Vraag

• JoramH
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-08-2023
Beste mede-tweakers,

Onlangs is de iPhone X en iPhone 8 en 8 Plus aangekondigd, wat meestal betekent dat de prijzen van de vorige iPhones flink zullen zakken. Ik had zelf het plan om een zwart iPhone 7 128GB te kopen, maar nou vroeg ik mij een ding af;
Hoeveel zullen de prijzen nog dalen de komende weken (of maanden?). Ik heb in het grafiek met de prijsontwikkelingen op tweeakters gezien dat de prijs al wat is gedaald, maar vroeg me af of het misschien beter is om te wachten? Ik kan bij een lokale winkel de iPhone 7 128GB voor 649,- krijgen.

Wat zeggen jullie, wachten of kopen?

Kan eigenlijk niet wachten om hem te kopen, maar als een paar weken wachten me heel wat geld kan schelen ga ik dat toch proberen te doen.

Mvg,

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Beste is om te kijken naar wanneer voorgaande modellen gezakt zijn in prijs. Over het algemeen gaat het gestaagd, maar je ziet tussen eind september en begin oktober een klein dipje.

Uiteindelijk worden tech producten altijd minder waard en zal je tot in de oneindigheid blijven wachten.

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 00:16
Als je verwacht dat ie voor 550 oid verkocht zal worden dat lijkt me eerlijk gezegd echt sterk. Voor Apple begrippen is dat best laag voor een (nog steeds) high end toestel.

De 128gb Iphone 6s kost nog steeds 630 euro...(bij Apple maar ook in de pricewatch) Dus 649 voor een 128gb 7 vind ik echt een goeie deal. Hou er rekening mee, de 6s is in september 2015 geintroduceerd. Dus 2 jaar later kost ie nog steeds vrij veel geld. En dat is mijn ervaring ook met high end Apple producten.

Maar goed bedenk ook het volgende, voor "maar" +-150 euro meer heb je een 8 en die is volledig nieuw (ook al is het design "gedateerd"). (hou ook rekening met de restwaarde! Een 8 zal je sneller en voor meer geld kunnen verkopen dan een 7!)

De SE is wel super goedkoop, maar dat was ook de bedoeling van Apple.

[ Voor 20% gewijzigd door Roflmao op 14-09-2017 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:46
Ik heb zelf afgelopen zaterdag de iPhone 7 32 GB gekocht bij bol.com voor 599,00
Dit was een dagdeal.

Ik verwacht dat de 32 GB variant langzaam wordt uitgefaseerd en de 128 GB wel redelijk aan de prijs zal blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Gruijters op 19-09-2017 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 10:00
bij de vodafone winkel is de iphone 7 32gb op dit moment 538euro (dit kreeg mijn vader afgelopen zaterdag te horen in de shop in nieuwegein)

Verwijderd

Bij welke winkel kan je de 128gb versie kopen voor 649,-?

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik raad je aan om V&A in de gaten te houden komende weken. Je kan er echt pareltjes (lees: zo goed als nieuw, zonder nauwelijkse schade/gebruikssporen) vinden, wel geduld hebben en je goed inlezen en desnoods bij mensen thuis langs gaan (die in je buurt wonen uiteraard).

Zeker tegen eind oktober verwacht ik behoorlijk wat 7's hier op V&A en zullen de prijzen dus (behoorlijk) gaan dalen.

Als je goed zoekt, kom je zelfs toestellen tegen waar AppleCare+ is op afgesloten wat je een extra jaar garantie geeft via Apple

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 20-09-2017 17:07 ]

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:05
De prijs van een 7 128 GB zit nu zo rond de 500€ tweedehands, als ze in perfecte staat zijn.

Dat moet nog wat zakken, want ik verwacht dat er wel een pak op de markt gegooid worden.
Zeker de 6 en 6S gaan stevig zakken.

Mijn echtgenote kocht 2 weken geleden nog een 6 64 GB Refurb, maar die was echt 100% nieuw voor 339€.
Deze is ook gekocht bij de lokale Apple reseller.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-08 08:27
ik zat in dezelfde situatie. uiteindelijk eergister maar een iphone 8 besteld. voor 180 euro meer het dubbele aan geheugen. en over 2 jaar krijg je er toch wat meer voor terug. Had liever het geld bespaard maargoed. ik vind atm 620 voor een Iphone 7 32GB ook nog erg veel.

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-08 22:08
Weet niet of je een abonnement heb, maar als je je abbo verlengd met toestel kan het wel eens een paar honderd euro schelen. Je zit dan wel een paar jaar vast dat is het enige nadeel.

Helaas geen aanbieding voor de iPhone 7 kunnen vinden bij een abbo.

[ Voor 17% gewijzigd door Bintzak op 22-09-2017 03:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:13
Ze zakken gemiddeld 150 euro elke september - november.

pricewatch: Apple iPhone 5s 32GB Zilver
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=348397&deliveryCountry=NL

pricewatch: Apple iPhone 6s 128GB Grijs
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=452129&deliveryCountry=NL

Maar dat is niet bij alle modellen goed terug te zien in de prijsontwikkeling.

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen3 op 21-09-2017 08:55 ]

Pagina: 1