Hordeur sluit niet als deur gesloten is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:24
Beste Tweakers,

Vandaag hebben ze bij ons thuis een hordeur gemonteerd, samen met meer raamdecoratie en de vloer.

De hordeur kan echter niet gesloten worden wanneer de deur erachter gesloten is. De hordeur loopt precies tot aan de klink.

Mijn vraag is of het normaal is dat de hordeur gewoon gesloten kan worden wanneer de deur erachter ook dicht is.

Na contact met bedrijf te hebben opgenomen wordt mij verteld dat dit normaal is (heeft verkoper ook zelf thuis??). Mijn inziens is dit echter niet normaal.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij hierbij helpen?

Alle reacties

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Thuis heb ik het ook zo. Niks mis mee wat mij betreft, doet niks af aan de effectiviteit, en de hor sluit nog steeds zo goed als.

Of een hordeur wel kan sluiten ligt eraan of je deurkozijn daar diep genoeg voor is en je deurklink niet te groot is. Anders heb je er gewoon geen ruimte voor.

Even voor mn eigen perspectief: Wat is hier precies het probleem van? Is de kans op beschadiging groter, is de hor nu minder effectief, of is er iets anders waardoor dit een probleem vormt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 12:57
Is bij mij ook zo immers als de deur dicht is kunnen er geen insecten meer binnenkomen. Dat is m.i.de enige functie van een hor :)

• rkvvkevin
De hor zorgt naast het tegenhouden van insecten ook voor een stukje zonwering.

Zodra de deur open is kan de hordeur gesloten worden, echter als de deur dan dicht valt of slaat gaat hij door de hordeur heen en bestaat er kans op beschadiging.

De deurstijl is hoogstwaarschijnlijk breed genoeg om de hordeur zo te monteren dat deze langs de klink loopt, dus dat punt snap ik ook niet?

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 12:57
Ah, ok dubbele functie, dan zou ik idd verwachten dat hij voorbij klink kan :)

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06 17:02
Een hor voor zonwering? Hier zijn toch gordijnen o.i.d. voor?

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-06 14:58
Dit kun je zelf mogelijk oplossen door een andere kruk te monteren.

Als je kozijn niet diep genoeg is, dan is het niet anders en zul je ermee moeten leven ben ik bang :)
In elk geval zeker niet iets wat fout is gedaan door het bedrijf waar je het hebt gekocht in elk geval.

Ikzelf heb een hor bij de achterdeur die je horizontaal dichtschuift ipv een echte deur.
Maar daar geldt hetzelfde voor; als je die dicht hebt, en je doet de deur dicht, prikt de klink er een beetje doorheen. Maar die hor staat niet helemaal strak, is meer een harmonica, dus kan het wat minder kwaad.

ik denk wel dat er een flink prijsverschil zit in zo een harmonica en een normale hordeur.

Gwindorian's Diablo Profiel

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-06 13:34
Als er een dubbele functie is zou ik rustig in overleg gaan en waarschijnlijk zal er dan wel een monteur het misschien beter monteren.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:54

Amphiebietje

In de blubber

Gwindorian schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:02:
Dit kun je zelf mogelijk oplossen door een andere kruk te monteren.

Als je kozijn niet diep genoeg is, dan is het niet anders en zul je ermee moeten leven ben ik bang :)
Lang geleden (jaren '80) hadden mijn ouders een hordeur die i.p.v. in het kozijn er op werd gemonteerd, waardoor dat probleem afwezig was.

Indien er de ruimte voor is, kan je natuurlijk je kozijn wat verdiepen daar er wat latjes op te monteren en dan de hordeur daar in te zetten.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Amphiebietje schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:16:
[...]

Lang geleden (jaren '80) hadden mijn ouders een hordeur die i.p.v. in het kozijn er op werd gemonteerd, waardoor dat probleem afwezig was.

Indien er de ruimte voor is, kan je natuurlijk je kozijn wat verdiepen daar er wat latjes op te monteren en dan de hordeur daar in te zetten.
Nee hoor, zelfs al zit de hor erop IPV erin kan je nog steeds een ondiep kozijn hebben waardoor de hor tegen een deurklink komt.

TS, wat heb je precies van het bedrijf wat het plaatste gekocht? Hebben die zelf ook opgemeten e.d.? Of hebben zij puur installatie gedaan van wat jouw keuzes zijn?

In het eerste geval heeft het bedrijf inderdaad niet het beste werk geleverd en kan je e.v.t. nog een keer bellen en zeggen dat je het er niet mee eens bent. In geval 2 wordt het al lastiger, omdat je zelf dan ook had moeten onderzoeken hoe de hor geplaatst moest worden.

Een nieuwe deurklink is waarschijnlijk de optie die je het meeste tijd en moeite zal schelen, dus kijk daar e.v.t. eerst naar.

[ Voor 34% gewijzigd door Stoelpoot op 14-09-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Wat heb je afgesproken toen ze kwamen inmeten?
Als er niet over is gesproken dan denk ik dat je "pech" hebt. Het staat normaal gebruik niet in de weg (functie van de hor vervalt als de deur dicht zit).

Wat voor hor heb je overigens als het tevens als zonwerig dient? Ik ben ze nog nooit eerder tegengekomen... of is het een zef verzonnen functie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik heb een plisse hordeur en die gaat ook maar tot de klink. Ik ben nog geen hordeuren tegengekomen met een dubbele werking (i.e waar het ook zo voor inteworpen is).

Dus heel simpel:

1. Is de hordeur met die dubbele functie als zodoende zo verkocht aan je, dan moet er wat aangepast worden
2. Als jij die nevenfunctie er zelf bij 'verzonnen' hebt; het is standaard dat een hordeur niet dicht kan als de deur erachter ook dicht is.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:55

BCC

"Normaal" loopt de dwarsbalk van de hordeur altijd net boven de klink, om dit te voorkomen... tenminste zo maak ik ze altijd pas. ik zou zeggen gevalletje slecht ingemeten. https://horrenconcurrent....endehordeur_1-640x640.png

[ Voor 36% gewijzigd door BCC op 17-09-2017 18:49 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

BCC schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:40:
"Normaal" loopt de dwarsbalk van de hordeur altijd net boven de klink, om dit te voorkomen... tenminste zo maak ik ze altijd pas. ik zou zeggen gevalletje slecht ingemeten. https://horrenconcurrent....endehordeur_1-640x640.png
Kijkende naar omschrijving gaat het hier om een plisse hordeur en niet een echte hordeur. De eerstgenoemde komt als een soort harmonica uit een cassette.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Van een pro zou ik verwachten dat het gewoon goed past en dus niet dit soort halve beun oplossingen tenzij dit vooraf is besproken en goedgekeurd door de klant

[ Voor 6% gewijzigd door Sethro op 17-09-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvvkevin
Uiteindelijk monteur terug laten komen en verteld dat dit niet gaat werken. Hij heeft de hordeur opnieuw gemonteerd, zo dat nu beiden (hordeur en achterdeur) kunnen worden gesloten. Bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1