Speakers levels klipsch in combi met denon receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi hoi ,

Recent een denon avr 3330 receiver aangeschaft in combi met klipsch speakers (rf 82 fronts, rc 62 center en rs 62 rears + sub).

Heb alles automatisch via audyssey laten instellen en de crossovers ingesteld op 60-80hz zoals velen aanbevelen.

Nu is het namelijk zo dat ik persoonlijk vlnd dat ik heel veel geluid uit men rears kan horen (ok zit er op 1 meter van) en te weinig uit men fronts...
Ik heb zo net het gevoel dat alles meer vanachter gebeurt en weinig voorraan..
Moet ik aan de levels prutsen of moet ik de instellingen zoals dynamic eq & volume uitschakelen? Heb dit al geprobeerd en vind de impact eerlijk gezegd miniem...

Met mijn vorige receiver (sony str dn 1070) had ik dit probleem eigenlijk niet... wel spijtig want dacht dat Denon een pak beter was...

Alvast bedankt voor jullie input !

Alle reacties

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:40
Op wat voor db levels geeft Audyssey de speakers ingeregeld? Je kunt je rears zachter zetten dan je fronts

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Hulleman schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:45:
Op wat voor db levels geeft Audyssey de speakers ingeregeld? Je kunt je rears zachter zetten dan je fronts
De rears staan nu op -8db en de fronts op -7 db... indien ik ze naar -12 zet (wat het max is wat ik kan doen), dan is het nog steeds te opvallend.. en is het wel de bedoeling om daarin te "prutsen" aangezien audyssey deze waarden heeft gekozen ? Thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je moet gewoon instellen wat je mooi vindt klinken. Nu vind je het niet mooi, dus je kan je rears gewoon zachter zetten (of de rest harder).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
JvS schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:27:
Je moet gewoon instellen wat je mooi vindt klinken. Nu vind je het niet mooi, dus je kan je rears gewoon zachter zetten (of de rest harder).
Ja zou ik in principe kunnen doen :) ik vind het wel vreemd dat die audyssey echt al men speakers tussen -7 en -9 durft te plaatsen..
Wanneer ik dynamic eq en volume aanzet, is het volume van de rears nog harder :) raden jullie dit aan om dit te aan te laten of niet ? Want anders is alles wel stil en moet ik het volume "hard" zetten om wat volume te krijgen.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:01
niniansix schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:28:
[...]

Ja zou ik in principe kunnen doen :) ik vind het wel vreemd dat die audyssey echt al men speakers tussen -7 en -9 durft te plaatsen..
Wanneer ik dynamic eq en volume aanzet, is het volume van de rears nog harder :) raden jullie dit aan om dit te aan te laten of niet ? Want anders is alles wel stil en moet ik het volume "hard" zetten om wat volume te krijgen.

Mvg
Heb hier ook Klipsch rear speakers (de rest is allemaal van andere merken) en die staan door Audyssey ingesteld op -12dB. Dus dat ze zo laag staan bij jou snap ik wel, het zijn over het algemeen luidsprekers met een wat andere gevoeligheid dan gemiddeld :-) Echter zouden jouw andere luidsprekers inderdaad niet óók zo laag moeten staan. Over het algemeen gaan de Audyssey metingen hier prima maar stel de fronts en center anders gewoon handmatig bij.

Er is niks mis met deze instelling, uit de fronts, heights en center (die rond de 0 / -2dB staan) komt voldoende geluid om het surround gebeuren niet als storend te ervaren.

Heb DynamicEQ (dat is de bom) aan staan maar Dynamic Volume (dat de the evil) uiteraard uit. Als gebruikelijke DSP stand staat hier Dolby IIz Height aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 15-09-2017 08:38 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:20
In welke sound modus speel je welke bron af?

De sound modus en DSP heeft namelijk veel invloed over hoe die achter speakers meespelen. Persoonlijk laat ik stereo als stereo staan, dus geen surround emulatie van stereo muziek.

Als het over surround gaat dan vind ik dat ADSY EQ beter klinkt op 3 meetpunten dan op 8. Ik stop dan ook na meting 3.

Overigens vergelijk je met jouw sony, maar had je toen ook geen andere speakers? Klipsch heeft nl. een hoog rendement, zeker die hoge frequenties zijn erg "in your face" waardoor die altijd meer aanwezig lijken dan voor.
IPV. de back naar -12 terug te draaien zou je ook de fronts kunnen verhogen. Wanneer je die aanpassingen doet, doe het ook meteen met een dB meter (of een dB meter app) zodat je ook kan zien wat je doet.

Tot slot is het bij mij ook opgevallen dat mijn huidige Denon de rear speakers iets meer laat horen dan mijn vorige sets (Oppo, Lexicon, Arcam, Pioneer)

PS: dynamic Volume voert een behoorlijke compressie uit, het klinkt allemaal zo plat, die wil je dus liever niet. Die dynamic EQ dat vind ik persoonlijk wel goed.

[ Voor 54% gewijzigd door road rebel op 15-09-2017 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

Mvg
Audyssey geeft voor mij een prima startpunt voor het inmeten. Daarna ga ik zelf met de db's zitten prutsen en de audyssey instellingen. Ik gebruik dynamic eq light met bypass fronts L/R. Dat vind ik fijn klinken. Ik heb Focal Aria 926 fronts. Die hebben ook n behoorlijk rendement. Wellicht is dit voor jouw Klipsch fronts ook een fijne instelling.

Audyssey is bij mij vooral accuraat met het aantal meters tussen speakers en luisterpositie.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 15-09-2017 11:08 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:37:
[...]

Heb hier ook Klipsch rear speakers (de rest is allemaal van andere merken) en die staan door Audyssey ingesteld op -12dB. Dus dat ze zo laag staan bij jou snap ik wel, het zijn over het algemeen luidsprekers met een wat andere gevoeligheid dan gemiddeld :-) Echter zouden jouw andere luidsprekers inderdaad niet óók zo laag moeten staan. Over het algemeen gaan de Audyssey metingen hier prima maar stel de fronts en center anders gewoon handmatig bij.

Er is niks mis met deze instelling, uit de fronts, heights en center (die rond de 0 / -2dB staan) komt voldoende geluid om het surround gebeuren niet als storend te ervaren.

Heb DynamicEQ (dat is de bom) aan staan maar Dynamic Volume (dat de the evil) uiteraard uit. Als gebruikelijke DSP stand staat hier Dolby IIz Height aan.
Bedankt voor uw input !
Zal het straks eens bekijken om de niveaus van de fronts aan te passen maar vind dit altijd zo moeilijk.. heb wel een app op men gsm staan (db meter) maar hoe moet ik dit dan precies doen ? Men volume knop op 0db zetten qua schaal en dan zo de speakers hun level aanpassen naar 75db vanuit de luisterpositie ? Als dit zo is dan heb ik dit reeds gedaan en bekom ik dezelfde waarden of diegene dat audyssey had voorgesteld :) mss doe ik iets verkeerds ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
road rebel schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:39:
In welke sound modus speel je welke bron af?

De sound modus en DSP heeft namelijk veel invloed over hoe die achter speakers meespelen. Persoonlijk laat ik stereo als stereo staan, dus geen surround emulatie van stereo muziek.

Als het over surround gaat dan vind ik dat ADSY EQ beter klinkt op 3 meetpunten dan op 8. Ik stop dan ook na meting 3.

Overigens vergelijk je met jouw sony, maar had je toen ook geen andere speakers? Klipsch heeft nl. een hoog rendement, zeker die hoge frequenties zijn erg "in your face" waardoor die altijd meer aanwezig lijken dan voor.
IPV. de back naar -12 terug te draaien zou je ook de fronts kunnen verhogen. Wanneer je die aanpassingen doet, doe het ook meteen met een dB meter (of een dB meter app) zodat je ook kan zien wat je doet.

Tot slot is het bij mij ook opgevallen dat mijn huidige Denon de rear speakers iets meer laat horen dan mijn vorige sets (Oppo, Lexicon, Arcam, Pioneer)

PS: dynamic Volume voert een behoorlijke compressie uit, het klinkt allemaal zo plat, die wil je dus liever niet. Die dynamic EQ dat vind ik persoonlijk wel goed.
Thoh meestal staat die gewoon op dts neural :x omdat dit in mijn ogen het meeste dynamisch klinkt...
Vroeger op mijn sony had ik net dezelfde speakers staan dus vandaar dat ik kan vergelijken eerlijk gezegd ;) in een vorige post had ik het er ook over dat de sony in mijn ogen krachtiger is dan de denon... terwijl dit op papier helemaal anders blijkt te zijn.

Hoe moet je dit eigenlijk instellen met die db meter ? Ik heb een app staan op men gsm en is het dan de bedoeling dat je de volume knop op 0 db zet en zo dan regelt met de niveaus zodat je 75db hebt op de luisterpositie ? Dan heb ik dit reeds gedaan en dit levert dezelfde resultaten op als de audyssey setting...

Ohja ik gebruik de receiver enkel maar voor games en films en tv dus geen stereo :) mss moet ik na 3 luisterpunten eens stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Tja, hij stelt het denk ik in op een referentieniveau.

je rears zachter zetten is hetzelfde als de overige speakers harder (vergeet je center en je sub niet!).

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:47
Hier hetzelfde, met mijn X6200W zet hij de achterspeakers ook harder dan ik wil.

Front staat op -3.5 en rear op -4, handmatig mijn rear aangepast naar -8 en dat klont al veel beter.
De audessey setup is een goede richtlijn maar verder zal ik de niveaus gewoon afstellen naar wens.

Indien je niet veel lager kan dan de huidige instelling kan je de ander luidsprekers ook nog wat harder zetten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn AVR2311 heeft exact het zelfde, ook met Klipsch speakers. Denk niet dat het aan de speakers ligt maar gewoon aan de afstelling van Audissey.
Er is niks mis met het verlagen van de volumes van de achterspeakers. Zorg wel dat je dat gelijk doet, dus links 2dB minder dan rechts ook). En hou er rekening mee dat je dat waarschijnlijk per EQ setting (multichannel, DTS, auto stand) moet doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
The Eagle schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:30:
Mijn AVR2311 heeft exact het zelfde, ook met Klipsch speakers. Denk niet dat het aan de speakers ligt maar gewoon aan de afstelling van Audissey.
Er is niks mis met het verlagen van de volumes van de achterspeakers. Zorg wel dat je dat gelijk doet, dus links 2dB minder dan rechts ook). En hou er rekening mee dat je dat waarschijnlijk per EQ setting (multichannel, DTS, auto stand) moet doen.
Leuk om te horen dat het niet enkel bij mij is :)
Heb men rears nu op -12 gezet en fronts op +1 en center op +2 en is nu beter maar toch blijft de rechter speaker achteraan zeer luid maar is ook logisch aangezien ik op 80 cm ervan zit.. verplaatsen van deze speaker heeft totaal geen zin en is ook niet mogelijk in mijn living (hangt al reeds aan de muur ).

Heb jij dynamic volume aanstaan ? Want als ik deze niet aanzet moet ik het volume wel erg luid draaien(-35 db op een schaal die loopt tot + 7) om wat volume te verkrijgen. Indien ik deze aanzet op light dan is alles meteen veel luider en voller waardoor ik max op -45 moet zetten en dus maw een pak lager dan wanneer deze uitstaat...

Alvast bedankt voor de reply !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-06 17:13

Audione0

Strijdt der titanen

Misschien een dB meter een idee?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:59
niniansix schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:18:
[...]

Heb men rears nu op -12 gezet en fronts op +1 en center op +2 en is nu beter maar toch blijft de rechter speaker achteraan zeer luid maar is ook logisch aangezien ik op 80 cm ervan zit.. verplaatsen van deze speaker heeft totaal geen zin en is ook niet mogelijk in mijn living (hangt al reeds aan de muur ).

Heb jij dynamic volume aanstaan ? Want als ik deze niet aanzet moet ik het volume wel erg luid draaien(-35 db op een schaal die loopt tot + 7) om wat volume te verkrijgen. Indien ik deze aanzet op light dan is alles meteen veel luider en voller waardoor ik max op -45 moet zetten en dus maw een pak lager dan wanneer deze uitstaat...

Alvast bedankt voor de reply !
-12 is dacht ik de uiterste waarde.
Dan moet je vervolgens de fronts op bv +6 en de center op +7 zetten. Nu kan je de achterspeakers (in verhouding) zachter krijgen. Even spelen met de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

niniansix schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:18:
[...]

De tip van mijn bovenbuurman is de goeie. Zet gewoon alles (behalve de rechtsachter) 6db harder, dan heb je hem wel goed. Gewoon lekker op het gehoor je ruisje rond laten gaan en het goed afstellen.

Een db meter heb je niet nodig. Als je het niet goed kunt horen, is het precies genoeg :).
Wat is precies het voordeel dat je het op -45 zet in plaats van -35? Gaat het niet hard genoeg?

Het enige dat dat dynamisch volume doet, is ervoor zorgen dat het verschil tussen harde en zachte scenes minder wordt. Het haalt dus dynamiek uit het geluid. Dat is voor de kwaliteit niet goed (zeker met muziek niet!) en haalt ook wat van de impact van plotselinge harde geluiden in film weg.\

Het enige waar dat goed voor is, is als je s'avonds laat een film wilt kijken, je wilt de dialogen goed kunnen horen, maar je wilt niet dat je baby wakker wordt als er weer eens iets ontploft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
JvS schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:04:
[...]
De tip van mijn bovenbuurman is de goeie. Zet gewoon alles (behalve de rechtsachter) 6db harder, dan heb je hem wel goed. Gewoon lekker op het gehoor je ruisje rond laten gaan en het goed afstellen.

Een db meter heb je niet nodig. Als je het niet goed kunt horen, is het precies genoeg :).

[...]

Wat is precies het voordeel dat je het op -45 zet in plaats van -35? Gaat het niet hard genoeg?

Het enige dat dat dynamisch volume doet, is ervoor zorgen dat het verschil tussen harde en zachte scenes minder wordt. Het haalt dus dynamiek uit het geluid. Dat is voor de kwaliteit niet goed (zeker met muziek niet!) en haalt ook wat van de impact van plotselinge harde geluiden in film weg.\

Het enige waar dat goed voor is, is als je s'avonds laat een film wilt kijken, je wilt de dialogen goed kunnen horen, maar je wilt niet dat je baby wakker wordt als er weer eens iets ontploft.
Thx voor de reply, bedoel je dan op + 6 zetten of -12 + 6 = -6 zetten ?

Wel als ik dynamic volume uitschakel moet ik de receiver een pak luider zetten om hetzelfde aan output te verkrijgen anders is het echt stil.. en dat vind ik wel beetje vreemd aangezien die klipsch speakers in theorie een erg hoge gevoeligheid hebben waardoor ze zelfs met een lichte receiver aan te sturen zijn...

Ben eigenlijk nog steeds niet 100 % overtuigd van men keuze voor denon alhoewel dit zou moeten aangezien ze normaal beter zijn dan de sony reeksen :)

Ohja ik gebruik men receiver enkel voor games en televisie hoor :) muziek gebeurt via men stereo set ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat is daar zodanig erg aan dat je een instelling verandert? Is het het psychische van het getalletje -45 in plaats van - 35? Zet dan gewoon al je speakers maximaal hard (met evenveel db ertussen).

alles evenveel harder zetten als het nu staat dus. Net zolang tot er eentje op +12 staat. En dan de rechtsachter weer zachter zetten net zolang tot je het lekker in verhouding vindt klinken.

[ Voor 113% gewijzigd door JvS op 19-09-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
JvS schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:00:
Wat is daar zodanig erg aan dat je een instelling verandert? Is het het psychische van het getalletje -45 in plaats van - 35? Zet dan gewoon al je speakers maximaal hard (met evenveel db ertussen).

alles evenveel harder zetten als het nu staat dus. Net zolang tot er eentje op +12 staat. En dan de rechtsachter weer zachter zetten net zolang tot je het lekker in verhouding vindt klinken.
Het kan misschien daaraan liggen maar lijkt mij niet logisch dat ik het volume zo hoog moet plaatsen, niet ? Men sony str dn 1070 moest ik veel minder aan de volumeknop draaien en die had ook een groot bereik qua afstanden in volume..

Hmmm alles verhogen tot 1 op + 12 staat ? Is dat niet wat veel ? :) sorry ben hierin een leek :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja je kan alles wat ik zeg wel in twijfel trekken. Waarom vind je je versterker op - 35 een probleem en waarom je speaker op +12? Het komt op mij allemaal nogal over als ongegronde angst voor hoge getallen.

Mijn advies gaat prima werken. Kijk self maar wat je ermee doet.

• niniansix
JvS schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:21:
Ja je kan alles wat ik zeg wel in twijfel trekken. Waarom vind je je versterker op - 35 een probleem en waarom je speaker op +12? Het komt op mij allemaal nogal over als ongegronde angst voor hoge getallen.

Mijn advies gaat prima werken. Kijk self maar wat je ermee doet.
Nee nee ik heb er helemaal geen probleem mee , snap gewoon niet 100 % wat ik moest doen maar ik denk het volgende:
- rears op -12 laten
- alle andere speakers op 12 zetten maar wel in dezelfde verhouding, in mijn geval fronts op + 11 en center op + 12

Heb ik het goed zo ?
Gaat dit dan niet teveel zijn als ik mijn fronts op +11 zet ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je zoveel moet bijzetten zou ik eens naar het reference volume van de bron kijken. Dikke kans dat dat te laag staat. Dan schroef je ca 6dB bij algemeen op de broningang, en de rest stel je zelf af.
Heb je dit met een specifieke bron of met alle bronnen, en zo ja welke?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14

Jag

-35dB is helemaal geen raar volume. Op reference level film kijken is op 0 dB. Jij zit daar dan 35dB onder, dat is heel veel.

Verder klinkt het alsof je de rears erg dicht bij de luisterpositie geplaatst hebt. Dat is niet zo gunstig. En dan snap ik ook dat de rears wat zachter moeten!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Na veel tijd er in gestoken te hebben ben ik gestopt met het gebruik val al die "Auto door de receiver ingestelde" ellende....

Ik ben gewoon een uurtje op mijn luister positie gaan zitten en op gehoor alles ingesteld en klaar ! (marantz)

Set:
Marantz Sr5011 receiver
Onkyo pa-mc5501 eindversterker
Klipsch RF63 Front
Klipsch RP-250c Center
KEF Q500 Rear (full tower)

Maar goed ik heb geen Subwoofer geen overhead speakers voor de atmos etc...

Je eigen oren zijn toch het ultieme afstel instrument :)

[ Voor 37% gewijzigd door oldsmelly op 21-09-2017 09:31 ]

MuziekLiefhebbert

• niniansix
The Eagle schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:14:
Als je zoveel moet bijzetten zou ik eens naar het reference volume van de bron kijken. Dikke kans dat dat te laag staat. Dan schroef je ca 6dB bij algemeen op de broningang, en de rest stel je zelf af.
Heb je dit met een specifieke bron of met alle bronnen, en zo ja welke?
Die staat op +5 van mij al :) oorspronkelijk stond deze op 0 en heb her veranderd naar + 5..

Zoiezo zijn de enige 2 bronnen die ik heb een digicorder van telenet & ps4/xbox one. Bij alle bronnen hetzelfde resultaat maar de rears zijn wel minder aanwezig bij de digicorder, wat mij logisch lijkt.

• niniansix
Jag schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:39:
-35dB is helemaal geen raar volume. Op reference level film kijken is op 0 dB. Jij zit daar dan 35dB onder, dat is heel veel.

Verder klinkt het alsof je de rears erg dicht bij de luisterpositie geplaatst hebt. Dat is niet zo gunstig. En dan snap ik ook dat de rears wat zachter moeten!
Ah ok :) bedankt voor de info ;)
Ja mijn rears hangen aan de muur en onze zetel staat ook tegen de muur, vandaar dat ik niet anders kon :)

Rears staan nu op -12 en fronts op +2 en center op +3 maar ben nog steeds niet tevreden.. grrr zo belachelijk zeg !
Had iemand gevonden die voor 125 euro men speakers wou instellen met de receiver maar dat vind ik wel erg veel geld eerlijk gezegd

• Hulleman
Jag schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:39:

Mijn rears staan ook vrij dichtbij. Anderhalve meter naast de main luisterpositie. Ik heb geen last van overaanwezige rears. Betreffen BA A25 speakers op een marantz 5010. Bijzonder dat de TS zijn rears op -12 zelfs nog overaanwezig zijn....

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14

Jag

Sja, ik weet niet precies hoe de situatie is. Maar als je rears echt dichtbij je oren staan, kan dat best een hoop schelen!

Hoe klinkt het als je ruis op de verschillende speakers laat spelen? Je hebt altijd een optie in het menu om het speaker level in te stellen dan krijg je ruis te horen door de speaker.
Pagina: 1