🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
Vraag
Alle reacties
Op bovenstaande punten na vrijwel dezelfde machines op papier... als je de AEG voor die prijs kan krijgen dan zou het voor mij een no-brainer zijn.
Wat kwaliteit betreft zullen AEG en BOSCH/SIEMENS elkaar niet veel ontlopen.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Nooit van AO.nl gehoord, maar best groot, zit bij ons in de buurt en tijdens ons telefoongesprek kreeg ik er een prima gevoel bij. Nemen netjes de oude wasmachine mee.
🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
TFW -> CEA.
200 fish found!
Samsung WW70J5525FW/EN WIT
LG FH4U2SMD9
De LG is iets beter met centrifugeren (een 8,2 vs een 7,9 voor de Samsung) en iets stiller.
De Samsung wast blijkbaar iets beter dan de LG.
[ Voor 6% gewijzigd door Eli3l op 19-09-2017 18:47 ]
Ik heb (zoals ik altijd doe met dit soort aankopen) zorgvuldig vergeleken. Voor ons was belangrijk dat de machine stil en vrij zuinig is en een kort programma heeft met 30 en 40 graden.AequitasII schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:14:
Mag ik vragen hoe het je is gelukt om die wasmachine zo goedkoop te krijgen? PB antwoord mag ook
Dan kom je op de 'beste koop' Siemens, maar ook op de (volgens Consumentenbond iets mindere) AEG. Dat mindere zit vooral in waterverbruik. Voor ons zou dat nog geen 5 euro per jaar zijn, dat haal je er niet uit.
De keuze was dus de Siemens voor 479 euro of de AEG voor 399 euro. We kozen voor de AEG. Dan de beste prijs zoeken en dat bleek bij AO.nl, daar was de machine dus 399 euro én 40 euro cashback. Direct beschikbaar en (ik kende het bedrijf niet) goede recensies en in de buurt.
Bijkomend voordeel: we hebben nog eens 30 euro compensatie gekregen voor een kleine imperfectie aan de lak van de wasmiddelbak. De uiteindelijke prijs voor deze AEG komt op 329 euro. Wij zijn tevreden.
En wat betreft de Samsung en LG: mijn voorkeur was toch een machine van AEG, Miele, Siemens of Bosch. Ik heb geen hoge pet op van Samsung en LG ken ik niet.
Onder de streep wil je gewoon een schone was en maken die paar euro's per jaar besparing geen biet uit. Dan draai je pas na een paar jaar quitte en dan ben je al een heel eind op de oevensduus van de machine. Ik geloof er ook geen donder van dat de Consumentenbond echt zou kijken naar wat het effectief voir mchine is. Die kijken gewoon naar het label en niet wat er achter zit.
FWIW: mijn Siemens EkstraKlasse wasmachine kocht ik in 2008. Heeft ons nog nooit in de steek gelaten
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)