• Barfi
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-06 19:14
Hoi,

Binnenkort ga ik me aanmelden voor de MSc Aerospace Engineering aan TU Delft. Één van de verplichte eisen is het nemen van een GRE General test. Dit zijn de eisen die ze van mij verwachten: De afdeling Aerospace Engineering geeft de voorkeur aan aanmelders met een score van minimaal 150 voor verbaal redeneren, 160 voor kwantitatief redenen en 4.0 voor analytisch schrijven. De faculteit behoudt voor aanmelders te weigeren die niet aan deze scores voldoen.

Omdat ik van een Engineering achtergrond kom, is het kwantitatief redenen geen probleem. Maar ik maak me zorgen over de verbaal redeneren en analytisch schrijven. Ik ga mezelf 2 maanden de tijd geven om te voorbereiden (mid-november test nemen). Zijn er mensen die dit test hebben afgelegd? Of zijn er mensen die voor de MSc Aerospace Engineering hebben aangemeld en ervaringen kunnen delen over de GRE test?

Dank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alessandro92
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-09 16:52
Hoi Maysam,

Je hebt geluk: ik heb van mei 2016 tot mei 2017 gewerkt als student-assistent bij aerospace engineering op de TU, afdeling communicatie. Ik was samen me wat andere studenten de beheerder van de mailbox voor dit soort vragen (study-ae@tudelft.nl) en kreeg elke week veel vragen over de GRE aangezien dit een heel vaag punt is en blijft en op de site heel slecht is uitgelegd.

Ik kan je het volgende verzekeren: maak je geen zorgen over de GRE. Voor een of andere reden is het verplicht om de GRE te doen, maar de scores zijn niet echt van belang, zolang je maar oké scoort. Als je bijvoorbeeld 145 ofzo (ik zeg maar wat) voor verbaal redeneren haalt ipv 150 zal dat niet reden genoeg zijn om afgewezen te worden, als de rest van je applicatie in orde is. Veel belangrijker zijn de andere vereisten, zoals GPA en Engels diploma. Als je bijvoorbeeld de GPA van 75% niet haalt dan wordt je niet geselecteerd, hier doen ze heel moeilijk over en zijn voor zover ik weet geen uitzonderingen mogelijk.

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is waarom je uberhaupt de GRE moet doen? Als je een BSc diploma hebt van een NL universiteit hoef je dit namelijk helemaal niet te doen en stroom je veel makkelijker binnen.

Voortaan kan je dit soort vragen altijd naar study-ae@tudelft.nl sturen, het is het centrale contactpunt voor studentenvragen voor de aerospace engineering faculteit. Ook al werk ik er zelf niet meer zijn de 6 studenten die er nu werken goed voorbereid op dit soort vragen.

Succes en wellicht tot volgend jaar, als ik niet ervoor al ben afgestudeerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-06 19:14
@Alessandro92

Ik weet niet hoe ik je moet bedanken man! De uitleg die jij gaf stelt me wel gerust hoor. De reden waarom ik de GRE moet doen is omdat ik een BEng heb die ik behaald heb in de UK. Ik weet mijn GPA score niet, maar ik heb wel een Upper Second Class behaald. Hoe is de toelating met deze score? Zou je het niet erg vinden om mij hierover te informeren als je dat weet?

Bedankt,

Maysam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:34

g0tanks

Moderator CSA
Overigens is de GRE wel iets dat je heel goed kunt oefenen, dus zeker met die twee maanden oefentijd zou ik me geen zorgen maken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW