Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik heb zelf al enkele onderdelen gevonden, maar aangezien ik niet veel weet over dergelijke dingen wil ik aan jullie vragen om mij te helpen. Dit zijn de onderdelen:

CPU: i5-7600k LGA 1151
CPU-koeling: Cooler Master Hyper 212 Evo
GPU: EVGA GeForce GTX 1070 SC Gaming ACX 3.0
RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz
SSD: Samsung 850 EVO 500GB
HDD: Toshiba P300 3TB Desktop 3.5 Inch SATA 6Gb/s 7200rpm Internal Hard Drive
Voeding: EVGA SuperNOVA 750 G2 (750W)
Moederbord: GIGABYTE GA-Z270X- Ultra Gaming LGA1151 Intel 2-Way ATX (DDR4)
Case: NZXT Noctis 450 (Puur voor de looks, niet zeker of het wel een goede is maar ik ben heel content met mijn NZXT Phantom nu)
Netwerkkaart: ik ga gebruik maken van een ethernet kabel, ik heb geen wifi nodig op mijn PC.
Audiokaart: graag zou ik ook boxen willen aansluiten zo ik niet altijd met een hoofdtelefoon moet luisteren.
Monitoren: heb nu een Samsung SyncMaster S27B350 (27-inch), wil graag deze nog eens kopen of 2 andere (250euro, 24- of 27-inch maakt niet uit). Deze koop ik achteraf wel eens.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga deze PC gebruiken voor school (word,excel en diverse hedendaagse programma's). Maar belangrijker, ik ben een gamer. Destiny 2, The Witcher 3, Skyrim (modded), fallout 4 (modded), Fallout new Vegas (modded), Divinity Original Sin 2, Prey, Dark Souls III... Dit zijn de games die ik vandaag speel. Het liefst zou ik ook 2 monitoren aansluiten (liefst allebei HDMI maar 1 HDMi en AVG is ook goed), hopelijk is dit mogelijk. Ik ben niet van plan om 4K te gaan gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een budget in petto van ongeveer 1200-1300 euro. Enkele tientjes er boven is geen probleem maar 1400 euro wil ik niet uitgeven (prijs van monitoren niet in begrepen!).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen flauw idee, daarom ben ik hier ;)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles, maar het liefst heb ik wel een intel processor. Omdat ik van plan ven Arma 3 te kopen en ik had gehoord ergens dat AMD processoren en CPU het wat moeilijker hadden met het spel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een mid-tower case, geluid maakt mij niet zoveel uit maar als het stil kan waarom niet!

Ga je overklokken?
Ik weet eigenlijk niets over "overklokken". :o Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen?

Wat verwacht je van ons? Gewoon controleren of all mijn onderdelen compatible zijn. En waar mogelijk mij een beter onderdeel voorschotelen. Prestatie vind ik belangrijk dus ik wil deze PC toch enkele jaren houden en hopelijk kan hij de games van de toekomst ook aan. Aangezien ik mezelf niet vetrouw om hem inmekaar te knutselen had ik gedacht om hem ergens te laten samensteken, weet alleen niet waar (ik woon in Oost-Vlaanderen dicht bij Deinze, misschien weten jullie iets in de buurt?). Ik ben ook bang dat ik te weinig fans heb (tenzij ze inbegrepen zijn in de case). Waterkoeling moet ik ook niet hebben. Ik heb deze onderdelen allemaal gevonden op Amazon.com (alles shipt naar mijn adress, geen nood), tot zover ik weet is dit meestal goedkoper (Het staat wel in dollar maar je kan ook met euro betalen of niet :? ). $1,494.06 (1 257.15007 euro's) op Amazon.com. Hopelijk heb ik genoef info gegeven. Mijn schrijfvaardigheden zijn ook niets om over te stoeffen dus ik hoop dat er niet veel fouten in staan en dat alles vlot gelezen kan worden. Alvast allen bedankt! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 20:04
Ik zou even wachten tot volgende maand voor de nieuwe Intel processoren en dan weer deze vraag stellen.

Als je nu perse een computer wilt samenstellen zou ik de voeding vervangen voor deze:

pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold of pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Platinum
De platinum versie heeft een net iets beter rendement waardoor je computer netto net iets minder stroom gebruikt maar is wel duurder.

En de processor vervangen voor deze: pricewatch: Intel Core i7-7700 Boxed

Het moederbord kun je nog vervangen voor een goedkopere, je hebt ook geen Z270 chipset nodig als je niet wilt overklokken.

Voor de rest is de 500GB SSD misschien overkill, heel veel kunnen ook goed overweg met enkel 250GB.
Zelfde geld voor de 3TB harde schijf, ik kan dit niet goed inschatten als je het echt nodig hebt of niet, heel veel hebben ook genoeg aan 1 of 2TB.
Bij de 3TB HDD krijg je wel de meeste TB's/€
Er zijn betere kasten op het gebied van lucht doorstroming / koeling maar als jij een kast hebt gevonden die jij gewoon super gaaf vind moet je daar voor gaan.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderking77
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:15:

Ga je overklokken?
Ik weet eigenlijk niets over "overklokken". :o Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen?
Overklokken houdt ongeveer in dat je je processor zo instelt dat hij op een hogere kloksnelheid loopt.
Het voordeel is dat je een snellere processor hebt, alleen hij verbruikt wel meer stroom en wordt heel wat warmer, de standaard koeler voldoet vaak dan niet meer.
Ik denk dat het in jou geval niet echt nodig is om te overklokken

Verwijderd

Topicstarter
Allebei bedankt voor het snelle antwoord!

Ik ga hem dan inderdaad niet overklokken.

Ik ga niet wachten tot volgende maand. Wel bedankt voor de tip. Mijn huidige PC begint te lastig te doen. Ik heb mijn onderdelen aangepast. Bedankt! Ik weet alleen niet welk moederbord ik zou nemen. (Ik wil wel nog altijd 2 monitoren gebruiken). En aan welke cases had je gedacht? Ik vind de NZXT Noctis 450 wel echt fantastisch uitzien maar performance vind ik belangrijker. Welke raad u aan.

Allebei wederom bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Noctis 450 is een prima behuizing, koelt vrij goed en niet al te luid (ook van je overige componenten afhankelijk). Enige nadeel is de prijs, die is wat aan de hoge kant, maar voor een budget van zo'n 1300 euro denk ik dat het een prima optie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 20:04
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:20:
Allebei bedankt voor het snelle antwoord!

Ik ga hem dan inderdaad niet overklokken.

Ik ga niet wachten tot volgende maand. Wel bedankt voor de tip. Mijn huidige PC begint te lastig te doen. Ik heb mijn onderdelen aangepast. Bedankt! Ik weet alleen niet welk moederbord ik zou nemen. (Ik wil wel nog altijd 2 monitoren gebruiken). En aan welke cases had je gedacht? Ik vind de NZXT Noctis 450 wel echt fantastisch uitzien maar performance vind ik belangrijker. Welke raad u aan.

Allebei wederom bedankt!
Je zou voor de beste temperaturen nog kunnen gaan voor een kast die ook nog een fan aan de zijkant heeft, zoals: pricewatch: Cooler Master HAF X
In het beste geval zal je videokaart 5 graden koeler worden.

Maar ik zou gewoon gaan voor de kast die jij mooi vind.
De NZXT Noctis 450 heeft ook uitstekende koeling, zeker als je niet van plan bent te gaan overklokken.

Dit is goed moederbord waarbij je veel krijgt voor je geld: pricewatch: MSI B250 PC Mate

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay! Super.

Ik ben eruit. Ik neem de NZXT Noctis 450 en de MSI B250 Motherboard!

Erg bedankt! Zonder jullie was het niet gelukt!
Pagina: 1