Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming pc (rond 700/800 euro) Advies / prijsvermindering?

Pagina: 1
Acties:

• KeesKlont
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-06-2022
Mijn vraag
Een goede vriend van me heeft deze pc build bij elkaar gezocht.
Ik zou graag wat tips willen op waar ik misschien wat geld kan besparen of juist moet bij leggen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 158,50€ 158,50
1MSI B350 PC Mate€ 82,95€ 82,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 296,90€ 296,90
1Cooler Master MasterBox Lite 5€ 46,-€ 46,-
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 79,29€ 79,29
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 835,59

Relevante software en hardware die ik gebruik,

Ik wil de pc voornamelijk gaan gebruiken voor gamen.
Dit zal vooral bestaan uit destiny 2 ik zou dit graag op high of ultra zonder problemen willen draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik zat eigenlijk op een bedrag van 700 euro nu is deze bouw al 800 euro.
Vandaar ook de vraag waar kan ik op besparen?

Eigenlijk heb ik geen eisen wat betreft merk al heb ik wel gelezen en gehoord dat ryzen wel echt een aanrader is.
Verder zou ik nog graag willen weten of dit allemaal in de behuizing past.
En heb ik dit allemaal wel nodig om nieuwe games fatsoenlijk te kunnen draaien? Ga ik niet een beetje te ver voor een starter?

Iedereen alvast vriendelijk bedankt! O+

.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
Je gaat niet te ver voor een starter hoor. Het is opzich een leuke build.
Ik zou voor dit RAM kitje gaan.
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 Het draait wat vlotter en daar heeft Ryzen profijt van.

Als je vriend iets van overclocken af weet kan hij je helpen je R5 1400 boven de 3.4GHz te krijgen. 3.5-3.7 kan wel met de koeler die bij de R5 1400 geleverd wordt. Dan presteert je processor gelijk aan de duurdere R5 1500X.

Eventueel een fan voorin plaatsen voor wat betere airflow, het helpt de temperatuur van je componenten best wel. Wel even zorgen dat de fan van buiten naar binnen blaast. De fan achterin doet de afvoer wel.
pricewatch: be quiet! Pure Wings 2, 140mm

Verwijderd

Ziet er opzich uit als een prima build, maar ik zou wel kijken of je toch nog net iets meer kan besteden, want 8GB begint langzamerhand een beetje weinig te worden voor moderne games, games zoals Battlefield 1 gebruiken bijvoorbeeld al gauw 11GB.

Dus als het effe kan, 16GB erin proppen! :)

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Echt iets goedkopers ga je niet krijgen.
Je zou alleen nog een paar tientjes kunnen besparen zonder performance in te leveren door een andere voeding en moederbord te nemen zoals bijvoorbeeld deze:

pricewatch: Fortron Source FSP400-60APN
pricewatch: ASRock A320M-DGS

Ik raad het je echter niet aan want je levert best wel veel kwaliteit en aansluitingen/functies in wat niet in verhouding staat tot wat je er aan over houd.

Je kunt nog een maandje wachten en kijken wat de nieuwe Intel processoren te bieden hebben.
Verwacht er echter niet teveel van, je gaat die 700 euro niet halen op korte termijn
zonder aardig wat performance in te leveren.

Daarnaast moet je er eigenlijk zoals @Alphix al zegt 16GB ram in doen om een goede game ervaring te krijgen anno 2017/2018.
Dan zit je al op €900.-

In vino veritas, in aqua sanitas