Toon posts:

welke SSD M.2 kopen ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Hoi,
ik wil een snellere SSD in mn pc hebben nu zag ik dat ik op mijn moederbord MAXIMUS VIII RANGER ook M.2 SSD erop kan prikken, als ik op de foto met de gegevens erop bekijk blijkt dat ik verschillende soorten erop kan doen dus .... raak ik in de war want o veel verstand heb ik eenmaal niet , ik ben 62 jaar , voor mij gaat dit alles erg hard met al die nieuwe dingen die voor de pc uitkomen.
ik zag bij Azerty de Samsung 960 EVO MZ-V6E500BW - Solid state drive
gecodeerd - 500 GB - intern - M.2 2280 - PCI Express 3.0 x4 (NVMe) - 256-bits AES - TCG Opal Encryption voor 234,95 euro wat ik ervan lees is die erg snel maar wil eerst zekerheid hebben dat ik de juiste SSSD koop want als ik de gegevens bekijk van mn moederbord dan zie ik dat er veel verschil in snelheid zit welke ik zou kopen.
Dus is mn vraag welke zou ik het beste kunnen kopen??
mvg Zoltan

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-09-2017 16:15)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:47
YouTube: NVMe vs SATA SSD vs HDD - Game load and file copy times tested

Ook hier blijk dat game laden niet echt sneller is. Maar ja als je ongeduldig bent ga je gang.

Alle reacties

• loki504
Wat ga je doen met je SSD? Want het is al vaker naar voren gekomen dat in Reallife eigenlijk alleen bij grote .RaR pakken een voordeel kan hebben. Ik zou het lekker in iets anders steken.

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

loki504 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:46:
Wat ga je doen met je SSD? Want het is al vaker naar voren gekomen dat in Reallife eigenlijk alleen bij grote .RaR pakken een voordeel kan hebben. Ik zou het lekker in iets anders steken.
Niet helemaal juist. Ligt er aan wat voor een ssd. Voor de meeste mensen zal een SATA SSD voldoende zijn.
Zeker tegenover een hdd maakt dat een wereld van verschil, niet alleen met rar files; daar is juist eerder de processor de bottleneck.

@Verwijderd, ik weet niet zeker of de de volle performance uit die SSD zal gebruiken, en of je moederbord de volle performance aan kan. Maar wanneer je in de markt bent voor een SSD is dat opzich een goede optie. Het zal altijd sneller zijn dan "een normale ssd" en zeker sneller dan een HDD.
Het is maar wat je 't zelf waard vind.

Gestoord word je toch...

• loki504
Trucker Her schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:10:
[...]

Niet helemaal juist. Ligt er aan wat voor een ssd. Voor de meeste mensen zal een SATA SSD voldoende zijn.
Zeker tegenover een hdd maakt dat een wereld van verschil, niet alleen met rar files; daar is juist eerder de processor de bottleneck.

@Verwijderd, ik weet niet zeker of de de volle performance uit die SSD zal gebruiken, en of je moederbord de volle performance aan kan. Maar wanneer je in de markt bent voor een SSD is dat opzich een goede optie. Het zal altijd sneller zijn dan "een normale ssd" en zeker sneller dan een HDD.
Het is maar wat je 't zelf waard vind.
https://nl.hardware.info/...ktijk-benchmarkresultaten

Wat de buren getest hebben zie nu niet echt een wereld van verschil

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij is het de snelheid en tegelijk van 250 gb naar 500 gb naar toe te gaan de reden.
Ik game online BF 4 en dat al ook wel beter gaan , denk ik.
Als ik de gegevens bekijk van die M2 SSD moet die vele male sneller gaan dan mijn normale SSD toch....
Ik heb sowieso al van af het begin zo iets gehad dat het sneller kan en.... ik erg ongeduldig ben :P
Als ik op het plaatje kijk ie ik ook dat er verschillende ( maten ) lengtes erop kan gezet worden met verschillende snelheden dus is het voor mij dan ook onduidelijk welke dan wel of niet erop te zetten voor al omdat ik de snelste erop zou willen hebben .
Hoe of welke ik dan echt erop kan willen zetten ??

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2017 11:23 . Reden: niet goed gescchreven ]

Acties:
  • Beste antwoord

• loki504
YouTube: NVMe vs SATA SSD vs HDD - Game load and file copy times tested

Ook hier blijk dat game laden niet echt sneller is. Maar ja als je ongeduldig bent ga je gang.

Verwijderd

Topicstarter
Nu na alle info van hier en de vergelijkingen die op testen op YouTube heb gezien ga ik toch maar naar de SATASSD van SSD Samsung 850 PRO series 512GB , ik heb nu de SSD Samsung 850 PRO series 250GB versie als opstart van mijn systeem wat te vol met van alles is ,
De M2 is wel sneller met verplaatsten van dingen maar zelfs voor het game maakt zo weinig uit dat ik daar dan wel van af stap.
Bedankt alle voor de goede informatie.

mvg Zoltan

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:18
De 850 pro is zijn geld echt niet waard, koop dan gewoon een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Voor BF4 (of welke game dan ook) online zal het niks sneller maken, hooguit zullen 10 seconden laden 9 seconden worden maar je ping wordt niet beter, je fps wordt niet beter en als gevolg merk je er niks van.

Zou ook gewoon de MX300 halen, prima SSD en ook hier merk je in game het verschil niet, behalve dat je meer geld hebt om in je games te steken ipv hardware ;)

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Topicstarter
ok nogmaals bedankt voor het mee denken
groetjes Zoltan
Pagina: 1