Ja/Nee polls met meer dan 2 (/3) opties

Pagina: 1
Acties:

• Laloeka
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:06
Beste redactie,

Momenteel staat er een poll op de index-pagina: poll: $martphone

Deze poll heeft 6 antwoorden die ik als 'nee' zou categoriseren, één 'ja' en één 'anders'.

Momenteel is het niet intuïtief terug te zien dat een enorme meerderheid 'nee' stemt, omdat elke optie afzonderlijk minder dan 1/3e van de stemmen heeft. In totaal stemt zo'n 96% nee.

Deze polls zouden, mijn inziens, leuker zijn als er maar één 'ja', één 'nee', en één 'anders' optie zou zijn. Als je wilt weten waarom er ja/nee gestemd wordt, kunnen we altijd nog een 'follow-up' vraag stellen met wat vooraf ingestelde opties door de redactie.

Met een leuke visuele presentatie kun je de resultaten van zo'n poll een stuk interessanter weergeven. Denk aan een pie-chart waar de ja/nee secties onderverdeeld zijn in de redenen die in de follow-up vraag aangegeven werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 22:42
Dit is echt zo sexistisch Je kijkt er echt zo zwart-wit naar!
Ik voel geen nee. Ik voel me howaboutno.jpg . En dat jij daar niet mee om kan gaan is jouw probleem! Ik leef mijn leven en ik ben een trotse howaboutno.jpg stemmer!
Zelfs mijn vrienden voelen zich meer Leet of willen graag duidelijk maken dat je 2 telefoons voor dat geld kan kopen. ipv enkel een saai antwoord te geven
DIVERSIFY

waar is de petitie om de HNNNAL (1e letter van elk nee antwoord) community wat respect te geven!? Jouw topic is echt zo 2016...

dit is eerder als grap dan als offensief bedoeld

[ Voor 4% gewijzigd door 7Sins op 14-09-2017 16:26 ]

• Laloeka
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:06
Hm, ik dacht dat het redelijk duidelijk zou zijn dat dit serieuze feedback is. :/

Ik ben niet bekend genoeg met dit forum om te zeggen dat dit niet de bedoeling is, maar nuttig is je reactie in ieder geval niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik kan niet garanderen dat elke komende poll alleen een ja, nee, anders-optie krijgt, maar hier ligt de verhouding wel wat scheef. Kortom: je hebt een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vind hem ook vaag. De enige “ja” is dat het ‘t belangrijkste appraat in je leven is. EEN belangrijk apparaat sure. En sommigen kopen ‘t puur omdat ze de gadget willen.

Trouwens, ik vind t zelf bull**** hoor, maar werd t vervangen van de s voor $ niet gezien als trollen? :+ Micro$oft enzo. Plaats dat als reactie en de verontwaardigde -1’s vliegen om je oren, ook al bedoel je t volstrekt niet als flame. Is ‘t dan wel snugger om het $martphone te noemen in de poll? Nogmaals van mij hoeft t niet, woordspelingen zijn prima. Maar gezien er zo bizar krampachtig mee om wordt gegaan in frontpage comments is ‘t misschien beter om het als Tweakers zelf ook niet te doen. Just a thought. :)

[ Voor 58% gewijzigd door WhatsappHack op 15-09-2017 13:59 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

WhatsappHack schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:55:
Trouwens, ik vind t zelf bull**** hoor, maar werd t vervangen van de s voor $ niet gezien als trollen? :+
In een merknaam wel, maar hier is het wel terecht om de tendens aan te geven. Apple spant met zijn prijzen dan wel de kroon maar ook Samsung's prijzen stijgen al jaren en zelfs prijsvechters als OnePlus kosten 100 euro meer voor de 5 dan voor de 3 toen die uitkwam.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:19
Het is geen serieuze poll, het is melige stemmingmakerij, meer niet. Massaal spreken we nu schande van de hoge prijs, maar oh wat zouden we hem graag willen uitproberen...

Als je het er wel voor overhebt, zeg je in feite dat je een sukkel bent omdat je het 't belangrijkste apparaat in je leven vindt. Persoonlijk vind ik 600-700 euro ook duur, maar omdat we daar inmiddels aan gewend zijn wordt dat wel als redelijke prijs gezien. En ik denk dat voor veel mensen een telefoon van 600-700 euro ook het belangrijkste apparaat in hun leven is.

En dat op een website die voor een groot deel draait om smarthphones. Hypocriet.
Pagina: 1