Linux Newbie vraag: Prog instaleren

Pagina: 1
Acties:

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Net vers Mandrake 8 geinstalleerd... 's leuk. Interet aan de gang gekregen, NTFS disk gemount.. 's leuk..
Dus tijd om eens wat dingen te gaan instaleren, werkt toch wel anders als m'n vertrouwde Win2k.
Ik wil Everybuddy instaleren.. ik van de site een .rpm file gedownload en gedraaid.. een instalatie procedure volgt.. en wordt succesvol afgerond (zegt ie)
Nu prog draaien??? hoe doe da?? ik kan nergens 'n icoon vinden of zoiets dergelijks.

zal wel de domste vraag ooit zijn..

(ik ben als root ingelogd, weet niet of het uitmaakt)

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Die heeft ie ergens op de harde schijf gezet. Hoeft niet per se een icon voor te zijn.

als root kan je doen
code:
1
updatedb; locate buddy

Even een tip: Doe zo weinig mogelijk als root. Dat buddy ding is geloof ik een multi-buddylist toch ? Dat soort dingen moet je zeker als user draaien..

Overigens staat in de readme's die bij zijn geleverd meestal wel waar ze worden geinstalleerd.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Kijk in /usr/bin of /usr/local/bin en als je het daar niet vind moet je met gnorpm of kpackage ff zoeken waar het neer is gezet..

Ik raad je btw ipv everybuddy aan gabber te gebruiken (msn/icq/ etc)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

of gewoon met 'whereis everybuddy'

Btw; door gabber en / of everybuddy is m'n msn messenger naar de maan volgens mij! Ik kan niet meer connecten ook niet vanaf een windows client :(

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Had MSN geen inlogproblemen enkele dagen geleden? (zoek eens op t.net)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ja klopt, maar als ik nu probeer in te loggen met een account van m'n zusje dan kan ik gewoon inloggen en met m'n eigen account niet ( dit onder windows btw )

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 14:17 schreef imdos het volgende:
of gewoon met 'whereis everybuddy'
dit klinkt best fout :)
where is everybody??

PSN: Houtvlot

Verwijderd

Uhhh nee dat was niet fout het is whereis everybuddy. maar volgens mij kun je hem ook zo starten door effe in de prompt everybuddy in te tikken hoor, en voor een icoontje hoef je dan ook niet de exacte locatie te weten.
Pagina: 1