Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 21:12

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Particulier heb ik een kleine verzameling bankrekeningen en passen van banken als bunq en N26, maar zakelijk heb ik nog niks gevonden wat echt goedkoop is.

Mijn bedrijf kent niet zo veel activiteit, maar als ik dan weer eens een factuur naar een klant stuur is het belangrijk dat er een Nederlands IBAN op staat. Daarom valt N26 eigenlijk af, terwijl het verder ideaal zou zijn. Ook bedrijven als TransIP accepteren geen buitenlands IBAN voor machtigingen, en met een buitenlandse rekening kan ik geen iDeal betalingen doen voor aankopen.

Ik heb al een internetzoektocht er op zitten, en dit forum doorzocht, maar binnen deze eisen heb ik nog geen bank gevonden die een gratis rekening aanbiedt. 5 euro per maand betalen voor een rekening die jaar in jaar uit alleen een beetje mooi staat te wezen is het absoluut niet waard. Daar tegenover staat dat er voor mij geen pas bij hoeft te zitten. Als ik iets in de winkel wil kopen kan ik bijvoorbeeld van tevoren geld overmaken naar een Duitse rekening met een gratis pas. De meest basic bunq rekening zou dus al voldoen, alleen lijkt het er op dat dat zakelijk niet meer gratis kan. Iemand een goede tip?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Waarom zou het perse zakelijk moeten zijn? Kun je niet "gewoon" een extra persoonlijk rekening bij een van je huidige banken openen die je alleen voor je zakelijke betalingen en inkomsten gebruikt?
Zeker als het aantal transacties zo laag is lijkt me dat niet gek en zolang je het zelf strikt scheidt ook geen enkel probleem voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:08
@P.O. Box Voor Ideal heb je een zakelijke bankrekening nodig

Voor betalen kan je het natuurlijk wel gebruiken.

[ Voor 41% gewijzigd door Marc3l op 15-09-2017 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Marc3l schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:20:
@P.O. Box Voor Ideal heb je een zakelijke bankrekening nodig.
wellicht lees ik verkeerd, maar het gaat toch alleen om iDeal betalingen? toch niet om ontvangsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:08
Klopt excuses, je hebt alleen een zakelijke rekening nodig als je ook betalingen wilt ontvangen met bijvoorbeeld een account bij Mollie.

[ Voor 3% gewijzigd door Marc3l op 15-09-2017 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-06 13:32
Ik zelf heb een rekening bij de rabobank, eerste jaar gratis, en de wereldpas kan je annuleren voor een paar euro korting paar maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
wouterg00 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:34:
Ik zelf heb een rekening bij de rabobank, eerste jaar gratis, en de wereldpas kan je annuleren voor een paar euro korting paar maand
Krijg je er dan geld bij :+ ?

Een extra persoonlijke rekening is ook een optie, maar dat is een ander verhaal. Zelfs dan zou ik alleen bunq kunnen bedenken, of zijn er meer goeie gratis persoonlijke online-only rekeningen te vinden in Nederland?

Het hebben van m'n bedrijfsnaam bij mijn rekening heeft wel meerwaarde, daarom is dat wat ik eigenlijk zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:36
ABN zakelijke rekening is nu eerste jaar gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Jeroen schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:50:
[...]

Krijg je er dan geld bij :+ ?

Een extra persoonlijke rekening is ook een optie, maar dat is een ander verhaal. Zelfs dan zou ik alleen bunq kunnen bedenken, of zijn er meer goeie gratis persoonlijke online-only rekeningen te vinden in Nederland?

Het hebben van m'n bedrijfsnaam bij mijn rekening heeft wel meerwaarde, daarom is dat wat ik eigenlijk zoek.
Meerwaarde? Dat zit hem vooral in gevoelswaarde voor jezelf en uitstraling naar de klant. Maar als je zo weinig doet op die rekening zijn er dus weinig klanten en is er dus weinig uit-te-stralen.

Ikzelf heb een persoonlijke rabobank rekening en daarnaast een extra rekening aangevraagd, dit kost me 16 euro per jaar. Op deze extra rekening doe ik al mijn zakelijke activiteiten.
Ook bij de postbank heb ik ooit (om andere redenen) een extra rekening aangevraagd, en dat was ook geen enkel probleem (kosten weet ik zo niet uit mijn hoofd).
Je stelt een kleine verzameling bankrekeningen te hebben van banken als bunq en N26.... heb je er geeneen bij een "normale" bank? Wellicht tijd om er dan een te openen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
saharoen schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:53:
ABN zakelijke rekening is nu eerste jaar gratis
ING en RABO ook ;)
Maar ING heeft wel uitstekende ICT-service en werkt altijd perfect.

De SNS ZZP-rekening is 'maar' 7,5 per maand. Knab zakelijk nog minder, namelijk 60 per jaar

[ Voor 7% gewijzigd door wouterg00 op 15-09-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Ik heb geen interesse in een rekening die gratis is voor een jaar. Ik wil graag een rekeningnummer dat lang hetzelfde blijft hiervoor.

Als het gaat om een extra rekening op persoonlijke titel dan is 16 euro per jaar is nog altijd meer dan 0 euro per jaar bij bunq, dus dat is niet heel interessant.

Als iemand een bank weet waar het op zakelijke titel kan dan ben ik persoonlijk vanwege de waarde ik zelf plaats bij die tenaamstelling als uitstraling wel bereid om ongeveer 1-2 euro per maand te betalen afhankelijk van de geboden diensten, vandaar dit topic.

• wouterg00
Jeroen schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:08:
Ik heb geen interesse in een rekening die gratis is voor een jaar. Ik wil graag een rekeningnummer dat lang hetzelfde blijft hiervoor.

Als het gaat om een extra rekening op persoonlijke titel dan is 16 euro per jaar is nog altijd meer dan 0 euro per jaar bij bunq, dus dat is niet heel interessant.

Als iemand een bank weet waar het op zakelijke titel kan dan ben ik persoonlijk vanwege de waarde ik zelf plaats bij die tenaamstelling als uitstraling wel bereid om ongeveer 1-2 euro per maand te betalen afhankelijk van de geboden diensten, vandaar dit topic.
Dat ga je niet vinden. Als je iDeal wilt, ben je minstens 60 euro per jaar kwijt bij knab, en bij de rest het dubbele. Er zit niets anders op.

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
wouterg00 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:21:
[...]

Dat ga je niet vinden. Als je iDeal wilt, ben je minstens 60 euro per jaar kwijt bij knab, en bij de rest het dubbele. Er zit niets anders op.
Dat is wel een goede manier om het uit te zoeken, het aantal banken waarbij je met iDeal kan betalen is beperkt dus die kun je inderdaad allemaal afgaan. Zo had ik het nog niet bekeken.

• wouterg00
Bij SNS is het ook niet heel erg duur:
https://www.bankenvergeli...elijk/zakelijke-rekening/

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 11:44
Ik betaal maandelijks 1,40 bij ABN... Is toch niet heel veel? Ben dan wel medicus, maar het kan dus wel...

Daarnaast, waar praten we zakelijk over als € 60,- je te veel is... Mag je jezelf dan wel ondernemer noemen van de Belastingdienst...
Pagina: 1