Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robovliets
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-12-2020
Beste Tweakers,

Ik zit nu in de tweede week van mijn HBO-studie bedrijfskunde-MER en ik ben er achter dat ik toch wel een laptop nodig heb voor mijn studie. Ik weet alleen nog niet zeker welke laptop een slimme keuze is voor mij.

Ik heb tot nu toe nog niet veel ervaring met Microsoft Office omdat mijn vorige school een grote fan was van het gebruik van Google Drive. Ik heb ook veel positieve ervaringen met Google Drive dus wil ik dat het liefst ook gewoon blijven gebruiken, ik weet alleen niet of ik later in mijn studie alsnog Microsoft Office ga gebruiken.

Nu heb ik al wat winkels bezocht en een beetje research gedaan op het internet en toen kwam ik erachter dat een Chromebook misschien wel wat voor mij is. Vooral om de lange batterijduur, lage prijs en omdat er weinig onderhoudt aan hoeft te gebeuren. Money is tight, dus ik koop het liefst een laptop van rond de 300 euro. De laptop moet wel een beetje tegen een stootje kunnen en moet in een rugzak passen. Ook moet de laptop geen/weinig geluid maken

De Acer C730E-C34-X werd mij aanbevolen als ik een Chromebook zou nemen. Ik geloof dat deze Chromebook ook voldoet aan de bovengenoemde eisen, maar ik ben toch benieuwd naar jullie mening en of er nog betere opties zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkmanrj
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-06-2024
Kijk bij een chromebook naar de volgende dingen:

- wat weegt hij
- hoe lang doe je met de batterij
- hoe voelt het trackpad en het toetsenbord
- hoe vind je het scherm
- is het een touch screen? Reden: android apps op de Chromebook.
- hoe robuust is hij

Kies als het even kan een ding met minimaal 32 GB storage en 4 GB memory.

Het type dat je noemt ken ik niet, maar als hij goed aanvoelt geldt in wezen dat alle chromebooks gelijk zijn.
Zelf goede ervaringen met ACER 14 met HD scherm, is voor € 329 te koop. Heeft geen touch screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Voor wat betreft je eisen zou je prima met een Chromebook vooruit kunnen. Let wel op dat je hier dus geen applicaties op kan installeren a la windows. Office online gebruiken is geen probleem.

Zelf gebruik ik deze: pricewatch: Acer Chromebook 14 CB3-431-C5K7

Stil, goed scherm, prettig toetsenbord, goede bouwkwaliteit en de batterij gaat een dag lang mee. Ik zie dat 'ie net iets buiten je budget valt; ga even in de winkel kijken en kijk vooral ook even naar hoe het scherm en de bouwkwaliteit verschilt tussen de C730E-C34-X en de cb3-431-c5k7.

HENG HENG