Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1e zelfbouw voor kantoortaken en videobewerking

Pagina: 1
Acties:

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voor het eerst een desktop zelf in elkaar schroeven ter vervanging van mijn huidige laptop. De PC gaat voornamelijk gebruikt worden voor kantoortoepassingen en het maken van vakantievideo's (dus dat ga ik niet dagelijks doen)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget dat ik voor ogen heb ligt rond de €750,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat ik behoud is het externe beeldscherm: Samsung SyncMaster P2370.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor het maken van video's wil ik graag een losse GPU in de PC (ik ben buitengewoon ongeduldig). Ook wil ik graag een SSD in de PC van ongeveer 500 GB. Foto opslag doe ik op een externe schijf.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen enkele voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niets specifiek.

Ga je overklokken?
Overklokken is voor mij echt een brug te ver voorlopig. Eerst maar eens een PC'tje bouwen.

Wat verwacht je van ons?
De afgelopen weken ben ik de Pricewatch en topics hier op T.net afgestruind. Standaarinstellingen bij de Pricewatch zijn voor mij: goede beoordeling van het product (minimaal 4 sterren) en dan gesorteerd op prijs. In één geval heb ik heel specifiek een forumtopic gevolgd en dat is voor de PSU. Dat heeft geleid tot onderstaande wenslijst. Mijn vraag: gaat dit allemaal bij elkaar passen en vinden jullie dit passend bij bovenstaande wens?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 184,95€ 184,95
1Gigabyte GA-Z170N-WIFI€ 109,51€ 109,51
1MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G€ 135,95€ 135,95
1Enermax Ostrog Lite Grey Hairline€ 39,-€ 39,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 9,95€ 9,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 71,-€ 71,-
1Seasonic S12II-Bronze 350W€ 51,10€ 51,10
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,50€ 144,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 756,37

www.vvijsselmeervogels.nl

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is dit zakelijk (want voornamelijk kantoorwerk) en kan je iets met BTW doen? Of is het prive?

Indien echt zakelijk, zou ik adviseren om niet zelf iets te bouwen maar gewoon een Dell of HP SFF te halen; 3 jaar next-day warranty. Je wil voor dit geld niet een dag (of langer) offline zijn en omzet derven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
welke software edit je mee? Dan kun je wat meer zeggen over cpu & gpu. kantoortaken loopt natuurlijk op elke pentium.

specs

• De Sonneman
De PC kan ik niet zakelijk aanschaffen, die is bedoeld als thuiswerkplek.

Op dit moment gebruik Sony Movie Studio Platinum (die werd gratis geleverd bij mijn Sony Vaio)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017 is een beter idee maar mogelijk dat je even kan kijken of er sinds mei bepaalde onderdelen niet net anders/nieuwer/goedkoper/duurder zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• De Sonneman
@MAX3400 Dank voor de tip. Waarom vind je dat een beter idee? Vanwege de Ryzen CPU of andere onderdelen?

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Als ik het goed begrijp is videobewerking niet het belangrijkste doel van je pc, maar je wilt het wel zo af en toe kunnen doen.
Kantoortoepassingen en gewoon '' simpel '' desktop gebruik word het voornamelijk?

In dat geval zou ik sowieso de videokaart weg doen, de i5 heeft zelf ook een ingebouwde gpu die dat allemaal prima aankan.
Bij het video bewerken kan de grafische kaart wel ondersteuning bieden bij het helpen van de cpu met het renderen, maar ik denk dat het in jouw geval niet de moeite waard is.

Wat wel handig is is dat je genoeg RAM geheugen hebt hiervoor, als je dat niet hebt dan kan het tijdens het editen na verloop van tijd je systeem heel traag worden en zou het in sommige gevallen kunnen voorkomen dat je editting-software crashed.
Om hier een beter advies over te geven is het misschien handig dat je in het '' video edit '' gedeelte wat specifieker word over wat je precies gaat maken.
Denk aan; wat voor soort foto's gebruik ik? ( Raw, jpg ) , wat voor resolutie video gebruik ik ( 720p,1080,4K ), hoe lang worden de video's etc.

In vino veritas, in aqua sanitas

• De Sonneman
@JohanNL Ik gebruik alleen .jpg foto's op het moment en avchd video. Render nu op 720, maar 4K is wat het moet worden. Filmpjes zijn max 15 minuten en ik gebruik MP3 met bitrate 320.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Ik zou hier voor gaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,95€ 200,95
1MSI B350 PC Mate€ 82,95€ 82,95
1MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G€ 135,95€ 135,95
1Enermax Ostrog Lite Grey Hairline€ 39,-€ 39,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 9,95€ 9,95
1Logitech K120 (Qwerty US)€ 10,41€ 10,41
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 129,95€ 129,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,50€ 144,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 833,61

Is wel wat boven je budget maar ik denk dat het de moeite waard is.
Je zou ook nog een maand kunnen wachten, dan komen de nieuwe Intel processoren.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De vraag is of je echt zo'n dure processor nodig hebt, zeker als je renderen via de GPU wilt uitvoeren. Als je niet meer dan 750 euro wilt uitgeven is de CPU een mooi bespaarpunt. SSD trouwens ook, heb je die 500+GB echt nodig?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik zou nog een paar weken wachten op Coffee Lake. De Core i3 is dan een echte quad core geworden en de i5 een hexa core. De verhoudingen tussen Intel en AMD kunnen dan ook weer heel anders komen te liggen.

• De Sonneman
Dank jullie wel voor de reacties. Genoeg om even over na te denken. Ga me nog bezinnen op de CPU (ga sowieso wachten op Coffee Lake en kijken naar goedkoper alternatief), het plaatsen van een losse GPU en de hoeveelheid geheugen. Verder heb ik alternatieven voor de behuizing en de PSU gezien die mij aan het heroverwegen brengen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@De Sonneman plaats wel een losse GPU, dat is aanzienlijk sneller. Liever een snelle GPU dan CPU als het om video's encoden aan komt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Renderen vergt nog altijd redelijk veel van je CPU. Dus als je gaat renderen zou ik eerder een betere CPU kiezen, en de GPU iets minder prioriteit.
Tsurany schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 20:37:
@De Sonneman plaats wel een losse GPU, dat is aanzienlijk sneller. Liever een snelle GPU dan CPU als het om video's encoden aan komt.
Pagina: 1