Moderate van vele comments verkeerd.

Pagina: 1
Acties:

• ExIT
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-06-2024
In dit item:
nieuws: 'Kabinet trekt structureel 25 miljoen euro uit voor internetbeveiliging'

Gaat er heel wat mis met de moderatie van diverse comments.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

En om welke comments gaat het?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• ExIT
Zo'n beetje alle waren 0 en -1 gemod. Nu is het ietsjes beter.

Hoewel men wellicht nog steeds vote met een mening, in plaats van dat men het systeem gebruikt zoals bedoeld. "Beledigen van andere gebruikers" ofwel trollen, flamebaten? Totaal verkeerd bij o.a. die van mij.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik weet niet op welke score je reactie stond voordat je er commentaar op de moderatie in verwerkte en daardoor wellicht (terecht) nog lager gemod werd, maar wat voor score had je (op basis van de moderatieregels) dan verwacht voor jouw lolbroek oneliner die niets toevoegt aan het artikel?

[ Voor 37% gewijzigd door Orion84 op 14-09-2017 22:36 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ExIT
Mij is per e-mail gevraagd om dit hier aan te kaarten, en dan krijg ik zo'n reactie? Wat vreemd zeg. Als dit naar de mening van Tweakers een "lolbroek oneliner die niets toevoegd" is, dan laat het hier maar bij. Fijne avond!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 16:17
ExIT schreef op donderdag 14 september 2017 @ 23:04:
Mij is per e-mail gevraagd om dit hier aan te kaarten, en dan krijg ik zo'n reactie? Wat vreemd zeg. Als dit naar de mening van Tweakers een "lolbroek oneliner die niets toevoegd" is, dan laat het hier maar bij. Fijne avond!
Dat je het recht hier hebt om het aan te kaarten, wil nog niet zeggen dat de "powermods" e.d. het ook met je eens moeten zijn he. Het is ook een oneliner, die ook nog eens op een ander nieuwsbericht slaat dan deze.

Ik vind je moderatie ook iets te laag, zou zelf +0/+1 geven, maar besef wel: het is een community-driven systeem. Dus kaart het aan, als je echt een punt hebt levert dat echt wel meer +0's en +1's op. Meer kun je niet doen, mismoderaties zullen nooit helemaal te voorkomen zijn.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ExIT schreef op donderdag 14 september 2017 @ 23:04:
Zoals iemand er al reageert, er wordt niet begrepen wat je exact bedoeld. Zo zijn er meerderen (ik ben er een van), de sleepwet is namelijk iets totaal anders dan waar jhet artikel over gaat.

Om wat in te haken op jouw bericht, zeg je dus eigenlijk om maar veel harde schijven te kopen, want dan kan de overheid nog meer data ophalen bij je? ;) De sleepwet heeft namelijk betrekking op iets heel anders dan virusscanners.

• ExIT
Eens Nino. Ik kom hier ook niet smeken om mijn reactie meer aandacht te geven, ik kwam hier omdat een admin mij aangaf dat ik opmerkingen over moderatie hier moet schrijven.

De -1/0 is bij meerdere opmerkingen onjuist. Er wordt te veel met meningen gevote.

Overigens, om de "oneliner" toe te lichten; ik ben van mening dat niet elke opmerking meerdere alinea's hoeft te beslaan. Mijn punt was hier dat de eerdere projectie over het specifieke budget ineens radicaal veranderd is, en dat deze verandering mogelijk te maken kan hebben met de verruiming van bevoegdheden welke op de drempel staat. Om daar effectief gebruik van te kunnen maken als overheid zal er budget vrij moeten komen voor infrastructuur. Alleen op die wijze kan de veiligheid versterkt worden.

En dat vat ik samen in één zin met een kleine knipoog omdat ik persoonlijk geen voorstander ben van de verruiming van bevoegdheden, vooral omdat het toezicht niet transparant genoeg is naar mijn mening.

Wat daar ook van gevonden wordt, het is geen troll, flamebait of belediging van andere.

• ExIT
CH4OS schreef op donderdag 14 september 2017 @ 23:40:
[...]
Zoals iemand er al reageert, er wordt niet begrepen wat je exact bedoeld. Zo zijn er meerderen (ik ben er een van), de sleepwet is namelijk iets totaal anders dan waar jhet artikel over gaat.

Om wat in te haken op jouw bericht, zeg je dus eigenlijk om maar veel harde schijven te kopen, want dan kan de overheid nog meer data ophalen bij je? ;) De sleepwet heeft namelijk betrekking op iets heel anders dan virusscanners.
Virusscanners? Wie heeft het daar over?

"Het gaat om een fors hoger bedrag dan waar het kabinet vorig jaar over sprak bij de begroting van Veiligheid en Justitie. Toen liet het kabinet weten in 2017 5 miljoen euro en vanaf 2018 structureel 14 miljoen euro beschikbaar te maken voor 'cybersecurity en de aanpak van cybercriminaliteit'. Dat geld was onder andere voor uitbreiding van het Team High Tech Crime van de politie en de invoering van de Computercriminaliteit II gereserveerd."

Hoewel het dus niet geheel duidelijk is, gaat het waarschijnlijk wederom gebruikt worden bij THTC en dergelijke doelen. Niet? En die helpen misschien ook tegen internarionale bedrijfsspionage, maar ik denk toch vooral nationaal (dreigingen binnen NL) doormiddel van sleepwetbevoegdheden straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah, dat is een typfout van mij, ik bedoelde internetbeveiliging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExIT
CH4OS schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 00:00:
Ah, dat is een typfout van mij, ik bedoelde internetbeveiliging. :)
Geen probleem. Maar ik denk dus dat dit niet in firewalls of andere infrabeveiliging gestoken gaat worden, van 5 naar 50 miljoen betekend dat er een concreet doel is en geen reguliere bijstelling van ratio's. Recent is er geen nieuw bureau aangekondigd, dus lijkt me dat dit gestoken wordt in AIVD/HTCT.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 13:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je alle moeite die je nu hier in je uitleg steekt in je originele reactie had gestoken dan had je ongetwijfeld een hogere score gekregen :)

-1 is overigens niet alleen voor troll/flamebait/belediging zoals jij stelt, maar ook voor misplaatste grappen, totale offtopic opmerkingen, niets toevoegende kreten van een paar woorden.

Nogmaals: ik weet niet of je score op 0 of -1 stond voordat je de klacht over moderatie in je reactie toevoegde. -1 is voor de oorspronkelijke oneliner wellicht wat zwaar, maar meer dan een 0 verdiende het in elk geval niet zonder verdere toelichting.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 16:17
In aanvulling op dit topic, ik zie nu dat ik -2 heb gekregen per reactie, driemaal. (nino_070 in 'nieuws: 'Kabinet trekt structureel 25 miljoen euro uit voor inte...)
Ik vertelde hier degene boven mij dat kritiek op moderaties niet in een nieuwe reactie, maar in dit forum moest worden gepost. Beetje onlogisch, gezien er geen "report"-knop is ofzo, dat ik dan in karma wordt gestraft terwijl ik deze persoon probeerde te helpen en er behalve DM geen andere manier was hem dit te vertellen.

[ Voor 4% gewijzigd door nino_070 op 16-09-2017 00:05 ]

Pagina: 1