Laptop met 4K ondersteuning, waar op letten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik zoek een zeer draagbare notebook/ultrabook met een full HD scherm, maar die een grafische chip en bijbehorende aansluiting heeft om thuis een 32" 4K display aan te sturen.

Heb nu een Asus UX31A waar ik nog steeds zeer tevreden over ben, maar die niet met goed fatsoen 4K kan aansturen (alleen maar HDMI 1.3).

Waar moet ik op letten bij de aanschaf van zijn opvolger?

Ik ben heel erg gecharmeerd van zoiets als dit (klik) maar dat heeft zo te zien nog niet eens een videoaansluiting.

Wat ga je met je laptop doen?
Windows 10, kantoorwerkzaamheden.
Wat is je budget?
500-1000
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Asus, HP, Lenovo

Edit: Zou dit goed werken: http://www.displaylink.co.../find?cat=1&res=3840x2160? Ik heb ervaring met een oudere versie van Displaylink, en die heb ik weggedaan omdat er ineens een irritante lag ontstond nadat de Windows 10 anniversary update uitkwam.

[ Voor 14% gewijzigd door SeatRider op 15-09-2017 20:00 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:57
Ik denk dat je geen reacties krijgt omdat nergens uit blijkt dat je echt zelf onderzoek hebt gedaan wat er dan wel nodig is om een monitor op 4k aan te sluiten.

Dat is wel een vereiste bij een topicstart.

Je heeft zelf al aangegeven dat HDMI 1.3 niet voldoende is om 4K aan te sturen. Wat is dan wel voldoende om zo'n ding aan te sluiten?

Als je daar antwoord op hebt, kun je dit invullen in de Pricewatch samen met je andere wensen.

PS: heb je al bij de reviews gekeken naar die 7275 en 4K? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Hmja, ik draai al ruim 10 jaar mee hier dus ik vind dit een beetje kinderachtige reactie, maar goed :)

Volgens mij zou het in principe moeten kunnen met HDMI 2.0 of Displayport, maar dan nog hangt het af van de videochip. Ik weet niet of het met een shared memory chip lukt, of welke chip dan wel een beetje comfortabel werkt. Die feedback hoopte ik hier te krijgen.

Ik heb geen reviews gezien over die 7275 die aangeven dat het lukt, maar heb het ding hier wel gelinkt omdat ik m qua featureset en prijs wel vind aanspreken.

• White Feather
SeatRider schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:26:
Hmja, ik draai al ruim 10 jaar mee hier dus ik vind dit een beetje kinderachtige reactie, maar goed :)
Dan zou Je toch ondertussen moeten weten hoe het werkt.
Volgens mij zou het in principe moeten kunnen met HDMI 2.0 of Displayport, maar dan nog hangt het af van de videochip. Ik weet niet of het met een shared memory chip lukt, of welke chip dan wel een beetje comfortabel werkt. Die feedback hoopte ik hier te krijgen.
Dat is al een van de voorwaarden voor 4K inderdaad.
Dan heb je nog de videochip, dat kun je bij Intel vinden en als 3e kun je kijken op de site van de fabrikant van de laptop of die wel alle support biedt voor
4K.
Ik heb geen reviews gezien over die 7275 die aangeven dat het lukt, maar heb het ding hier wel gelinkt omdat ik m qua featureset en prijs wel vind aanspreken.
Hier wordt toch echt over het aansluiten van een 4K/monitor gesproken:
productreview: Dell Latitude 12 7275-H3KN8 review door StephanVierkant

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:08
Misschien handig om te vermelden om welke monitor het gaat welke je wilt aansluiten.
Want dan kunnen we straks wel met een laptop aankomen die HDMI 2.0 heeft, als jouw monitor dat niet ondersteunt dan heb je daar ook niks aan...

In vino veritas, in aqua sanitas

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik lees daar dat dat het niet lukte?

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
JohanNL schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 00:36:
Misschien handig om te vermelden om welke monitor het gaat welke je wilt aansluiten.
Want dan kunnen we straks wel met een laptop aankomen die HDMI 2.0 heeft, als jouw monitor dat niet ondersteunt dan heb je daar ook niks aan...
Ik overweeg deze: https://www.monitorstore....philips-328p6vjeb-00.html of https://www.monitorstore....749929/aoc-u3277pwqu.html

Maar de meeste schermen hebben zowel HDMI als Displayport dus daar had ik nog geen beperking waargenomen.

[ Voor 6% gewijzigd door SeatRider op 16-09-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
SeatRider schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:41:
[...]

Ik lees daar dat dat het niet lukte?
Aansluitingen
Over de aansluitingen kan ik kort zijn: veel te weinig. Hij is uitgerust met twee Thunderbolt-aansluitingen die ook als USB-C kunnen worden gebruikt. Helaas houden de aansluitmogelijkheden daarmee op. [b]Als je -zoals ik vaak doe- een scherm wilt aansluiten en hem tegelijk wilt opladen,
Conclusie: hij sluit er een scherm op aan.
Toevalligerwijs heb ik de monitor die Dell vermeldt onder de productpagina van de Latitude (Dell P2715Q) en zelfs deze high-end 4K-monitor ...
Die Dell heeft Thunderbold 3:
Computer ports with Thunderbolt 3 provide 40Gbps Thunderbolt – double the speed of the previous generation, USB 3.1 10Gbps, and DisplayPort 1.2. For the first time, one computer port connects to Thunderbolt devices, every display, and billions of USB devices.
Hetgeen de reviewer niet lukt is door 1 USB-C-aansluiting zowel Displayport als USB in de monitor te krijgen, terwijl de standaard dat wel kan. De Dell-monitor doet het niet. En dat betekent dat je of je 2e USB-C-poort kwijt bent voor het aansturen van USB-apparaten (of de hub in de monitor zelf), of dat je een Thunderbold-dock moet nemen, wat nog relatief duur is.

Hoe sluiten we die Dell monitor dan aan?
pricewatch: Club 3D USB 3.1 Type-C naar DisplayPort 1.2 4K60Hz UHD Adapter
Pagina: 1