Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies gaming laptop - Max €1400,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Ik ben mij nu een tijdje op zoek naar een gaming laptop. Daar waar mijn budget begon op €1000,-, zit ik nu toch al op €1400,- omdat ik denk dat dit gewoon nodig is om er toch een aantal jaar mee te kunnen doen (correct me if i'm wrong!).

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Zoals de titel misschien al verklapt zal ik er alleen mee gamen. En het zullen games zijn zoals COD WWII en Playerunknowns battleground

Wat mag je laptop gaan kosten?
Max €1400,-, maar als het voor minder kan dan zou dat mooi meegenomen zijn natuurlijk!

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nope! Af en toe naar een LAN. Maar ook dan hangt hij gewoon aan de stroom.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik hoor veel om mij heen dat MSI het momenteel wel goed doet. Daarnaast vind ik een 15inch scherm prima en heb ik het liefst een i7 met een GTX1060 kwaart (indien de 1050ti voldoende is, vind ik natuurlijk ook prima) Ik ben dan ook op een MSI gestrand via de Pricewatch en dat is de volgende:
https://tweakers.net/pric...-285nl-(leopard-pro).html

Echter zie ik bij deze dan weer dat de GTX 1060 beschikt over (maar?) 3GB geheugen. Ik heb echter geen idee of dit grote invloed heeft op het gamen.

Welk advies hebben jullie voor mij of missen jullie nog informatie van mij? Voor een heel ander set-up sta ik ook open! Ik ben te lang uit de running om hier nog volledige kennis over te hebben.

Alvast bedankt voor jullie kijk op deze zaak ;)

Groetjes,

JP

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2017 23:34 . Reden: kleine aanpassing in de tekst ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 15-09-2017 18:20)

Alle reacties

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik kijk even aandachtig mee. Denk niet dat je veel aan mijn advies hebt, maar je hebt denk ik sws een 1060 6GB nodig ja. Bij de site laptopparts kun je zelfs voor rond de 1500 euro een GTX 1070 kiezen (is een aanbieding).

Rookworst zonder r is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik denk persoonlijk dat ik mij blind aan het staren ben op de 1060 in plaats van een 1050 of iets anders. Maar mijn budget is al een flink stuk omhoog geschroefd, ergens moet ik helaas de lijn trekken.

Wellicht is een i7 overbodig en kan ik zo kosten besparen als ik een i5 neem?

mygod, ben ik de enige die zich hier helemaal gek om kan maken?

Verwijderd

@Verwijderd Heb je al eens aan zoiets gedacht?

pricewatch: MSI GE62 7RE-094NL (Apache Pro)

De Apache pro is opgebouwd vanuit een aluminium behuizing, is slank, koelt prima en de prestaties van de GPU en CPU zijn voldoende voor hetgeen jij ermee wilt doen.

Hier een review: YouTube: 2017 MSI GE62 APACHE PRO GAMING LAPTOP || A Solid Performer

Okey....€60,00 boven je budget, maar dan heb je wel een heel degelijk apparaat die lekker presteert en ook nog eens 'gewoon' is voorzien van 16GB aan intern geheugen waarop je dus toch iets meer future-proof bent.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2017 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, eigenlijk niet en dat komt omdat ik heb gefilterd op een prijs tot €1400,- denk ik. En als ik eerlijk ben heb ik totaal niet gekeken naar de behuizing van de laptop, maakt dit veel uit? Dit heeft natuurlijk alles te maken met de verkoeling?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:31:
Nee, eigenlijk niet en dat komt omdat ik heb gefilterd op een prijs tot €1400,- denk ik. En als ik eerlijk ben heb ik totaal niet gekeken naar de behuizing van de laptop, maakt dit veel uit? Dit heeft natuurlijk alles te maken met de verkoeling?
Qua verkoeling maakt het niet veel uit, maar wel als het gaat om degelijkheid en het stootvaste aspect. Kunststof blijft namelijk kunststof en zou derhalve altijd kunnen knappen of scheuren wanneer je onverhoeds ergens met je laptop tegenaan stoot.

Ik heb deze laptop een tijd geleden al eens onder handen mogen nemen bij BCC, en eerlijk waar, ik was er in positieve zin enorm van onder de indruk. Daarom wilde ik jou dit advies dan ook niet onthouden. ;)

Ik kan hem echt aanraden....

Verwijderd

Topicstarter
Je bent een topper, Tusa! Ik zal je advies zeker meenemen naar mijn beslissing. Bedankt alvast voor je advies. Laatste vraag misschieb nog. Ik zie dus dat deze beschikt over een 1050ti. Is deze ook een beetje future proof? Ik begrijp dat ik over een aantal jaar geen hoogste settings mee haal. Maar een jaartje of 5 ermee doen zou wel fijn zijn!

Verwijderd

@Verwijderd Ik zie net dat de Apache pro niet meer leverbaar is.....excuses. Daarop zou ik je attent willen maken op deze optie:

pricewatch: MSI GP62M 7REX-1289NL (LEOPARD PRO)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:41:
Je bent een topper, Tusa! Ik zal je advies zeker meenemen naar mijn beslissing. Bedankt alvast voor je advies. Laatste vraag misschieb nog. Ik zie dus dat deze beschikt over een 1050ti. Is deze ook een beetje future proof? Ik begrijp dat ik over een aantal jaar geen hoogste settings mee haal. Maar een jaartje of 5 ermee doen zou wel fijn zijn!
De 1060 3 GB presteert wel een stuk beter dan de 1050ti, daarop zou je deze ook nog kunnen overwegen:

pricewatch: MSI GP62MVR 7RF-285NL (Leopard Pro)

Is dus wel meer future-proof op het gebied van GPU, en daarbij kun je later altijd een 8 GB geheugenbankje bij prikken. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2017 15:46 ]

Verwijderd

@Verwijderd MSI GP62M 7REX-1289NL (LEOPARD PRO), misschien een stomme vraag maar is er ook de mogelijkheid om die toetsenbord verlichting uit te zetten? Vind het namellijk wel een laptop die ik wellicht wil kopen maar niet met die feestverlichting.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:47:
@Verwijderd MSI GP62M 7REX-1289NL (LEOPARD PRO), misschien een stomme vraag maar is er ook de mogelijkheid om die toetsenbord verlichting uit te zetten? Vind het namellijk wel een laptop die ik wellicht wil kopen maar niet met die feestverlichting.
Ja, kun je aanpassen naar wens...in elke kleur, en zelfs helemaal uitzetten middels het Dragon Center. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er allemaal goed uit! Dus het feit dat je momenteel MSI aanraad geeft aan dat het wel degelijke gaming laptops zijn? Nogmaals bedanktbedank voor je tijd en moeite!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:49:
Het ziet er allemaal goed uit! Dus het feit dat je momenteel MSI aanraad geeft aan dat het wel degelijke gaming laptops zijn? Nogmaals bedanktbedank voor je tijd en moeite!
MSI staat met name bekend om de uitstekende koeling en de toegepaste High End TN panelen. Zelf heb ik ook een MSI met een High End TN paneel, en ik zweer erbij. :)

MSI en Asus zijn echt marktleiders qua gaming laptops in Europa, maar de Asus Strix en ROG worden toch een heel stuk warmer dan de MSI. Door die hogere temperaturen zullen de fans natuurlijk ook meer herrie veroorzaken, maar zoals gezegd heeft MSI daar niet echt last van.

Succes, en laat ons even weten welke laptop je uiteindelijk gekocht hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2017 15:56 ]

Verwijderd

@Verwijderd Zorg wel voor een stevige laptoptas of rugzak tijdens het vervoeren. Ik heb namelijk wel eens gezien dat mensen een laptop 'gewoon' in een boodschappentas vervoerden, zonder enig besef van de kwetsbaarheid bij stoten of vallen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een stevige rugzak met een vak voor de laptop! Maar de bedoeling is dat hij lekker thuis blijft staan ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:14:
Ik heb inderdaad een stevige rugzak met een vak voor de laptop! Maar de bedoeling is dat hij lekker thuis blijft staan ;)
Dan zou de Leopard pro een uitstekende optie zijn....en binnen jouw budget. :)

Bij Coolblue nu zelfs €200,00 goedkoper dan elders.

Echter: Minder dan 4 op voorraad

Wees er dus wel snel bij. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2017 16:17 ]

Verwijderd

Wel een TN paneel.
Beter IPS kiezen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:37:
Wel een TN paneel.
Beter IPS kiezen.
Waarom persé een IPS ten opzichte van een High End TN paneel, wat draag jij dan als optie aan voor de TS....merk laptop en type?

Verwijderd

Topicstarter
Gekocht! De deal via coolblue

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:54:
[...]
Waarom persé een IPS ten opzichte van een High End TN paneel, wat draag jij dan als optie aan voor de TS....merk laptop en type?
Wel 17inch maar beter scherm en daar kijk je immer naar.

https://www.coolblue.nl/t...25#product_specifications
Pagina: 1