Nieuwe wasmachine: AEG of Siemens (beste koop)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
We zijn helaas op zoek naar een nieuwe wasmachine. De keuze is op twee apparaten gevallen:

De beste koop volgens Consumentenbond is Siemens:
https://www.wasmachinesto...63nl-iq500-isensoric.html

Deze zouden we kunnen kiezen omdat het inderdaad een prima wasmachine is met goede recensies. De prijs is schappelijk. Prijs is 479 euro.

De andere optie is de AEG, deze is een stuk voordeliger:
https://www.wasmachinesto...-207403/aeg-l6fb86iw.html

Vrijwel dezelfde specificaties, alleen minder zuinig. Vandaar dat wellicht de andere door de Consumentenbond de beste uit de test is. Prijs is 399 euro via AO.nl én 40 euro cashback.

Wat we doen: drie keer in de week wassen voor 2 personen, niet erg vuil. De wens is een kort programma, vrij droog en weinig geluid. Mijn gevoel is dat het elkaar niet erg ontloopt en voor 120 euro minder kies ik liever de AEG die wat minder zuinig is. Dat gaat over 5 euro per jaar (gemiddeld).

Advies is welkom!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07 13:35
De AEG kan wat meer aan... 8kg t.o. 7kg voor de Siemens, de AEG centrifugeert ook met een hogere snelheid dus na centrifuge zou was er in theorie ook droger uit moeten komen (uiteraard ook zeer afhankelijk van tijdsduur centrifuge). Qua geluid vrijwel hetzelfde... en gezien de energieklasse van beide apparaten zal het qua verbruik elkaar niet veel ontlopen... iig niet om het verschil in prijs goed te maken. Enige 'minpuntje mbt de AEG is dat het apparaat geen zelfreinigende wasmiddellade heeft... poeh poeh :9

Op bovenstaande punten na vrijwel dezelfde machines op papier... als je de AEG voor die prijs kan krijgen dan zou het voor mij een no-brainer zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:40
Voor 5€ per jaar sparen aan energie ga je geen 120€ extra uitgeven.
Wat kwaliteit betreft zullen AEG en BOSCH/SIEMENS elkaar niet veel ontlopen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dan lijkt de keuze gemaakt en besteld via AO.nl voor 399,- euro. We krijgen 40,- euro cashback van AEG én 10,- euro cashback via cashbackxl.nl. Dan heb je voor 349,- euro een mooie AEG. Denk dat we daar een goede keuze aan hebben.

Nooit van AO.nl gehoord, maar best groot, zit bij ons in de buurt en tijdens ons telefoongesprek kreeg ik er een prima gevoel bij. Nemen netjes de oude wasmachine mee.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Aangezien dit aankoopadvies betreft verplaats ik dit topic naar consumenten elektronica aankoopadvies.

TFW -> CEA.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:10
Mag ik vragen hoe het je is gelukt om die wasmachine zo goedkoop te krijgen? PB antwoord mag ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Volgens de consumentenbond scoren deze twee hoger (de specifieke AEG hebben ze niet getest, wel een paar andere in dezelfde serie):

Samsung WW70J5525FW/EN WIT

LG FH4U2SMD9

De LG is iets beter met centrifugeren (een 8,2 vs een 7,9 voor de Samsung) en iets stiller.

De Samsung wast blijkbaar iets beter dan de LG.

[ Voor 6% gewijzigd door Eli3l op 19-09-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
AequitasII schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:14:
Mag ik vragen hoe het je is gelukt om die wasmachine zo goedkoop te krijgen? PB antwoord mag ook :)
Ik heb (zoals ik altijd doe met dit soort aankopen) zorgvuldig vergeleken. Voor ons was belangrijk dat de machine stil en vrij zuinig is en een kort programma heeft met 30 en 40 graden.

Dan kom je op de 'beste koop' Siemens, maar ook op de (volgens Consumentenbond iets mindere) AEG. Dat mindere zit vooral in waterverbruik. Voor ons zou dat nog geen 5 euro per jaar zijn, dat haal je er niet uit.

De keuze was dus de Siemens voor 479 euro of de AEG voor 399 euro. We kozen voor de AEG. Dan de beste prijs zoeken en dat bleek bij AO.nl, daar was de machine dus 399 euro én 40 euro cashback. Direct beschikbaar en (ik kende het bedrijf niet) goede recensies en in de buurt.

Bijkomend voordeel: we hebben nog eens 30 euro compensatie gekregen voor een kleine imperfectie aan de lak van de wasmiddelbak. De uiteindelijke prijs voor deze AEG komt op 329 euro. Wij zijn tevreden.

En wat betreft de Samsung en LG: mijn voorkeur was toch een machine van AEG, Miele, Siemens of Bosch. Ik heb geen hoge pet op van Samsung en LG ken ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aantal kilo's in de trommel is deels verantwoordelijk voor het zuinigheidslabel, maar ook een wassen neus. Toen ik mijn Siemens kocht stond er een identieke Bosch naast. Zelfde machine, ander logo. Trommel exact gelijk, rest intern ook. Bosch mocht volgens de specs 8 kilo hebben en de Siemens 7. Bosch was due een B label en de Siemens een C. Kortom: complete onzin.

Onder de streep wil je gewoon een schone was en maken die paar euro's per jaar besparing geen biet uit. Dan draai je pas na een paar jaar quitte en dan ben je al een heel eind op de oevensduus van de machine. Ik geloof er ook geen donder van dat de Consumentenbond echt zou kijken naar wat het effectief voir mchine is. Die kijken gewoon naar het label en niet wat er achter zit.

FWIW: mijn Siemens EkstraKlasse wasmachine kocht ik in 2008. Heeft ons nog nooit in de steek gelaten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1