Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-03 20:47
Hallo folks,

Gezien de recente berichtgeving wil ik de downloads van mijn NAS via een VPN laten gaan. Het probleem is dat ik hier weinig tot eigenlijk geen verstand van heb. Ik heb al even zitten googlen maar ik kan nog geen goede tutorial vinden hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ook moet ik nog bijvoorbeeld een VPN hebben die dit ondersteund. De NAS die ik heb is de Synology DS213J en ik maak gebruik van Download Station.

Heeft iemand hier ervaring met dit of een goede tutorial voor me?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 19:23
VPN voor de synology, ongeacht waar je, je NAS voor toepast kan b.v. hiermee. Draait hier perfect.
https://nordvpn.com/nl/tutorials/synology-nas/openvpn/

Al het verkeer van je synology loopt dan via de VPN, dus niet enkel de download station.
De DDNS service loopt hiermee in de soep, omdat die een IP adres van de VPN dienst rapporteert i.p.v. je eigen IP adres.

Ps. met het verwijzen naar die berichtgeving geef je eigenlijk aan dat je het voor illegale doeleinden wilt gebruiken. Wat je met VPN doet moet je helemaal zelf weten, maar mijn reactie is bedoeld om VPN werkend te krijgen op je NAS en niet om je te assisteren met illegaal downloaden. Dat even ter info.

[ Voor 47% gewijzigd door FunFair op 15-09-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:38

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Als je een NAS met meerdere netwerkpoorten hebt, kun je een bepaalde service dan niet toewijzen hiervoor?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-05 09:43
@mrjobby Ik volg je topic even mee, want ik zoek ook precies zo een oplossing :)
Gister heb ik een VPN abo aangeschaft van PIA, maar wil alleen dat mijn download station via de VPN tunnel gaat.

Ik heb tevens een DS416 met 2 netwerkpoorten, maar krijg het maar niet aan de praat dat poort 1 via VPN naar buiten moet gaan en poort 2 zonder VPN. En stel als dat werkt, zie ik nog steeds geen opties om download station te verwijzen naar poort 1 of 2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 22:31

tomic

Smexylittlebabe!

Uiteindelijk zelfde liedje hier. Dus ook interesse!

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:41
De dual-netwerk synology's kunnen via Traffic Control toch al per service een poort aanwijzen?
Die feature stond in de 5.1 beta changelog.... Helaas heb ik geen dual netwerk.

[ Voor 30% gewijzigd door jeroen3 op 26-09-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:41
offtopic:
Dit is nuttig. Wijzig post iets nieuws.

[ Voor 82% gewijzigd door jeroen3 op 26-09-2017 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
@jeroen3 Thanks voor je tip! Ik heb wel misschien 10x gekeken naar dat Traffic Control maar mijn venster was te klein waardoor ik de optie LAN 1 / LAN 2 /PPPoe niet zag, ik zal als ik thuis ben even een kabeltje prikken in LAN 2. En even testen of het functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazadanger68
Ik heb zojuist even Traffic control geactiveerd, en alles op LAN1 gezet, behalve "BT" op LAN2 gezet.
Je zou zeggen dat torrent downloaden nu gestopt moet zijn omdat er geen kabel geprikt is om LAN2.
Maar torrent downloaden gaat gewoon door?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zazadanger68
Het is gelukt! :)
Zie oplossing:
https://www.reddit.com/r/..._access_to_your_nas_from/

Mijn torrent gaat nu via een 169.xx.xx.xx ip terwijl mijn provider ip 83.xx.xx.xx is.
Daarnaast is mijn Synology ook van buiten af bereikbaar via provider IP en mijn domeinnaam.

[ Voor 40% gewijzigd door zazadanger68 op 27-09-2017 08:48 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-05 01:20
Ik laat dit topic herleven :)

Mijn NAS is nu ook bereikbaar via een VPN, kan vanaf "buiten" naar 192.168.. met OpenVPN.
Ik wil me NAS afsluiten van het grote boze internet, maar hoe zit dit met de derde apps? (SAB, Couch etc..)?
Ik kan er ook bij vanaf mijn interne adres, maar wat gebeurt er zodra ik b.v. access via " internet" eraf haal?
Gaan de downloads nog dor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98880

Ik probeer ook de beschreven manier van https://www.reddit.com/r/..._access_to_your_nas_from/

Ik heb NordVPN OpenVPN verbinding in mijn Synology NAS gemaakt. Maar heb niet de mogelijkheid om via servicevolgorde de VPN boven de LAN 1 te zetten. Ik zie niet eens VPN staan in de lijst. iemand enig idee wat ik fout doe? Bij dus een VPN in deze lijst: http://i.imgur.com/mNmaBnP.png

Komt het mogelijk dat ik OpenVPN gebruik, terwijl de beschrijving het doet met PPTP?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 98880 op 06-12-2017 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Werkt bij mij ook niet op die manier. Zal wel een oudere DSM versie zijn geweest.
Ik heb de dynamic DNS handmatig ingesteld voorlopig, zodat de NAS via internet in ieder geval op het huis IP adres te benaderen is. Downloads lopen dan wel allemaal via NordVPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 10:23

TommyGun

Stik er maar in!

FunFair schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:16:
Werkt bij mij ook niet op die manier. Zal wel een oudere DSM versie zijn geweest.
Ik heb de dynamic DNS handmatig ingesteld voorlopig, zodat de NAS via internet in ieder geval op het huis IP adres te benaderen is. Downloads lopen dan wel allemaal via NordVPN.
Heb je hier iets aan? https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=128617

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:23
Toch maar even kicken, voor nieuwe Synology users, zoals ik :)

https://forum.synology.co...pic.php?t=92519&start=105

Dit lijkt vooralsnog te werken, gebruikt de firewall. Deny de BT services en allow de rest op LAN en allow BT en deny de rest op VPN.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
UniMatrix schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:14:
Toch maar even kicken, voor nieuwe Synology users, zoals ik :)

https://forum.synology.co...pic.php?t=92519&start=105

Dit lijkt vooralsnog te werken, gebruikt de firewall. Deny de BT services en allow de rest op LAN en allow BT en deny de rest op VPN.
Interessant! Betekent dit dat BT verkeer dus enkel via VPN loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-05 14:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Een alternatief als je een Nas met Intel processor hebt is om een Docker container te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mr_gadget schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:10:
Een alternatief als je een Nas met Intel processor hebt is om een Docker container te gebruiken.
Inderdaad, voor mij heeft elk downloaditem een eigen vpnverbinding ( jeehj Windscribe, met unlimited clients )
Torrent+vpn docker, inloggegevens erin, en gaan.
Zo ook de Usenet - ieder een eigen VPN, en killswitch, geen vpn -> geen netwerk - restart container.

De server krijgt elke 24u een reboot, en hiermee worden ook alle ipadressen een keer opnieuw opgezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:23
FunFair schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:30:
[...]

Interessant! Betekent dit dat BT verkeer dus enkel via VPN loopt?
Yep, gechecked met zoiets als https://torguard.net/checkmytorrentipaddress.php.

En het is maar een 218play, dus docker containers draaien is niet echt een optie :)

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
UniMatrix schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:52:
[...]

Yep, gechecked met zoiets als https://torguard.net/checkmytorrentipaddress.php.

En het is maar een 218play, dus docker containers draaien is niet echt een optie :)
beetje trage reactie, maar ik krijg het niet aan de praat.
Als ik met de firewall de BT poorten blokkeer op LAN en toesta op de VPN verbinding en ik verbreek de VPN verbinding, dan kan download station nog steeds downloaden.

Maar het is me ook niet helemaal duidelijk hoe een firewall, waarbij ik niet specifiek outgoing traffic kan selecteren, het verkeer kan blokkeren?

Of doe ik wat fout? Moet de NAS eerst helemaal herstart worden oid?

[ Voor 3% gewijzigd door FunFair op 12-04-2019 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-04 22:28
Het is mij gelukt.
Draai DSM in een VM (een plus versie met een intel CPU noodzakelijk).
Zet daar een VPN verbinding op (zelf heb ik Surf Shark draaien, kosten met 50 knikkers voor 2 jaar).
Al het verkeer gaat in de VM via de VPN, ook Download Station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 10:33
zazadanger68 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:46:
Het is gelukt! :)
Zie oplossing:
https://www.reddit.com/r/..._access_to_your_nas_from/

Mijn torrent gaat nu via een 169.xx.xx.xx ip terwijl mijn provider ip 83.xx.xx.xx is.
Daarnaast is mijn Synology ook van buiten af bereikbaar via provider IP en mijn domeinnaam.
Deze methode lijkt hier op mijn Synology twee jaar later na bovenstaand bericht met DSM versie 6.2.2-24922 Update 3 nog steeds te werken, mocht iemand dat zich afvragen. ;) Test het twee weekjes nu, werkt perfect, niet omslachtig ook met instellen allemaal, ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04 14:10
En wat gebeurd er met de reddit oplossing als je vpn failed? Dan gaat je torrent verkeer alsnog via je eigen IP. Dat lijkt me dan niet een oplossing om aan te raden. Want zodra je VPN faalt is het belangrijk dat het torrent verkeer stopt en niet via je eigen ip alsnog naar buiten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

RobinMM schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:35:
En wat gebeurd er met de reddit oplossing als je vpn failed? Dan gaat je torrent verkeer alsnog via je eigen IP. Dat lijkt me dan niet een oplossing om aan te raden. Want zodra je VPN faalt is het belangrijk dat het torrent verkeer stopt en niet via je eigen ip alsnog naar buiten gaat.
Simpel, scriptje schrijven dat DS stopt zodra je VPN eruit klapt :)

https://community.synolog...7/post/53791?reply=202011

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 08-10-2019 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
Hey Tommy, bedankt voor je reactie. Ik zou altijd twijfelen of zo'n killswitch niet alsnog je publieke ip lekt. Is het uberhaubt mogelijk om te uploaden als je werkt met een VPN? De snelheid lijkt me altijd problematisch. Of de VPN provider moet port forwarding ondersteunen.

Zelf maak ik gebruik van een seedbox, die via Resilio gedownloade bestanden naar mijn NAS synced. Sonarr en Radarr draaien op mijn nas, alleen het downloaden gebeurd via de seedbox. Werkt perfect.

Snelle downloads en uploads, en je weet zeker dat je publieke IP niet kan lekken. Ja het is duurder dan een VPN, maar in mijn ogen een veel snellere, makkelijkere en veiligere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:27
TommyGun schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:59:
[...]

Simpel, scriptje schrijven dat DS stopt zodra je VPN eruit klapt :)

https://community.synolog...7/post/53791?reply=202011
Hallo Tommy. Ben zelf niet ervaren met scripts. Hieronder is het script wat ik plak in de taak?

if [[ -f /usr/syno/etc/synovpnclient/l2tp/l2tpclient.conf ]]; then
L2TP_CONFIG=$(cat /usr/syno/etc/synovpnclient/l2tp/l2tpclient.conf)
else
L2TP_CONFIG=""
fi

if [[ -f /usr/syno/etc/synovpnclient/openvpn/ovpnclient.conf ]]; then
OPENVPN_CONFIG=$(cat /usr/syno/etc/synovpnclient/openvpn/ovpnclient.conf)
else
OPENVPN_CONFIG=""
fi

if [[ -f /usr/syno/etc/synovpnclient/pptp/pptpclient.conf ]]; then
PPTP_CONFIG=$(cat /usr/syno/etc/synovpnclient/pptp/pptpclient.conf)
else
PPTP_CONFIG=""
fi

#-------------------------------------------------------------------------------
# Process config files
#-------------------------------------------------------------------------------

# Concatenate the config files
CONFIGS_ALL="$L2TP_CONFIG $OPENVPN_CONFIG $PPTP_CONFIG"

# How many VPN profiles are there?
CONFIGS_QTY=$(echo "$CONFIGS_ALL" | grep -e '\[l' -e '\[o' -e '\[p' | wc -l)

# Only proceed if there is 1 VPN profile
if [[ $CONFIGS_QTY -eq 1 ]]; then
echo "[I] There is 1 VPN profile. Continuing..."
elif [[ $CONFIGS_QTY -gt 1 ]]; then
echo "[E] There are $CONFIGS_QTY VPN profiles. This script supports only 1 VPN profile. Exiting..."
exit 1
else
echo "[W] There are 0 VPN profiles. Please create a VPN profile. Exiting..."
exit 1
fi

# Set variables

PROFILE_ID=$(echo $CONFIGS_ALL | cut -d "[" -f2 | cut -d "]" -f1)
PROFILE_NAME=$(echo "$CONFIGS_ALL" | grep -oP "conf_name=+\K\w+")
PROFILE_RECONNECT=$(echo "$CONFIGS_ALL" | grep -oP "reconnect=+\K\w+")

if [[ $(echo "$CONFIGS_ALL" | grep '\[l') ]]; then
PROFILE_PROTOCOL="l2tp"
elif [[ $(echo "$CONFIGS_ALL" | grep '\[o') ]]; then
PROFILE_PROTOCOL="openvpn"
elif [[ $(echo "$CONFIGS_ALL" | grep '\[p') ]]; then
PROFILE_PROTOCOL="pptp"
fi

# Check the VPN connection

if [[ $(/usr/syno/bin/synovpnc get_conn | grep Uptime) ]]; then
echo "[I] VPN is already connected. Exiting..."
exit 0
fi

if [[ $PROFILE_RECONNECT != "yes" ]]; then
echo "[W] VPN is not connected, but reconnect is disabled. Please enable reconnect for for the \"$PROFILE_NAME\" VPN profile. Exiting..."
exit 1
else
echo "[W] VPN is not connected. Attempting to reconnect..."
fi

# Reconnect the VPN connection

/usr/syno/bin/synovpnc kill_client
sleep 20
echo conf_id=$PROFILE_ID > /usr/syno/etc/synovpnclient/vpnc_connecting
echo conf_name=$PROFILE_NAME >> /usr/syno/etc/synovpnclient/vpnc_connecting
echo proto=$PROFILE_PROTOCOL >> /usr/syno/etc/synovpnclient/vpnc_connecting
/usr/syno/bin/synovpnc connect --id=$PROFILE_ID
sleep 20

# Re-check the VPN connection

if [[ $(/usr/syno/bin/synovpnc get_conn | grep Uptime) ]]; then
echo "[I] VPN successfully reconnected. Exiting..."
exit 1
else
echo "[E] VPN failed to reconnect. Exiting..."
exit 1
fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@RobinMM Ja, je publieke IP kan alsnog gelekt worden aangezien je het script niet continue kan draaien maar bijv. elke 5 minuten aftrapt met cron (taak). Wellicht is er een andere mogelijkheid maar die heb ik nog niet gevonden, anders dan hetgeen jij voorsteld. Upload is uiteraard geen probleem en providers zoals PIA ondersteunen port forwarding.

@baronruud Je moet een executable file maken, bijvoorbeeld checkvpn.sh, en daarnaar verwijzen vanuit je taak. Kun je het beste vanaf de command line doen (via SSH). Ik heb in dat script nog een stuk toegevoegd wat DS stopt wanneer VPN eruit vliegt en ook weer start (+ port forwarding regelt en de port set) als de VPN weer verbind. Dat staat ook in dat topic waar ik naar linkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:27
TommyGun schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:57:
@RobinMM Ja, je publieke IP kan alsnog gelekt worden aangezien je het script niet continue kan draaien maar bijv. elke 5 minuten aftrapt met cron (taak). Wellicht is er een andere mogelijkheid maar die heb ik nog niet gevonden, anders dan hetgeen jij voorsteld. Upload is uiteraard geen probleem en providers zoals PIA ondersteunen port forwarding.

@baronruud Je moet een executable file maken, bijvoorbeeld checkvpn.sh, en daarnaar verwijzen vanuit je taak. Kun je het beste vanaf de command line doen (via SSH). Ik heb in dat script nog een stuk toegevoegd wat DS stopt wanneer VPN eruit vliegt en ook weer start (+ port forwarding regelt en de port set) als de VPN weer verbind. Dat staat ook in dat topic waar ik naar linkte.
Werkelijk geen idee hoe dit moet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

baronruud schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:08:
[...]

Werkelijk geen idee hoe dit moet :S
Misschien heb je hier iets aan (puntje 3)
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=9921

Wil het je graag uitleggen maar ben nu niet in de gelegenheid, sorry. Anders kom ik er later deze week op terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 23:16

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Is er geen mogelijkheid om het ip adres naar buiten op DSM te checken?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

RobinMM schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:35:
openvpn docker draaien (dperson) en dan die openvpn container als netwerk gebruiken voor je torrent container. Als de Openvpn eruit klapt, heeft de torrent docker geen netwerk. Tot de openvpn torrent terug verbind.

Ez pz, geen scripting nodig. Draait hier al zeker jaar zo.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
@SadisticPanda dit klikt als een interessante oplossing! Welke provider gebruik je, en is dit met een provider die Port forwarding ondersteunt? Hetzelfde kan je dan ook doen met Usenet? Een seedbox werkt op zich goed maar echt 100% geïntegreerd is het niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Airvpn, die ondersteun idd portforwarding. Ooit es op black friday ofso gekocht voor jaar of 2, altijd goede periode voor zulke dingen te doen.

Je kan alles verplichting om door die vpn te gaan. Usenet. Torrent. Wat je maar wil, draai je door die vpn container. En gaat ook enkel door die vpn container. Is verinding even down, geen internet voor die dockers.

Ik zelf stuur er enkel torrents door. Radarr/sonarr/plex/ftp en nog van die zaken, die gaan langs de vpn heen en rechtstreeks op het internet.

Ps ik heb geen synology. Hier echte server. Maar als de synolgy docker ondersteund zou er geen verschil mogen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door SadisticPanda op 24-10-2019 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 23:16

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

@SadisticPanda
Maar Synology stuurt alles automatisch door de vpn. Bij standaard gateway staat dan het ip van de VPN provider.
Tevens kan je opgeven dat de vpn automatisch een weer een verbinding maakt bij een verbro.ken verbinding.

Air VPN zit toch in USA. Liever geen provider van de 5 eyes.

Met ipleak kun je checken of je achter je VPN zit. Magnet link downloaden en dan je ip checken.
https://ipleak.net/

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@IndoBoy

Maar ik wil niet alles door de VPN. Dat is het hem juist. Enkel de minder legale trafiek. De rest wil ik niet door vpn. Dingen zoals plex en whatever wil ik net niet door vpn. FTP ook niet. Ombi ook niet.

Je kan om het even welke provider gebruiken. Zolang je maar portforwarding kan doen en ovpn ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
Synology ondersteund docker, dus ik ga ermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
@SadisticPanda Het is niet helemaal maar ontopic maar inmiddels heb ik voor mezelf een goed werkende oplossing. Radarr, sonarr etc had ik al draaien in docker en zijn nog wel redelijk eenvoudig op te zetten. Maar voor openvpn kreeg ik toch wat vastlopers (in mijn hoofd). Aangezien bij mij Plex draait op een Threadripper en zat ram heb ik nu 2 virtuele machines aangemaakt. Airvpn geïnstalleerd met network lock erop, dus een ip lek zou onmogelijk moeten zijn, internet werkt niet als de vpn niet verbonden is.

Heel blij met jouw AirVPN tip, haal via usenet 240 mbit. En voor torrents heb ik een aparte virtuele machine met vast vpn IP en portforwarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

RobinMM schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:20:
@SadisticPanda Het is niet helemaal maar ontopic maar inmiddels heb ik voor mezelf een goed werkende oplossing. Radarr, sonarr etc had ik al draaien in docker en zijn nog wel redelijk eenvoudig op te zetten. Maar voor openvpn kreeg ik toch wat vastlopers (in mijn hoofd). Aangezien bij mij Plex draait op een Threadripper en zat ram heb ik nu 2 virtuele machines aangemaakt. Airvpn geïnstalleerd met network lock erop, dus een ip lek zou onmogelijk moeten zijn, internet werkt niet als de vpn niet verbonden is.

Heel blij met jouw AirVPN tip, haal via usenet 240 mbit. En voor torrents heb ik een aparte virtuele machine met vast vpn IP en portforwarding.
Ik heb dperson docker draaien. Meer niet. Regelt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
Inmiddels wat meer getest met mijn initiële VM oplossing. Deze is toch niet naar mijn zin o.a. aangezien het network lock pas werkt als de airvpn client gestart is, plus nog wat specifieke dingetjes.

Dus weer terug naar docker en heb nu de transmission met openvpn docker aan de praat gekregen icm met Airvpn. Dit werkt als een dolle zeg, had niet verwacht dat de snelheid zo goed was.

Volgende stap wordt om dperson op te zetten zodat ik ook usenet er aan kan koppelen en eventueel een andere torrent programma docker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-04 13:10
RobinMM schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:37:
Inmiddels wat meer getest met mijn initiële VM oplossing. Deze is toch niet naar mijn zin o.a. aangezien het network lock pas werkt als de airvpn client gestart is, plus nog wat specifieke dingetjes.

Dus weer terug naar docker en heb nu de transmission met openvpn docker aan de praat gekregen icm met Airvpn. Dit werkt als een dolle zeg, had niet verwacht dat de snelheid zo goed was.

Volgende stap wordt om dperson op te zetten zodat ik ook usenet er aan kan koppelen en eventueel een andere torrent programma docker.
Heb je hier een specifieke docker image gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
@Joao Ik heb hiervoor de haugene/transmission-openvpn docker gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-04 13:10
RobinMM schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:58:
@Joao Ik heb hiervoor de haugene/transmission-openvpn docker gebruikt.
Thanks.

Ik heb inmiddels een andere container gevonden en draait prima.
Snelheden met AirVPN zijn wel matig... Moet maar eens kijken naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
Vind je? Ik vind de snelheden wel goed eigenlijk. Ik trek ongeveer de helft van mijn 500mbit glasvezel ermee dicht, wat ik zeer acceptabel vind.

Ik heb ook wat testjes gedaan met Express VPN en daarmee haal ik niet betere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:20

Boost9898

www.brambenik.nl

*knip* we gaan je niet helpen met het omzeilen van restricties. Zeker niet in een 5 jaar oud topic

[ Voor 90% gewijzigd door br00ky op 11-02-2023 11:54 ]

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.