Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasBas3D
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:22
Hey Tweakende tweakers!

Beetje vreemd vraag misschien, maar worden schermen vaak onnodig gelimiteerd op FPS ?
Ik heb een Philips BDM4350 43" 4k monitor en die heb ik al een tijd. maar kon hem nooit hoger zetten dan 30FPS. spellen zijn er niet echt op te doen maar 3D werkzaamheden wat ik doe wel.
Nu heb ik m`n Windows 10 op nieuw geïnstalleerd en gebruikte ik andere drivers (van Driverpack solutions)
En nu staat m`n scherm op 60FPS.
Spelletjes draaien veel soepeler en zelf 3Ds Max waar ik in werk draait een stukken lekkerder.
Hoe kan dat ?

Niet dat ik het erg vind of zo. maar was met stomheid geslagen.
Bij scherm instellingen staat hij ook gewoon op 60Hertz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Een beeldscherm heeft geen framerate, alleen verversingen per seconde (uitgedrukt in hertz).

Maar goed. Nee, schermen worden nooit beperkt op 30. De interface die tussen je beeldscherm en PC zit daarentegen wel. HDMI <2.0 kan bijvoorbeeld geen 60Hz doen op 4K door een tekort aan bandbreedte.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:04
Hoe zit je beeldscherm aangesloten?

Ik vermoed via HDMI 1.4. Je hebt minimaal 2.0 of Displayport nodig voor 4K/60hz.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:04
Vanaf HDMI 2.0 heb je 60hz voor 4K, dus mogelijk ligt het daar aan. Ik heb net dit gevonden: http://www.tomshardware.c...stuck-30hz-2560x1440.html daar zou je eens naar kunnen kijken?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasBas3D
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:22
Okee, duidelijk.

Ik gebruik een displayport kabel van m`n videokaart (Quadro M6000) naar scherm. als ik hem op de hdmi poort van m`n laptop aansluit krijg ik hem niet eens op 4k resolutie.

Kreeg hem voor de installatie met geen mogelijkheid van 30hz af, kon hem alleen nog op 27hz zetten maar niet op 60hz.

Ik zal de link even door kijken @Raznov

bedankt voor de reactie.s, voor mij wat duidelijker allemaal :)