Upgraden I5 4570

Pagina: 1
Acties:

• brickvansteen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:51
Beste Tweakers,

Aangezien ik mijn huidige systeem in begin 2014 heb aangeschaft dacht ik dat het wel tijd werd om de boel een upgrade te geven. Momenteel bestaat deze uit: I5 4570, Gigabyte b1 Sniper met 8 GB ram en een GTX970. Momenteel merk ik dat games zoals BF1 minder beginnen te draaien. Ook zou ik het prettig vinden als de processor weer een jaar of 4 mee kan.

Mijn budget is pak hem beet een euro of 600 voor moederbord, ram en processor. Voeding 530 watt modulair van thermaltake en case (Fractal Design meshify c) zijn nieuw en onlangs toegevoegd.

Twijfel momenteel tussen een I7 7700K of toch meer voor de wat meer toekomstbestendige Ryzen 7 1700.
Overklokken ben ik wel van plan in het geval van beide processors.

De pc word voornamelijk gebruikt voor gading op 1080P, enerzijds op mijn monitor anderzijds op mijn aangesloten tv ook op 1080P. De pc word ook gebruikt voor kantoorwerkzaamheden en wat andere basic pc dingen maar de core is echt gaming.

Nu vraag ik mij af wat voor mij de beste upgrade is, jullie hulp zou mij hierin erg helpen :)

Naderhand zou ik evt oude setup verkopen met de gtx970 en dan van opbrengst een GTX 1080 willen kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door brickvansteen op 15-09-2017 13:08 ]

• brickvansteen
Niemand?

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Wat als je eerst, laat zeggen, een 1070 of zoals je wilt, een 1080 koopt. Daarna naar je framerate/frametimes kijkt. Matched dat niet met je verwachtingen, kan je alsnog je oudere onderdelen verkopen en verder upgraden.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:54
Je zegt dat je je i5 wil upgraden, maar dat is wel het laatste wat ik zou vervangen denk ik zo :P

Je merkt dat games als BF1 minder draaien? Dit systeem zou 't best aan moeten kunnen. Aan wat voor framerates en settings denken we dan, en wat zijn je eisen/verwachtingen?

Om wat op de zaken vooruit te lopen: ik denk dat een 1070 is wat je zoekt. Een 1080 is imho vrij overkill voor 1080p gaming tenzij je ver boven de 60fps wil halen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• brickvansteen
Richh schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 00:35:
Je zegt dat je je i5 wil upgraden, maar dat is wel het laatste wat ik zou vervangen denk ik zo :P

Je merkt dat games als BF1 minder draaien? Dit systeem zou 't best aan moeten kunnen. Aan wat voor framerates en settings denken we dan, en wat zijn je eisen/verwachtingen?

Om wat op de zaken vooruit te lopen: ik denk dat een 1070 is wat je zoekt. Een 1080 is imho vrij overkill voor 1080p gaming tenzij je ver boven de 60fps wil halen.
Bet liefst speel ik mijn games maxed out op ultra settings. En met minder lopen bedoel ik dat ik nu af en toe dips heb naar 30 fps. Het liefst zit ik toch ver boven de 60. Nu maar ook jn dd toekomst. En je ziet toch dat games zelfs op 1080 steeds meer gaan vragen. Ik heb nu het budget en dacht van he laat ik de hele boel maar een upgrade geven beginnend met mijn cpu mobo

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:54
brickvansteen schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 00:49:
[...]

Bet liefst speel ik mijn games maxed out op ultra settings. En met minder lopen bedoel ik dat ik nu af en toe dips heb naar 30 fps. Het liefst zit ik toch ver boven de 60. Nu maar ook jn dd toekomst. En je ziet toch dat games zelfs op 1080 steeds meer gaan vragen. Ik heb nu het budget en dacht van he laat ik de hele boel maar een upgrade geven beginnend met mijn cpu mobo
Kan je doen, maar dat zal vrijwel geen effect hebben, je gpu is de bottleneck.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:26
Ik zou een Core i7 voor je huidige moederbord zoeken voor +-200 euro ivm prestaties in BF1 (categorie: Processors).

Daarnaast een GTX 1070 en dan ben je al een stukje boven de 600 euro.

Als je niet boven de 600 euro wilt gaan, neem dan in elk geval de videokaart, dat zal een veel groter effect hebben dan wanneer je naar een 7700K of 1700 zou upgraden.
Pagina: 1