Automatisch contacten van gmail naar iCloud.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Penoza
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-07-2020
Ik heb op mijn iPhone en iMac twee groepen contactpersonen.
Een groep iCloud contacten.
Een groep google contacten.
Als ik op de Android( nieuwe telefoon werkgever) een contact toevoeg dan wordt dit contact zoals gewenst,
naar mijn iPhone en mijn iMac gesynchroniseerd en dit in de groep"alle google"
Is het mogelijk om contacten ingevoerd op de Android rechtstreeks te laten synchroniseren naar iCloud contacten?

Alle reacties

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:38
Penoza schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:37:
Ik heb op mijn iPhone en iMac twee groepen contactpersonen.
Een groep iCloud contacten.
Een groep google contacten.
Als ik op de Android( nieuwe telefoon werkgever) een contact toevoeg dan wordt dit contact zoals gewenst,
naar mijn iPhone en mijn iMac gesynchroniseerd en dit in de groep"alle google"
Is het mogelijk om contacten ingevoerd op de Android rechtstreeks te laten synchroniseren naar iCloud contacten?
En wat heb je zelf al gevonden/ geprobeerd? Google Play: Sync for iCloud Contacts al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-04 14:01
volgens mij gewoon in icloud (instellingen, algemeen, icloud en dan contacten) aanvinken dat je wil dat je contacten ook worden opgenomen in icloud.
Als je dan google als "basis" gebruikt worden die nummers ook opgenomen in je icloud.

voor zowel android als iphone gebruik (gecombineerd) werkt dat voor mij meer dan prima en heb daar geen aparte apps of wat dan ook voor nodig.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penoza
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-07-2020
Op iMac zijn via ia contacten-voorkeurren-accounts reeds google accounts toegevoegd, zowel voor contacten als voor agenda.
Alles staat aangevinkt en alles wordt gesynchroniseerd, alleen niet in de iCloud lijst maar in de Google groep
lijst.

Sync for iCloud contacts op mijn Android telefoon is reeds ingesteld en mijn nieuwe ingevoerde contacten worden effectief naar mijn iPhone contactenlijst gesynchroniseerd.
Maar die komen niet in de iCloud lijst op mijn iMac terecht.Wannneer ik inlog op mijn iCloud account
zie ik ook daar het contact niet verschijnen.

Als ik rechtstreeks in mijn Iphone een contact toevoeg verschijnt deze onmiddellijk in mijn iCloud lijst.
Zoals het hoort dus.

Vreemd,via google naar iPhone geen toevoeging aan iCloud.

[ Voor 6% gewijzigd door Penoza op 15-09-2017 07:17 ]