Toon posts:

Welke (2d en) 3d kaart aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jongens,
Ik heb de optie op verschillende 2ehands PCI grafische kaarten:
Banshee 8MB (2d/3d) 85 piek
Voodoo I 4 MB (3d) 60 piek
Riva 128ZX (2d/3d) 85 piek

Welke oooh welke kaart moet ik toch nemen om toch optimaal 2d EN 3d prestaties te
hebben?
Ik heb momenteel een oudje als PC: P1 233 Mhz met een matrox millenium 2 MB PCI kaart.

Alvast bedankt voor de reactie!

MVG
Henk

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
ik denk dat je als je uit die 3 moet kiezen het best de banshee kunt nemen (als je tenminste niet meer keus hebt)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Blouwekip> Waar dacht je anders aan? .. Voodoo II? Anders moet ik heel even doorzoeken naar zo'n kaart.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 11:26
De Voodoo Banshee lijkt mij ook de beste optie. Maar als je nog van plan bent een nieuwe kaart te gaan kopen, dan kan ik de Riva TNT2 aanraden. Ik heb deze kaart nu iets meer dan anderhalve week en ik heb er zeer goeie ervaringen mee.

Schumacher

Verwijderd

Topicstarter
Die Riva 128 ZX is toch zoiets als een TNT? of... toch totaal verschillend? En zo ja. wat zijn de verschillen dan?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
De Riva 128ZX is de voorloper van de TNT, wel een redelijk kaartje, maar 85 piek is te veel. Ik zou effe doorzoeken naar een Voodoo2
!! MAAR VOORAL NIET MEER DUBBELPOSTEN !!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog wat steekhoudende argumenten .. welke ik nou wel en welke ik niet zou moeten nemen?

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
als je wel meer keus (lees:meer geld hebt) dan zou ik inderdaad voor een tnt2 gaan, ook met een tnt1 haal je nog redelijke prestaties maar dat is niet voldoende als je altijd de nieuwste spellen wil spelen..dan kun je beter de tnt2 kopen.
(ik speel unreal tournament in ieder geval nog prima op een tnt1 in 1024x768)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:19
even op een rij:
Voodoo 1 = oud
Riva zx= uitgebreide riva128 Dit is een voodoo1 killer met 4Mb en slechte beeldkwaliteit, de zx is niks meer dan een 8Mb versie.
Banshee= budget voodoo2 op een hogere kloksnelheid. met redelijke beeldkwal. en 2d

Ik zou voor de banshee gaan
1 beste beeldkwal.
2 snelste
3 glide!
4 nieuwste van deze 3

diskeltische lurker

Pagina: 1