Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop school/Adobe Photoshop

Pagina: 1
Acties:

• kevin12
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-11 15:48
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop is bedoeld voor school, maar er moet Adobe Photoshop op kunnen draaien. Het gebruik hiervan is niet bijzonder uitbundig alleen is het wel zo fijn als dit gewoon goed werkt.

Wat is je budget?
Liefst zo goedkoop mogelijk omdat de levensduur van een laptop die naar school wordt meegenomen relatief beperkt is. Het budget waarbij ik de aanbevolen specificaties in de laptop heb zitten gaat richting de 700-800 al hoop ik daar nog wat onder te kunnen zitten.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Grootte van de laptop 13'3 tot 14 inch. Gaat mee naar school verder niets speciaals.

Wat het belangrijkste is, is dat ik Adobe Photoshop kan gebruiken zonder teveel struggles. Hierdoor lijkt het mij het slimste om de aanbevolen specificaties te hanteren:
Systeemvereisten | 2017-versie van Photoshop CC

Windows

Intel® Core 2- of AMD Athlon® 64-processor; 2 GHz of snellere processor
Microsoft Windows 7 met Service Pack 1, Windows 8.1 of Windows 10
2 GB of meer RAM (8 GB aanbevolen)
Minimaal 2,6 GB vrije ruimte op de vaste schijf voor de 32-bits installatie; minimaal 3,1 GB vrije ruimte op de vaste schijf voor de 64-bits installatie; tijdens de installatie is meer vrije schijfruimte vereist (kan niet worden geïnstalleerd op een volume met een hoofdlettergevoelig bestandssysteem)
1024 x 768 beeldscherm (1280 x 800 aanbevolen) met 16-bits kleuren en minimaal 512 MB VRAM; 2 GB aanbevolen*
Systeem dat OpenGL 2.0 ondersteunt
Internetverbinding en registratie zijn vereist voor verplichte softwareactivering, validering van abonnementen en toegang tot online services.**

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Spin 5 13-51-370V€ 699,-€ 699,-
1Acer Spin 5 13-51-552G€ 795,24€ 795,24
1Asus VivoBook Flip 14 TP410UA-EC251T€ 756,25€ 756,25
1HP Pavilion x360 14-ba012nd€ 766,-€ 766,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.016,49

Ik hoop dat iemand mij wat advies kan geven of ik in de juiste richting aan het zoeken ben. Heb niet bijzonder veel verstand van laptops e.d. en wat belangrijk is met Photoshop. Bvd! :)

• kevin12
Niemand een op/aanmerking?

[ Voor 5% gewijzigd door kevin12 op 16-09-2017 17:41 ]

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-11 12:14
Als je de laptop veel mee gaat nemen zou ik zelf een merk als HP/Dell verkiezen boven een merk als Asus vanwege de bouwkwaliteit. De HP Pavilion x360 is een mooie, maar voor +15€ heb je op de site van Dell een i5 processor ipv. een i3: http://www.dell.com/nl-nl...5379-2-in-1-laptop?~ck=bt

En die i5 ga je wel merken hoor als je intensief photoshopt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door nino_070 op 16-09-2017 18:14 ]

• kevin12
nino_070 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:13:
Als je de laptop veel mee gaat nemen zou ik zelf een merk als HP/Dell verkiezen boven een merk als Asus vanwege de bouwkwaliteit. De HP Pavilion x360 is een mooie, maar voor +15€ heb je op de site van Dell een i5 processor ipv. een i3: http://www.dell.com/nl-nl...5379-2-in-1-laptop?~ck=bt

Ow top die ziet er goed uit! Wist helemaal niet dat Asus mindere bouwkwaliteit had, dacht juist dat Asus erg goed was aangeschreven hierom. Ik ga eens goed naar die Dell kijken :) ty

• nino_070
kevin12 schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:54:
[...]

Ow top die ziet er goed uit! Wist helemaal niet dat Asus mindere bouwkwaliteit had, dacht juist dat Asus erg goed was aangeschreven hierom. Ik ga eens goed naar die Dell kijken :) ty
Ik heb nu iets meer dan een jaar een Dell en ben erg tevreden. Heb een probleem met mijn scherm gehad en dat is keurig opgelost binnen de garantie. Je merkt echt een ontzettend verschil met de gemiddelde Toshiba/Acer/Asus laptop, maar dit kan natuurlijk verschillen per model. Daarom, probeer de laptop even uit in een winkel of maak gebruik van je herroepingsrecht via internet :)

Verwijderd

nino_070 schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:56:
[...]

Ik heb nu iets meer dan een jaar een Dell en ben erg tevreden. Heb een probleem met mijn scherm gehad en dat is keurig opgelost binnen de garantie. Je merkt echt een ontzettend verschil met de gemiddelde Toshiba/Acer/Asus laptop, maar dit kan natuurlijk verschillen per model.
Waar baseer je dit op, persoonlijke ervaring? Beetje vreemd om merken af te schrijven zonder enige onderbouwing.
Mijn laatste 2 laptops waren van Asus en beiden prima apparaten. Met een HP had ik echter koelproblemen.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
nino_070 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:13:

Heb je een onderbouwing voor je bewering? Van (consumenten) HP's hoor ik ook horror verhalen. En mijn oude Asus (M6Va) heeft na 10+ jaar vorige week de brui er aan gegeven. Nu is 1 ervaring geen maatstaf, maar volgens mij biedt Asus best aardig spul. I.t.t. veel fabrikanten, standaard met 2 jaar garantie, en voor sommige modellen zelfs langer.

Ik denk dat van welk merk je ook, altijd brakke modellen hebt (sowieso, bijna alles onder de 500 euro). En dat je van duurdere/zakelijke modellen, vaak een steviger exemplaar hebt. Het is sowieso ondoorzichtig wat de relatie is tussen aanschafprijs en duurzaamheid, maar kwaliteit heeft doorgaans wel een prijs (en zekerheid in de vorm van garantie ook).

• nino_070
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:17:
[...]

Waar baseer je dit op, persoonlijke ervaring? Beetje vreemd om merken af te schrijven zonder enige onderbouwing.
Mijn laatste 2 laptops waren van Asus en beiden prima apparaten. Met een HP had ik echter koelproblemen.
kdekker schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:17:
[...]

Heb je een onderbouwing voor je bewering? Van (consumenten) HP's hoor ik ook horror verhalen. En mijn oude Asus (M6Va) heeft na 10+ jaar vorige week de brui er aan gegeven. Nu is 1 ervaring geen maatstaf, maar volgens mij biedt Asus best aardig spul. I.t.t. veel fabrikanten, standaard met 2 jaar garantie, en voor sommige modellen zelfs langer.

Ik denk dat van welk merk je ook, altijd brakke modellen hebt (sowieso, bijna alles onder de 500 euro). En dat je van duurdere/zakelijke modellen, vaak een steviger exemplaar hebt. Het is sowieso ondoorzichtig wat de relatie is tussen aanschafprijs en duurzaamheid, maar kwaliteit heeft doorgaans wel een prijs (en zekerheid in de vorm van garantie ook).
Inderdaad op basis van ervaring. Maar omdat ik me ook realiseer dat het per model kan verschillen raad ik TS aan om dit zelf te ondervinden per model.

Met Toshiba en Asus heb ik inderdaad slechte ervaringen wat betreft bouwkwaliteit. Van de HP laptops waar ik ervaring mee heb viel de stabiliteit van de software me wat tegen. Maar ik realiseer me heel goed dat dit slechts een n=1 steekproef is. :)

• kdekker
  • Niet online
nino_070 schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:20:
[...]

[...]

Inderdaad op basis van ervaring. Maar omdat ik me ook realiseer dat het per model kan verschillen raad ik TS aan om dit zelf te ondervinden per model.

Met Toshiba en Asus heb ik inderdaad slechte ervaringen wat betreft bouwkwaliteit. Van de HP laptops waar ik ervaring mee heb viel de stabiliteit van de software me wat tegen. Maar ik realiseer me heel goed dat dit slechts een n=1 steekproef is. :)
Dan helpt het al wel als je vermeld met welke Toshiba/Asus modellen je problemen had. Beide fabrikanten hebben een behoorlijk portfolio. Als de door jou ondervonden problemen in bijv. een goedkoper model zaten, zegt dat niets over een andere/duurdere serie (als deze gebaseerd is op een ander model).

• nino_070
kdekker schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:24:
[...]

Dan helpt het al wel als je vermeld met welke Toshiba/Asus modellen je problemen had. Beide fabrikanten hebben een behoorlijk portfolio. Als de door jou ondervonden problemen in bijv. een goedkoper model zaten, zegt dat niets over een andere/duurdere serie (als deze gebaseerd is op een ander model).
Natuurlijk mag TS deze ervaringen zelf op waarde schatten. HP en Dell zijn de ervaringen in hetzelfde segment, echter wel in een andere tijd (HP spreken we over meerdere jaren geleden zelfs).

Maar oke, om even wat "harde cijfers" te noemen als je dit graag wilt. De scores op de Pricewatch in acht nemende, scoren Dell laptops gemiddeld 4,50 sterren volgens Tweakers, waar Asus 4,02 en Toshiba 4,00 scoort. Tuurlijk zegt dit niet alles, maar als je voor elke uitspraak die is gebaseerd op ervaringen hier op Tweakers een heel wetenschappelijk onderzoek moet kunnen presenteren gaat dit ook wel erg ver.

• kdekker
  • Niet online
nino_070 schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:57:
[...]

Natuurlijk mag TS deze ervaringen zelf op waarde schatten. HP en Dell zijn de ervaringen in hetzelfde segment, echter wel in een andere tijd (HP spreken we over meerdere jaren geleden zelfs).

Maar oke, om even wat "harde cijfers" te noemen als je dit graag wilt. De scores op de Pricewatch in acht nemende, scoren Dell laptops gemiddeld 4,50 sterren volgens Tweakers, waar Asus 4,02 en Toshiba 4,00 scoort. Tuurlijk zegt dit niet alles, maar als je voor elke uitspraak die is gebaseerd op ervaringen hier op Tweakers een heel wetenschappelijk onderzoek moet kunnen presenteren gaat dit ook wel erg ver.
De tweakers waardering is vaak een momentopname (=vaak vlak na de aanschaf). Het is beter iets dan niets. En HP noem je niet. Ik weet ook niet hoe je de gemiddelde beoordeling bepaalt, want beoordelingen bij tweakers gaan per model (dan kijk ik in de pricewatch).

Mijn eigen ervaring met de tweakers waardering is gemiddeld positief. Een site als notebookcheck.com lijkt me dan nuttiger, maar juist reviewsites zeggen niets (en kunnen dat ook niet) over de mogelijke levensduur/kwaliteit van een laptop. Het enige wat je dan hebt is 'laptop voelt robuust aan', solide bouwkwaliteit, de boel rammelt en alles wat daar tussen zit kwalificaties.

Kortom: ik ben benieuwd hoe je die scores vindt.

• nino_070
kdekker schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:52:
[...]

De tweakers waardering is vaak een momentopname (=vaak vlak na de aanschaf). Het is beter iets dan niets. En HP noem je niet. Ik weet ook niet hoe je de gemiddelde beoordeling bepaalt, want beoordelingen bij tweakers gaan per model (dan kijk ik in de pricewatch).

Mijn eigen ervaring met de tweakers waardering is gemiddeld positief. Een site als notebookcheck.com lijkt me dan nuttiger, maar juist reviewsites zeggen niets (en kunnen dat ook niet) over de mogelijke levensduur/kwaliteit van een laptop. Het enige wat je dan hebt is 'laptop voelt robuust aan', solide bouwkwaliteit, de boel rammelt en alles wat daar tussen zit kwalificaties.

Kortom: ik ben benieuwd hoe je die scores vindt.
Filter in de Pricewatch op merk, en dan de scoregemiddelden verrekenen naar het gemiddelde per merk, zo dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Cd32d9I5V1L1fz0dchgMEzBC/full.png
En tuurlijk is dit maar een slechte steekproef van momentopnames, maar misschien zegt het wel iets.

Maar nogmaals, het was helemaal niet de bedoeling om deze merken te generaliseren, alleen ik gaf het advies op basis van mijn ervaring. En dat doen er meer toch hier op GoT? In het NAS gedeelte raadt bijvoorbeeld iedereen Synology Diskstations aan.

[ Voor 3% gewijzigd door nino_070 op 18-09-2017 16:10 ]

• kdekker
  • Niet online
nino_070 schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:09:
[...]

Filter in de Pricewatch op merk, en dan de scoregemiddelden verrekenen naar het gemiddelde per merk, zo dus:
[afbeelding]
En tuurlijk is dit maar een slechte steekproef van momentopnames, maar misschien zegt het wel iets.

Maar nogmaals, het was helemaal niet de bedoeling om deze merken te generaliseren, alleen ik gaf het advies op basis van mijn ervaring. En dat doen er meer toch hier op GoT? In het NAS gedeelte raadt bijvoorbeeld iedereen Synology Diskstations aan.
Dat verduidelijkt de boel, maar realiseer je dat van heel veel modellen niet eens een waardering staat.
En dat voor een NAS 1 merk aanbevolen wordt, dan is het maar de vraag hoeveel personen het apparaat echt kennen, of dat het napraten is. Ik werk al heel lang in de ICT, maar ik ken maar een paar apparaten echt goed. Een verkoper die van een bepaald veel retour ziet komen weet wat dat betreft meer. Al is het de vraag of die informatie weer breed beschikbaar is.

De topic starter zegt verder niet veel meer, maar die kan het beste op basis van de gewenste specificaties en prijzen een filter in de pricewatch maken, en daarna internet reviews afspeuren. De vele topic starters 'ik zoek xyz' laat al zien dat er verder niet al te veel gelezen wordt....

• kevin12
Zo en dan lees je even niet en staan er heel wat nieuwe berichten haha.

1 Asus VivoBook Flip 14 TP410UA-EC251T € 756,25 € 756,25
1 HP Pavilion x360 14-ba012nd € 766,- € 766,-
1 Dell (in 1 vd eerste posts)

Deze drie hebben nog steeds mijn voorkeur maar ivm de i5 processor lijkt de Dell toch de beste keus voor die paar euro meer. Over de garantie/kwaliteit etc, heb ik zelf ervaring met een Asus en nooit problemen mee gehad. Mocht het zo zijn dat HP/Dell > Asus zijn op het gebied van levensduur etc wat hierboven is genoemd heb ik ervaring met een Asus die ook goed zat hiermee. Ik ga bij alle drie de laptops uit dat ze kwalitatief wel goed in elkaar zitten. Gaat nu denk ik puur om de inhoud en dan lijkt mij de Dell het beste. Aser heb ik heel lang geleden ook gehad en daarbij had ik juist wel problemen dat er relatief snel iets kapot aan ging.

Mocht iemand nog andere bevindingen hierover hebben hoor ik dit natuurlijk graag, zo niet blijft mijn oog op de Dell gericht :)

[ Voor 6% gewijzigd door kevin12 op 19-09-2017 07:50 ]

Pagina: 1