Alles leuk en aardig, maar er word nu al genoeg herhaald dat een nieuwe firewall je niet gaat helpen.
Een DDoS is simpel gezegd niets meer dan zoveel verkeer/requests sturen naar een server dat deze of eronder bezwijkt of geen tijd meer heeft voor andere dingen.
Zie je router/firewall/internetaansluting als de lokale chinees en een DDoS aanval als een flashmob van mensen die met z'n allen tegelijkertijd naar de chinees gaan om te vragen welke gerechten er glutenvrij zijn.
In het gunstigste geval is de man achter de balie zo druk bezig met antwoorden dat er geen andere klant meer tussenkomt.
In het ergste geval kan de beste chinees het niet meer aan en valt hij flauw.
Oplossingen:
- Zet meer chineesjes achter de balie (extra resources in je serverpark). Werkt niet want de wachtruimte voor de balie blijft net zo vol
- Zet een uitsmijter voor de deur (firewall). Werkt niet want het werk van de chinees is alleen verplaatst naar de uitsmijter. Ook de uitsmijter kan nog steeds flauw vallen van het vele werk
- Razendsnel je voordeur eruit meppen en de hele voorgevel als deur gebruiken (meer bandbreedte). Kan werken, maar zodra de flashmob dit in de gaten heeft hoeven ze alleen maar meer zieltjes te sturen
- Verkoop in 5 minuten je pand en begin opnieuw aan de andere kant van het dorp (ander IP adres). Dit kan even werken, maar zodra de flashmob je nieuwe locatie weet begint het hele spelletje gewoon weer opnieuw. Plus: in de tussentijd dat ze het niet weten zadel je de fietsenmaker in je oude pand op met die flashmob lui
Kort door de bocht : Als jij op je Ziggo lijn een DDoS attack voor je kiezen krijgt ga je daar niets aan kunnen doen, anders dan je modem uitzetten en afwachten.
Daarnaast sluit ik me bij @
dion_b aan, ik ben bang dat je te weinig kaas hebt gegeten van het internet/netwerken om hier verder op te troubleshooten of zelf iets aan te doen (daar waar uberhaupt mogelijk).
Tijd voor een nieuwe sig..