game moederbord en processor

Pagina: 1
Acties:

• dannyvdal
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-10-2024
hallo,

ik als noob kom hier terecht om voor een nieuw moederbord en processor wat advies en informatie op te doen.
ik heb nu een i7 3820 met een asus p9x79 moederbord.

alles werkt nog goed en wel, maar ik zou graag een moederbord met rode accenten willen hebben, puur voor het oog.
nu ben ik al een beetje op marktplaats aan het kijken geweest, en heb best wat leuke dingen gevonden, maar ga ik daar niet op achteruit?

het gaat om een fx-9590 processor met een 990 fx gaming moederbord van gigabyte.
of hebben jullie misschien een ander advies/idee?
mijn budget is ongeveer 250 tot 300 euro.
liefst een ddr3 bord, dan kan ik mijn ram geheugen overzetten van mijn oude moederbord.

• nRealsus
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-10-2025
Als ik jou was zou ik doorsparen voor een fatsoenlijke upgrade. De FX serie is een dood platform en de 9590 vreet enorm wat stroom. Voor een fatsoenlijke budget build zou ik gaan voor de ryzen 5. Blijf voor nu in ieder geval uit de buurt van de FX serie.

• dannyvdal
haha dat is duidelijk;)
en wat vind jij een fatsoenlijke upgrade? en de prijs ongeveer?
zou je gaan voor een nieuwere generatie i7?
ik heb nu een voeding van 650 watt van corsair, en een r9 390 videokaart.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een fatsoenlijke upgrade is zeker een i7, of een snelle Ryzen. Maar dan kom je sowieso op DDR4 uit voor 't geheugen. Een upgrade vanaf je huidge platform, met DDR3 gaat weinig zin hebben.

• dannyvdal
oke dus door gaan sparen voor een bord met ddr4 geheugen.
en wat voor merk moederbord en processor gaan je voorkeur dan uit?
ik gebruik de pc puur om te gamen.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:59

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik heb hetzelfde moederbord, maar dan met een i7 4930K. Voldoet nog uitstekend voor gamen, voor alles eigenlijk nog en daarom denk ik hier nog wel een paar jaar mee te doen.

Je moederbord/systeem vervangen voor alleen een ander kleurtje lijkt me dan ook zonde van het geld. Lekker door sparen dus tot het moment dat deze mobo/cpu/ram combinatie het niet meer trekt in games en dan eens gaan kijken wat op dat moment de beste koop is ;)

Specs

• dannyvdal
oke top! dus beter zo laten.

bedankt voor de snelle reactie beide!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1