Nieuwe All-in-One printer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
We hebben al jaren een HP Photosmart 2575: pricewatch: HP PhotoSmart 2575

Maar nu geeft deze telkens een fout dat we de rechter (zwart) cartridge moeten vervangen of verwijderen.
We gaan zo waarschijnlijk even naar een lokale computerzaak of die het kan maken, maar mogelijk moeten we aan een nieuwe printer.

Maar mijn kennis hierover is ietwat weggezakt.
Wat wij zoeken:

- Kleur
- Wifi en/of ethernet; mij om het even.
- Scannen/kopiëren
- Dubbelzijdig printen (even handmatig omdraaien is geen probleem)

Ik dacht altijd dat laserprinters dé oplossing waren bij veel of juist erg weinig printen. Wij printen vrij veel.
Daarnaast printen wij ook regelmatig in kleur waaronder foto's.
Een kleurenlaser AiO lijkt dus de oplossing, maar ik lees ook veel over (erg) dure toners.
Daarnaast heb je ook inktjetprinters zoals de EcoTank series van Epson die schijnen erg lage printkosten te hebben omdat je die gemakkelijk/goedkoop kunt bijvulen?

Heeft iemand wat tips?

Beste antwoord (via Piet91 op 23-01-2018 22:16)

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Vergeet niet de 2 acties van hp

35 euro cashback op de 8710

50 euro cashback -> dan komt
de 8720 op 116 euro
de 8730 op 216 euro

3 jaar carepack gratis dus 3 jaar full garantie
Beide acties lopen tot eind januari.

Ik twijfel tussen de 8720 of de 8730 voornaamste verschillen
- 8730 single pass duplex scan ( 8720 mecanisch )
- 8730 pcl6
- 8730 512 ipv 256 MB memory en kan direct afdrukken van usb ( pdf / office documenten )

Voornaamste twijfel is omwille van die single pass duplex scan hier.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Inktjet niet meer doen, kost je iedere keer een vermogen aan uitdrogende cartridges. Ook al print je veel. Zo duur zijn die toners nou ook weer niet.
Kleurenlaser begint bij 80 euro. Kleuren all in one kan ook, dan ben je vanaf ca 200 euro armer.

In de pricewatch kun je ook gewoon filteren op jouw keuzes btw :)
Zelf goede ervaringen met de Samsungs :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Foto's uit een kleurenlaser zijn niet echt te vergelijken met inktjet en goed fotopapier.

Je moet echt je best doen om er 1 te vinden die niet aan je eisenlijstje voldoet.

Epson heeft met zijn Ecotank wel een interessante lijn.

Als je voor iets anders gaat letten op de prijs van de inkt en of er meerdere patronen inzitten en niet de kleuren ofzo bij elkaar.

Als je echt regelmatig print is uitdrogen niet echt een probleem.

Zou trouwens de reparateur overslaan en voor die paar tientjes reparatiekosten die hij gaat rekenen dat bijleggen bij een nieuwe.

[ Voor 13% gewijzigd door Barrycade op 14-09-2017 19:23 ]

• Piet91
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:13:
Inktjet niet meer doen, kost je iedere keer een vermogen aan uitdrogende cartridges. Ook al print je veel.
Dat is natuurlijk ook betrekkelijk. Zo heb ik een tijd geleden aan familie een HP OfficeJet Pro aangeraden; toentertijd was die voor hen het meest aantrekkelijk als je alle eisen en afdrukkosten naast elkaar legde.
Daarnaast (schijnt?) inkjet nog steeds betere foto's te printen dan laser.
En nee, we gaan voor die foto's niet naar een winkel/webshop omdat we van alles door elkaar printen.
Let wel; dergelijke foto's hoeven niet in de allerhoogste kwaliteit overigens.
Zo duur zijn die toners nou ook weer niet.
Dat zou ik moeten narekenen als ik printers ga vergelijken. Ik zie zo snel op al toners die (bijna) duurder zijn dan de printer zelf.
Kleurenlaser begint bij 80 euro. Kleuren all in one kan ook, dan ben je vanaf ca 200 euro armer.

In de pricewatch kun je ook gewoon filteren op jouw keuzes btw :)
Zelf goede ervaringen met de Samsungs :)
Lees ik inderdaad ook wel goede reviews over. Elders kwam iemand al aan met deze:
pricewatch: Samsung SL-C480W

En die komt op de PW inderdaad naar boven als ik de eisen afvink.
Barrycade schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:21:
Foto's uit een kleurenlaser zijn niet echt te vergelijken met inktjet en goed fotopapier.

Je moet echt je best doen om er 1 te vinden die niet aan je eisenlijstje voldoet.

Epson heeft met zijn Ecotank wel een interessante lijn.

Als je voor iets anders gaat letten op de prijs van de inkt en of er meerdere patronen inzitten en niet de kleuren ofzo bij elkaar.

Als je echt regelmatig print is uitdrogen niet echt een probleem.
Dankje. Ik ga inderdaad ook eens die EcoTank serie bekijken.
Zou trouwens de reparateur overslaan en voor die paar tientjes reparatiekosten die hij gaat rekenen dat bijleggen bij een nieuwe.
Het was een heel goedkope reparatie.
Ik had thuis al van alles geprobeerd (reset, schoonmaken, herplaatsen van cartridge etc.) maar niets hielp.
Wij naar de zaak; verkoper aangesloten en alles werkt prima. :')

Printer werkt nu hier dus ook weer prima. Ga wel eens wat rondlezen voor als we toch écht een nieuwe moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Piet91 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 23:48:
[...]
Dat is natuurlijk ook betrekkelijk. Zo heb ik een tijd geleden aan familie een HP OfficeJet Pro aangeraden; toentertijd was die voor hen het meest aantrekkelijk als je alle eisen en afdrukkosten naast elkaar legde.
En wat kwam er naar voren toen je eenzelfde berekening op jouw eigen situatie uitvoerde?
Op basis van het zeer summiere inzicht in jouw daadwerkelijke gebruik kunnen wij die berekening in ieder geval niet maken.
Daarnaast (schijnt?) inkjet nog steeds betere foto's te printen dan laser.
En nee, we gaan voor die foto's niet naar een winkel/webshop omdat we van alles door elkaar printen.
Let wel; dergelijke foto's hoeven niet in de allerhoogste kwaliteit overigens.
Dus je streeft niet perse naar de hoogste kwaliteit en een laser zal dus kunnen volstaan? Echt duidelijk ben je niet.
Dat zou ik moeten narekenen als ik printers ga vergelijken. Ik zie zo snel op al toners die (bijna) duurder zijn dan de printer zelf.
Beetje toner ramt er 4 a 5 maal zoveel a4tjes uit als inktcartridge. Kijk eens wat 4 setjes HP cartridges kost en maak de vergelijking dan nog eens.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Switchie schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 06:14:
En wat kwam er naar voren toen je eenzelfde berekening op jouw eigen situatie uitvoerde?
Op basis van het zeer summiere inzicht in jouw daadwerkelijke gebruik kunnen wij die berekening in ieder geval niet maken.
Daar heb je gelijk in. Om eerlijk te zijn; ik postte de vraag even voordat we naar de winkel gingen. Ik hoopte ook last-minute tips als we toen direct al een nieuwe printer moesten hebben.

Normaal gesproken onderzoek ik zelf ook eerst goed (soms iets té goed) alles uit voordat ik een keuze maak.
Dus je streeft niet perse naar de hoogste kwaliteit en een laser zal dus kunnen volstaan? Echt duidelijk ben je niet.
Men zegt altijd dat kleurenlasers niet kunnen tippen aan kleureninkjets met bijvoorbeeld foto's maar dat ze wel steeds beter worden.
Praktijkvoorbeelden heb ik niet gezien maar dat laatste doet mij denken dat kleurenlaser voor ons ook wel voldoet. We printen hooguit op A4-formaat (A4 is immers het papierformaat), meestal kleiner als het om foto's gaat.
Beetje toner ramt er 4 a 5 maal zoveel a4tjes uit als inktcartridge. Kijk eens wat 4 setjes HP cartridges kost en maak de vergelijking dan nog eens.
Daarom. Maar ik moet daarom wel deze kosten naast elkaar gaan zetten. Meeste inkjets zijn berucht om de printkosten per A4, maar lees ook genoeg over laserprinters die qua printkosten niet echt voordeliger zijn; in dat geval kan een inkjet alsnog interessanter zijn (omdat met onze eisen/wensen inkjets vaker voorkomen).
Maar dan heb je ook nog (bijvoorbeeld) de EcoTank serie die schijnbaar lage printkosten heeft.

Een voorbeeld aan de hand van 123 inkt. (even vanuit gegaan dat hun info enigszins betrouwbaar is):

Een populaire kleurenlaser: pricewatch: Samsung SL-C480W
De toners (zwart, cyaan, magenta en geel) kosten ruwweg €40 per stuk en kunnen volgens 123inkt 1500 pagina's (zwart) en 1000 pagina's (kleur) printen.

De printer die ik een tijd geleden heb aangeraden: pricewatch: HP Officejet Pro 8600 Plus e-All-in-One
De patronen (zwart, cyaan, magenta en geel) kosten ruwweg zo'n €16-22 per stuk en printen 1000 (zwart) en 700 (kleur) pagina's per cartridge.

Als je dat omrekent; is de HP per pagina goedkoper dan de laser.

Printer werkt ondertussen (hoewel deze vandaag eenmaal dezelfde error gaf) maar ik ga dan nu toch maar even wat meer tijd aan besteden om printers te vergelijken. Want mocht de printer het toch écht begeven, dan ben ik voorbereid.

Zal te zijner tijd dan wel weer posten met modellen over vragen.

In ieder geval al bedankt iedereen; mochten jullie nog opmerkingen hebben zijn die uiteraard welkom.

EDIT: we hebben net eens zitten kijken hoeveel we aan inkt kwijt zijn. (deze wordt betaald dus heel groot probleem is dit niet). Maar een ding is duidelijk; ik ga een nieuwe printer uitzoeken; ruwe gok geeft aan dat we binnen een jaar of 2 een nieuwe (goede) printer er wel uit kunnen hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Piet91 op 15-09-2017 22:48 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
Eerst lezen dus - aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

Verder was je topicstart echt te mager, volgende keer graag de overwegingen en eigen inzet in je post hierboven gelijk in het begin doen. Scheelt onduidelijkheid en onnodige posts om relevante info uit te vragen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:04:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
Eerst lezen dus - aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

Verder was je topicstart echt te mager, volgende keer graag de overwegingen en eigen inzet in je post hierboven gelijk in het begin doen. Scheelt onduidelijkheid en onnodige posts om relevante info uit te vragen.
Je hebt helemaal gelijk. Normaal gesproken zou ik een OP van hier tot Tokio maken met mijn overwegingen; maar deze keer was ik in tijdnood omdat ik slechts even later eventueel een nieuwe printer zou moeten uitkiezen, en niet even rustig kon vergelijken.

Het is heel moeilijk om écht duidelijk te hebben hoeveel we printen, maar een heel ruwe gok aan de hand van het aantal cartridges dat er doorgaan zou het zo rond de 2000 pagina's per jaar kunnen liggen.
Waarschijnlijk eventueel een paar honderd daaronder.

Ben ondertussen wel aan het rondkijken. Een paar:

pricewatch: Epson EcoTank ET-2650
Features: geen ADF, printen, scannen, kopiëren, niet duplex scannen/printen.
Vanaf de ET-3600 (€380) / ET-4500 (€320) / ET-4550 (€475) wel duplex printen, nog steeds niet duplex scannen/kopiëren
Printkosten: (ET-2650/ET-4500) inktflessen zwart/cyaan/magenta/geel kosten €8 p/stuk.
Gaan 4000 (zwart) en 6500 (cyaan/magenta/geel) pagina's mee; 0,2 cent en 0,37 cent p/pagina.
(ET-4550/ET-3600) inktflessen €12 (zwart); Gaat 6000 pagina's mee; 0,2 cent p/pagina.
123inkt huismerk: €8 voor 100 ml. i.p.v. Epson's 70 ml.
Geen 123inkt huismerk voor ET-4550/ET-3600 zwarte inkt.

+ Bizar lage printkosten, veruit lager dan elk andere laser/inkjet.
- Bizar weinig features, vergelijkbaar met goedkoopste instapprinters.

pricewatch: Brother MFC-J985DW
pricewatch: Brother DCP-J785DW
Features: ADF, duplex kopiëren lijkt mogelijk, duplex scannen mij onduidelijk, duplex printen.
Printkosten: cartridges €18 (zwart), €12 (cyaan/magenta/geel) p/stuk.
Gaan 2400 (zwart) en 1200 (cyaan/magenta/geel) pagina's mee; 0,75 cent en 3 cent p/pagina.
Geen 123inkt huismerk cartridges.

+ Vrij lage printkosten
- Zeer slechte verkrijgbaarheid, zeg maar gerust niet normaal verkrijgbaar en printer moet hier lokaal gekocht worden (lang verhaal)

Brother heeft in dezelfde serie INKvestment ook nog:
pricewatch: Brother MFC-J6930DW
Features: ADF, duplex kopiëren (weet niet of ook duplex scannen kan), duplex printen.
Printkosten: cartridges €15 (zwart) en €11 (cyaan/magenta/geel) p/stuk.
Gaan 550 pagina's mee; 2,7 cent en 6 cent p/pagina.
XL-cartridges €29 (zwart) en €19 (cyaan/magenta/geel) p/stuk.
Gaan 3000 (zwart) en 1500 (cyaan/magenta/geel) pagina's mee; 0,97 cent en 3,8 cent p/pagina.
123inkt cartridges €15 (zwart, 16,5 ml. i.p.v. 12,5 ml.), €8 (cyaan/magenta/geel, 11 ml. i.p.v. 7,2 ml.)
123inkt XL-cartridges €20 (zwart, 74 ml. i.p.v. 60 ml.), €13 (cyaan/magenta/geel, 20 ml. i.p.v. 16,5 ml.)

+ Veel beter verkrijgbaar dan bovenstaande Brother-modellen en kan daarnaast op A3 printen.
- Minder lage printkosten. Daarom eigenlijk alleen aantrekkelijk vanwege betere verkrijgbaarheid (A3 is niet echt van toevoegende waarde)

Ik zie zo geen andere printers van Brother's INKvestment serie staan in de PW.

pricewatch: Epson WF-4720DWF
pricewatch: Epson WF-4725DWF
pricewatch unsorted: Epson WF-4730DTWF 4800 x 1200DPI Inkjet A4 20ppm Wi-Fi m...
pricewatch: Epson WF-4740DTWF
Features: ADF, duplex scannen/kopiëren (alleen de 4740), duplex printen
Printkosten: cartridges €27 (zwart), €19 (cyaan/magenta/geel) p/stuk.
Gaan 900 (zwart) en 650 (cyaan/magenta/geel) pagina's mee; 3 cent en 8,77 cent p/pagina.
XL cartridges kosten zo'n €50 (zwart), €30 (cyaan/magenta/geel) p/stuk.
Gaan 2600 (zwart) en 1900 (cyaan/magenta/geel) pagina's mee; 1,92 cent en 4,7 cent p/pagina.
Geen 123inkt huismerk cartridges.

+ De 4740 heeft alle toeters en bellen die je kunt wensen, de 4730 en 4740 bieden t.o.v. de goedkopere 2 twee papierlades van elk 250 A4's (de goedkopere 2 hebben 1 lade)
Verschil tussen 4720 en 4725 kan ik zo niet vinden.

Dan een hele rats aan Officejet Pro's van HP:
pricewatch: HP Officejet Pro 8710 AiO
pricewatch: HP Officejet Pro 8715 AiO
pricewatch: HP Officejet Pro 8720 AiO
pricewatch: HP Officejet Pro 8725 AiO (M9L80A) (HP heeft dit model als verouderd staan)
pricewatch: HP Officejet Pro 8730 AiO
pricewatch: HP Officejet Pro 8740 AiO
Features: ADF (bij 8730/8740 duplex scannen/kopiëren; in geval van 8730/8740 tegelijkertijd), duplex printen.
Printkosten: Cartridges kosten €22 (zwart) en €16 (cyaan/magenta/geel) p/stuk.
Gaan 1000 (zwart) en 700 (cyaan/magenta/geel) pagina's mee; 2,2 en 6,9 cent p/pagina.
XL-cartridges kosten €33 (zwart) en €23 (cyaan/magenta/geel) p/stuk.
Gaan 2000 (zwart) en 1600 (cyaan/magenta/geel) pagina's mee; 1,65 en 4,3 cent p/pagina.
123inkt huismerk cartridge €20 (zwart, 64 ml. i.p.v. 23,5 ml.), €15 (cyaan/magenta/geel, 29 ml. i.p.v. 10 ml.)
123inkt XL-cartridge €20 (zwart, 64 ml. i.p.v. 42,5 ml.), €15 (cyaan/magenta/geel, 29 ml. i.p.v. 20ml.)

HP heeft ook een XXL-cartridge zwart, kost €36 p/stuk, gaat 3000 pagina's mee; 1,2 cent p/pagina.
Maar deze past volgens HP niet in de 8710 en 8715.
De 123inkt XL-cartridge zwart van €20 is hiermee vergelijkbaar (123inkt XL: 64ml. / HP XXL-zwart: 63.5ml)
De 123inkt XL-cartridges zijn qua prijs en inhoud gelijk aan de 'normale' 123inkt cartridges, maar hebben wel een apart artikelnummer.

* Op het eerste gezicht biedt de 8740 alleen een extra papierlade aan t.o.v. de 8730; niet meerprijs waard IMHO. Tussen de overige 3 modellen meer verschillen:
* De 8730 scant/kopieert duplex tegelijkertijd, niet na elkaar zoals de 8710 en 8720 volgens HP (toch?):
The 50-sheet single-pass, two-sided automatic ADF is available with 8730 and 8740 models only. The 8710 and 8720 models have a 50-sheet mechanical two-sided ADF
* 123inkt heeft vergelijkbaar huismerk XXL-cartridge en die past volgens hen ook in de 8710.
* HP heeft hier en hier nog meer vergelijkingen staan tussen de modellen. Kan nog niet 100% voor mezelf duidelijk maken in hoeverre alles belangrijk is.

+ Alle modellen bieden alle features die je kunt wensen.
+ De goedkopere modellen zijn relatief goedkoop in vergelijking met andere hier genoemde printers.

Dan kleurenlasers.
pricewatch: Samsung SL-C480W
pricewatch: Samsung SL-C480FN
pricewatch: Samsung SL-C480FW
Features: ADF (niet op de C480W), printen, scannen, kopiëren.
Printkosten: Toners kosten €41 p/stuk (zowel zwart als cyaan/magenta/geel).
Gaan 1500 (zwart) en 1000 (cyaan/magenta/geel) pagina's mee; 2,7 cent en 12,3 cent p/pagina.
Drum kost €85 en moet elke 16.000 pagina's vervangen worden (of vaker bij veel kleurgebruik)
Transfer belt kost €62 en moet elke 20.000 (zwart) / 5.000 (kleur) pagina's vervangen worden.
123inkt toner kost €33 (zwart/cyaan/magenta/geel) p/stuk, lijkt op gelijke capaciteit als origineel.

* De C480 heeft Wifi, C480FW heeft ADF en Wifi, C480FN heeft ADF.
* Geen van de drie modellen ondersteunt automatisch duplex scannen/kopiëren/printen.
Samsung heeft ze hier ook naast elkaar gezet met de verschillen, maar ik geloof dat die lijst nauwelijks klopt.

- Niet goedkoop in aanschaf, ook niet goedkoop in printkosten en weinig features.

TL;DR:
- Het zijn vrij prijzige printers. Dit is eigenlijk standaard vanwege de lagere bijbehorende printkosten.
Heb zo geen AiO's gezien die zowel goedkoop in aanschaf is én goedkoop in printkosten.
- Ik heb het hier veel over de vele features die AiO's eventueel bieden zoals automatisch dubbelzijdig scannen/kopiëren en printen. Automatisch dubbelzijdig printen zou erg handig zijn, automatisch duplex scannen/kopiëren is niet noodzakelijk, maar we hebben het hier over printers van soms meer dan €200 waarvan vele dit wel ondersteunen en ik dit dus eigenlijk ook wel verwacht.

Printkosten per A4, goedkoop naar duurder (eigen merk cartridges/toners, eventueel de XL-cartridges)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zUgS79i.jpg

Nemen we 123inkt-huismerken mee dan wordt het:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fQuTShw.png
(Printers in grijs zijn geen 123inkt cartridges voor)

Met 123inkt word de Brother MFC-J6930DW (A3-printer) ineens een stuk zuiniger t.o.v. de andere 2 Brothers terwijl deze met Brother cartridges nog een stuk duurder was.
De HP Officejet Pro serie wordt ook een stuk voordeliger, vooral voor zwart printen en wordt op een na goedkoopste printer voor kleur. Maar zwart is belangrijker dus daar heb ik 'm op gerangschikt.
De laserprinter blijft achter.

Als ik het met onze HP Photosmart 2575 vergelijk printen we hoe dan ook goedkoper;
die zit op 4,5 cent p/pagina zwart en 9,33 cent p/pagina kleur, met 123inkt op 2,05 cent p/pagina zwart en 3,77 cent p/pagina kleur.

Vraag:
Ik neig momenteel naar de HP Officejet Pro printers. Die hebben elke feature die je kunt wensen en qua printkosten zitten in de middenmoot of hangen met 123inkt zelfs bovenaan met goedkoopste printkosten; mits je de EcoTank niet meeneemt.
Die EcoTank modellen zijn qua printkosten uiteraard erg aantrekkelijk; maar de printers zelf bieden niet of nauwelijks features en ik vraag of met onze hoeveelheid prints dat dan nog wel aantrekkelijk is.
De akkefietjes van HP over non-orignele inkt zijn mij bekend; maar tot nu toe zijn deze altijd verholpen. Familie van mij gebruikt ook 123inkt voor hun OfficeJet Pro en heb ik nog nooit horen klagen.

Heeft iemand tips of opmerkingen. Zaken die ik vergeet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Mijn kinderen gebruiken een ecotank. Inkt gaat echt heel lang mee, maar kwaliteit van de afdruk kan beter.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tommie12 schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:05:
Mijn kinderen gebruiken een ecotank. Inkt gaat echt heel lang mee, maar kwaliteit van de afdruk kan beter.
Dank je voor je reactie.

Het lijkt mij te gaan tussen de Epson EcoTank ET-2650 en een van de HP Officejet Pro's.
En dan is het dus eigenlijk kiezen tussen óf basale features en bizar lage printkosten, of veel features en vrij lage printkosten.

De EcoTank kan ik zien als zuinige versie van onze huidige HP Photosmart 2575: kan enkelzijdig printen, enkelzijdig scannen en kopiëren. Meer niet. Maar doet dat wel enorm zuinig;
Zwart: €0,002 (HP inkt) / €0,0014 (123inkt)
Kleur: €0,0037 (HP inkt) / €0,0026 (123inkt)

De HP OfficeJet Pro's kunnen veel meer (duplex kopiëren/scannen/printen etc.) en de meest uitgebreide versie doet dat voor dezelfde aanschafprijs als de EcoTank (dan heb ik het over de 8730 die gelijk is 8740 maar de - voor ons overbodige - extra papierlade mist). Deze print dus:
Zwart: €0,012 (HP inkt) / €0,0066 (123inkt)
Kleur: €0,043 / €0,0193 (123inkt)

Onze huidige printer dus:
Zwart: €0,045 (HP inkt) / €0.0205 (123inkt)
Kleur: €0,0933 (HP inkt) / €0,0377 (123inkt)

Mits ik geen rekenfouten heb gemaakt :$ Dat zou het vergelijken compleet anders maken :X
Voor de kleur ben ik overigens uitgegaan dat zowel de cyaan, magenta als geel worden gebruikt; dus opgetelde prijs van cyaan/magenta/geel cartrdiges delen door max. aantal prints van de individuele cartridge.
En in het geval van onze huidige HP printer de prijs van de kleurencartridge delen door diens max. aantal prints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Het is alweer even geleden; maar er komt een periode aan waarin er veel geprint zal worden; ergo; er zullen knopen moeten worden doorgehakt.

Ik denk dat ik voor de HP Officejet Pro serie ga. Enig aantrekkelijk alternatief zijn de Epson Ecotanks.
Die printen bizar goedkoop maar na rondlezen op het internet is dit misschien niet zo aantrekkelijk voor ons.
We printen veel; maar niet zoveel dat die EcoTank écht een voorsprong krijgt.
En ik lees ook wel wat verhalen over tegenvallende afdrukkwaliteit.

Daarnaast zijn het ook wel erg basale printers; qua functionaliteit vergelijkbaar met instap AiO's of zelfs minder. Automatisch dubbelzijdig printen is eigenlijk toch wel een vereiste en dan hebben we een keuze uit 4 modellen: categorie: Printers

De goedkoopste (ET-2750) is maar liefst €333 en heeft op automatisch dubbelzijdig printen na, niets bijzonders. Als ze nou een stuk goedkoper waren of juist qua functionaliteit vergelijkbaar waren met de OfficeJet Pro's, dan was het misschien wel een optie.
Jammer, want die enorm lage printkosten zijn natuurlijk wel enorm aantrekkelijk.

Dus ik kom eigenlijk weer uit op de OfficJet Pro printers en wel de 8710, 8720 en 8730.
De 8740 is bij voorbaat al niet interessant; die is maar liefst €60 duurder dan de 8730 en biedt als enig voordeel een extra papierlade die we niet nodig hebben.
Dus nog even de drie goedkopere modellen vergelijken en die dan maar bestellen.

Tenzij deze worden afgeraden door jullie Tweakers of jullie een beter alternatief hebben.
Hoor het graag anders word het dus de HP.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

de 8720 op 116 euro
de 8730 op 216 euro

- 8730 pcl6
- 8730 512 ipv 256 MB memory en kan direct afdrukken van usb ( pdf / office documenten )

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tomsworld schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:10:

de 8720 op 116 euro
de 8730 op 216 euro

Goeie tip! Niet gezien en zeker welkom. :9
- 8730 pcl6

Onderaan dit document staan ze nog wat specifieker uiteen gezet.

Het is overigens €60 (8710), €60 (8720) en €80 (8730) voordeel als je de cashback i.c.m. Instant Ink neemt en €30 (8710/8720) en €50 (8730) als je de cashback zonder Instant Ink neemt.
Dat Instant Ink gebeuren is niet interessant IMHO.
Dus dan kom je op prijzen van zo'n €100 (8710), €150 (8720) en €220 (8730)

De 8710 sla ik over. Deze heeft een iets kleiner scanoppervlak, niet compatibel met de grotere inktcartridges. (wel van plan om de 123inkt cartridges te nemen, maar toch iets om rekening mee te houden.)
Oh, en het grotere scherm van de 8720/8730 is ook wel geinig/handig. :+

De 8740 sla ik ook over omdat deze zoals gezegd alleen de extra papierlade heeft t.o.v. de 8730 en dit hebben we niet nodig.

PCL gebeuren zegt mij niet zoveel en hoeveelheid geheugen lijkt mij ook niet echt relevant.
In dat document staat bij "Printer smart software features" nog wel wat verschil tussen de 8720 en 8730 maar of dat relevant is...

Grootste en belangrijkste verschillen zijn inderdaad het printen van PDF/Office vanaf USB en single pass scannen. Dat verschil kost je €90 (excl. cashback) / €70 (incl. cashback).
Printen vanaf USB is niet belangrijk. Kan me niet voorstellen dat wij dit gaan gebruiken en er staat een PC naast; dat gaat net zo sneller (zo niet sneller).
Single pass scannen is dus het feature die €70 wel of niet waard is. Zal eens navragen of de andere gebruiker hier dat nodig vindt. Zo niet; dan wordt het maar de 8720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Sorry ik had het over de cashback optie voor België blijkbaar is het voor ons 35 8710 en 50 op alle andere zonder instat inkt.

Die garantie weet ik niet of het in beiden landen loopt. Ik neig hard naar de 8730 maar enkel idd omwille van het scannen. Denk eraan om mijn admin digitaal te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vanmiddag deze printer besteld:
pricewatch: HP OfficeJet Pro 8720 AiO

Ben benieuwd...

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 23-01-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Hier staat nu de 8730 vlotjes te printen. En eigenlijk heel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
En de 8720 is ook binnen. Even slikken want wat is het een enorm bakbeest. :X
Maar goed; zit wel mooi alles op en aan wat we maar kunnen wensen.
En dus - waar het uiteindelijk om ging - lage printkosten; dus dat zal dat enigszins opheffen.
Zeker met huismerkcartridges van 123inkt die nog een stuk groter én goedkoper zijn dan die van HP zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tomsworld schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:56:
Hier staat nu de 8730 vlotjes te printen. En eigenlijk heel tevreden.
Gebruik jij originele cartridges van HP of huismerk?

De meegeleverde HP cartridges zijn nagenoeg leeg en ik wilde ze nu vervangen door 123inkt cartridges maar de printer geeft een error:
Verwijder en plaats de aangegeven cartridge en zorg ervoor dat deze correct is geïnstalleerd.

Als dit bericht blijft verschijnen, vervangt u de aangegeven cartridges.
Nou is HP vaker negatief in het nieuws gekomen over het weigeren van 3rd-party cartridges maar momenteel speelt er geloof ik niets. Daarnaast hebben ze dit altijd weer teruggetrokken.
Familie van mij werkt ook al jaren probleemloos met 123inkt cartridges i.c.m. een Officejet Pro.

Als het zou betekenen dat we dus geen 123inkt cartridges kunnen gebruiken zou dat een enorme domper zijn :( ...

Ik installeer ze ook wel goed. Inclusief dat kleine stukje plastic van de nozzle halen voordat ze in de cartridge-lade gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 14:34
Hp 8720 is hier al 13 maanden in gebruik (met HP inkttankjes).
De 123's deden het hier laatst ook niet..... Voor de rest uiterst tevreden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
floorcleaner schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:56:
Hp 8720 is hier al 13 maanden in gebruik (met HP inkttankjes).
De 123's deden het hier laatst ook niet..... Voor de rest uiterst tevreden van.
Ik heb 123inkt hierover gemaild maar dit ziet er dan niet positief uit. :/

EDIT: zou niet moeten zijn namelijk: nieuws: 123inkt mag huismerkcartridges voor HP-printers blijven verkopen

[ Voor 26% gewijzigd door Piet91 op 20-03-2018 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Ik heb iemand die printabout cartridges gebruikt zonder problemen, leuke printers trouwens nog altijd heel tevreden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De 6970 heb ik nu wel met 123inkt cartridges aan de praat.

In eerste instantie niet maar uiteindelijk een uitgebreide instructie gekregen waarbij het apparaat ook uitgezet moest worden en toen accepteerde deze de 123 cartridges wel.

Wel met melding dat niet-originele cartridges niet ondersteund worden, maar die kan je wegklikken en zie je verder nooit meer.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Even een update van deze kant.

Nadat ik 123inkt het serienummer van onze printer had opgestuurd kreeg ik bericht terug dat hun huismerk-inkt niet door onze printer wordt ondersteunt (of andersom; net hoe je het bekijkt).
Vanaf begin april zouden ze nieuwe cartridges moeten binnenkrijgen die wél geschikt zijn voor onze printer.

Ondanks dat de cartridges nu dus gebruikt zijn gaven ze ons 2 keuzes:
- Cartridges retour en geld terug in de vorm van een tegoed bij 123inkt.
- Cartridges omruilen voor originele HP cartridges tegen bijbetaling van de meerprijs.

Gezien het flinke prijsverschil tussen 123inkt en originele HP (iets van €40 verschil voor multipack terwijl HP cartridges minder groot zijn) gekozen voor het eerste.
Opgestuurd (antwoordnummer; dus gratis) en binnen 1 dag stond het bedrag als tegoed.

We hebben maar even een orginele HP XXL cartridge zwart besteld omdat we op dit moment even veel pagina's zwart/wit moeten printen. Kleur kunnen wel even zonder.
Wanneer de nieuwe geschikte cartridges van 123inkt er zijn bestellen we die wel weer.

Grappig is dat de meegeleverde HP cartridges dus allen aangeven dat ze leeg/laag zijn; maar o.a. de zwarte alsnog wel zo'n 100+ kantjes geprint heeft en nog niet leeg is. :P

Tot nu toe dus erg tevreden met de service van 123inkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 24-03-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 13:17:
We hebben maar even een orginele HP XXL cartridge zwart besteld omdat we op dit moment even veel pagina's zwart/wit moeten printen. Kleur kunnen wel even zonder.
Wanneer de nieuwe geschikte cartridges van 123inkt er zijn bestellen we die wel weer.
Nou, dat werkt dus niet.

De printer vereist dat in elke cartridge tenminste nog iets inkt zit om te printen. Dus ook als we alleen zwart printen moet er in de drie kleuren cartridges ook inkt zitten; blijkbaar om de printkop te besparen.

Nu is de Cyaan op en weigert de printer dus ook maar om iets te printen. De Magenta en Geel staan op laag en ik heb geen idee hoe lang het die nog volhouden; denk het niet lang genoeg om te wachten op die nieuwe cartridges van 123inkt in begin april.

Dus ook die drie zal ik nu dus nog van HP moeten halen...
Pagina: 1