Vraag

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Met mijn net nieuwe computer probeer ik flink werk te verzetten. Maar tijdens het renderen met After Effects merk ik dat het nog steeds erg langzaam gaat. (ook gedurende het previewen).

Hoe kan ik dit verder optimaliseren zodat hij meer gebruikt maakt van de processorkracht?

Ryzen 7 - 1700x
32 gb ram 2600mhz
1050 TI gaming (maar dit gaat over de cores met classic 3d)

Screenshot hier.

Ps. mod: Ik had dit topic ook bij foto en video workflow gezet, maar daar staat hij geloof ik verkeerd, dus die mag weg.

Beste antwoord (via DeKoetsier op 12-10-2017 13:42)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
volgens mij is raytracen via nvidia optix op de gpu er ook uitgehaald en gebeurd het raytracen nu via de cinema4d renderer. Verder het meeste ook op de cpu, behalve dat ze dus effecten aan het overzetten zijn op de gpu, dat biedt uiteindelijk de grootste boost, een ontwikkeling die premiere pro ook doorgemaakt heeft.

specs

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
De huidge AE is lang niet zo goed gemultithread als hij vroeger was, een recente test bij puget systems laat zien dat een i7 7700k eigenlijk de beste cpu voor AE is op het moment.. Ze zijn wel bezig met het overzetten van effecten op de gpu. Cpu zo veel mogelijk overclocken al gedaan? Ik zie wel 3,03ghz in de task manager, hij loopt wel op max mhz?

Verder geef je weinig details van wat er gerenderd wordt etc?

specs

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De Ryzen helpt eigenlijk niks, ook al wordt het ding overal aangeprezen. Het probleem is dat het nog steeds niet super snel single threaded software draait, en de meeste software nog steeds niet goed multicore/multicpu werkt.

Een CPU met extra hoge single thread performance gaat het meeste opleveren. Daar hangt dan wel weer een extra breed prijskaartje aan...

• DeKoetsier
Dus als ik het goed begrijp is het hopen dat Adobe snel (weer) goede multithreading toevoegt? Das balen dan. Beide bedankt voor het antwoord

Edit: Ik heb de cpu op stock snelheid staan verder en het ging puur om bewegende shapes en lagen met een lamp erop (alles cast shadows) en motionblur op 1080p/25fps

[ Voor 37% gewijzigd door DeKoetsier op 14-09-2017 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:42

DukeBox

loves wheat smoothies

@DeKoetsier Welke versie gebruik je ? 2017 heeft een aardige versnelling met cuda.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 14-09-2017 16:25 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
De laatste en nieuwste versie inderdaad. Maar CUDA ondersteunt sommige ray-tracing diepte elementen en amper tot geen classic 3d voor zover ik weet.

EDIT: Iemand nog enige toevoeging of een hint wat de situatie zou kunnen verbeteren?

[ Voor 22% gewijzigd door DeKoetsier op 17-09-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Even een extra toevoeging. (Edits in ouwe posts doen geen kicks, correct?)

Als ik mijn energie-instellingen i.p.v. gebalanceerd naar 'hoge prestaties' zet, dan lijkt de processor een hoger percentage te halen. Maar dit is geen goeie stand om hem standaard op te laten staan, of wel? Aangezien ik het idee heb dat de CPU dan heletijd op max staat te draaien, ook wanneer de computer idle is.

EDIT:
Antwoord

Ik heb verder zitten kijken naar die energie-instellingen en in een nieuwe driver update (terwijl hier het systeem al zei dat ik het meest up to date was) heeft een update ook 'AMD Ryzen energie gebalanceerd' optie tevoorschijn getoverd, en nu met renderen gaan alle 8 cores + 8 hyperthreads naar 70/80% tijdens het renderen. Nu ben ik tevreden! _/-\o_ :D

Even een snelle render-test haalt al een aardig verschil uit en helemaal met mijn MBP-2014. Top werk dit.

Iedereen bedankt voor het reageren en meedenken!

PS. Ook al stond de CUDA ondersteuning aan, CPUID HWMonitor meldde dat de GPU 0-2% gebruikte tijdens het renderen.

[ Voor 45% gewijzigd door DeKoetsier op 18-09-2017 00:14 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
volgens mij is raytracen via nvidia optix op de gpu er ook uitgehaald en gebeurd het raytracen nu via de cinema4d renderer. Verder het meeste ook op de cpu, behalve dat ze dus effecten aan het overzetten zijn op de gpu, dat biedt uiteindelijk de grootste boost, een ontwikkeling die premiere pro ook doorgemaakt heeft.

specs

Pagina: 1