX580 tijdens full load meer verbruikt dan de GTX 1060. Zeker als je nog wat wil overclocken zonder waterkoeling is het altijd meegenomen dat de andere componenten in uw kast de cpu niet warmer maken dan nodig.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler€ 336,95€ 336,95
1MSI B350 PC Mate€ 82,95€ 82,95
1Asus TURBO-GTX1070-8G€ 461,95€ 461,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 276,95€ 276,95
1Corsair RM550x Zwart€ 87,95€ 87,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,50€ 164,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.461,24

Of, over een andere boeg. Stel je zou je huidige pc puur als storage in gaan zetten.
Dan zou je voor in de woonkamer een mooi klein en stil systeempje kunnen plaatsen, zoals bv:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock A320M Pro4€ 67,50€ 67,50
1Asus TURBO-GTX1070-8G€ 461,95€ 461,95
1Antec ISK600M€ 67,94€ 67,94
1Corsair RM550x Zwart€ 87,95€ 87,95
1Samsung 960 EVO 250GB€ 125,50€ 125,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.474,73

[ Voor 36% gewijzigd door Switchie op 16-09-2017 05:31 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• discocandy
Hoi allen. voor zo ver dank voor jullie antwoorden!

Ik ben de vorige keer ook voor Intel gegaan aangezien ik zeker met photoshop redelijk slechte ervaringen had met AMD. Zeker hoe ik werk staat er vaak voor 4 a 5 gb aan bestanden open. Maar zelfs die ik nu heb werkt daarbij nog prima (Intel Core i7 920) :P

Het afwachten op de nieuwe i7 is zeker een optie. Dank voor die opmerking.

Zoals ik al aangaf worde de pc een manus van alles. Voor strorage draait er hier al een nas en een6tal externe disks als extra backup voor de foto's en photoshop files. (vandaar ook dat ik veel usb aansluitingen zocht op mijn mobo.)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

discocandy schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 07:55:
Ik ben de vorige keer ook voor Intel gegaan aangezien ik zeker met photoshop redelijk slechte ervaringen had met AMD. Zeker hoe ik werk staat er vaak voor 4 a 5 gb aan bestanden open. Maar zelfs die ik nu heb werkt daarbij nog prima (Intel Core i7 920) :P
De i7 920 is inmiddels 9 jaar oud.
In die 9 jaar heeft zowel AMD als Adobe niet stilgestaan qua ontwikkeling. Zou een slechte ervaring uit het verleden anno 2017 niet als referentiekader aanhouden voor deze beslissing.
Zoals ik al aangaf worde de pc een manus van alles. Voor strorage draait er hier al een nas en een6tal externe disks als extra backup voor de foto's en photoshop files. (vandaar ook dat ik veel usb aansluitingen zocht op mijn mobo.)
De wens voor veel usb aansluitingen zie ik je nu pas voor het eerst benoemen.
Maar wellicht interessant om ons een dieper inkijkje te geven in je huidige opstelling zodat we hier rekening mee kunnen houden.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• discocandy
De wens voor veel usb aansluitingen zie ik je nu pas voor het eerst benoemen.
Maar wellicht interessant om ons een dieper inkijkje te geven in je huidige opstelling zodat we hier rekening mee kunnen houden.
Je hebt gelijk. dacht dat ik dat al had benoemd Excuses :) Wel erg blij met jullie opmerkingen!!

Mijn huidige systeem is dus de:
Intel Core i7 920
met gigabite EX58-UD5 mobo.
18gb intern geheugen.
gforce 960 GTX
5 interne Hd's waar ik er 3 of 4 wil overzetten.
6 externe Hd's met backups die meedraaien en een NAS waar ook een backup op staat. (ik ben een beetje paranoide nadat ik een keer al mijn muziek kwijt was. dus nu staat alles op pc, Nas en externe hd's.
tevens heb ik voor mijn werk een race stuur die op 2x USB gaat en een teken tablet,(Texture maker voor racegames ;) )
Het systeem werkt nog redelijk goed maar bij bepaalde games loopt het nu toch wel erg achter :P

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Paar punten die mij opvallen:
1: als je dermate veel data hebt, waarom kies je dan voor slechts een 1tb schijfje in je build?
2: externe hdd's die constant achter de PC hangen zijn geen backup. Bij de eerste de beste crypto zijn die externe hdd's ook aan de beurt
3. een nas op dezelfde locatie is ook schijnveiligheid. Ten eerste hangt ie binnen het netwerk dus ook niet al te moeilijk te bereiken voor een crypto. Ten tweede ben je bij brand e.d. die data ook kwijt.
4. je vraagt oorspronkelijk naar een stil systeem voor in de woonkamer maar begint nu ineens over racestuurtjes? Geen idee hoe ik dat voor mij moet zien :)

[ Voor 14% gewijzigd door Switchie op 16-09-2017 12:31 ]

• discocandy
LOL ik teken voor racegames maar test ze natuurlijk ook wel eens. om te zien of de looks een beetje oke zijn :P
Dat is gewoon een schijf die ik nieuw erbij wil die andere trek ik uit de huidige pc. De rest van de pc schuift door naar mijn jongens. (papa moet een sterkere computer hebben als zijn kinderen :P:P:P.

2 van die backups worden gestald bij mijn ouders en komen 1x per half jaar aan de beurt om een nieuw backup te maken.
Tuurlijk begrijp ik dat crypto een probleem kan zijn. maar goed dan kan ik niet veel meer dan het buiten in de cloud hangen.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik heb het lijstje van @Switchie eventjes licht aangepast. :)

-Iets goedkopere, maar kwalitatief net zo goede voeding.
-Betere GTX1070.
-Iets goedkopere en iets grotere SSD.

Voor een alleskunner van een PC is dit gewoon beter dan een i7. Hiermee kan je gewoon gamen, terwijl je een video rendered. :P
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B350 PC Mate€ 82,95€ 82,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 459,90€ 459,90
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,50€ 144,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.431,19

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

discocandy schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:37:
Tuurlijk begrijp ik dat crypto een probleem kan zijn. maar goed dan kan ik niet veel meer dan het buiten in de cloud hangen.
Wat let je? Als een crypto zelfs de haven van Rotterdam en Engelse ziekenhuizen kan platleggen, zou ik er niet al te luchtig over denken. Wat dat betreft valt je paranoia nog erg mee ;)

• discocandy
Wat dat betreft valt je paranoia nog erg mee ;)
En dat terwijl we het op de zaak al hebben gehad! :P

• discocandy
Kleine update. ik heb zojuist de ASUS TUF Z270 MARK 2, socket 1151 moederbord op de kop kunnen tikken voor een prijsje die ik niet kon laten.
Intel it will be. :)
Nu heb ik wat meer ruimte voor andere zaken te verbeteren in deze pc.
Zelf denk ik geheugen en SSD.
Pagina: 1