Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Advies] Studie/gaming laptop €800 - 1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
De laptop zal gebruikt worden bij mijn studies en voor af en toe op te gamen. Ik gebruik programma's zoals autoCAD , sketchup, netbeans, officepakket, ... . Het OS dat ik wil gebruiken is windows 10. Ik wil ook graag de laptop gebruiken voor LAN parties. De graphics hoeven niet tot het max. te kunnen, aangezien ik doorgaans game op een desktop. Enkele zwaardere games die het zou moeten kunnen draaien zijn: Battlefield 1, DOOM, PUBG en andere lan games.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn budget is €800-1100 maximum.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, ik zal het gebruiken op school en voor lan parties. Daarom wil ik graag een laptop met een 15 inch scherm.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb in het verleden slechte ervaringen gehad met Asus, de customer service was totaal niet goed. Mijn vorige laptop moest meerdere keren teruggestuurd worden, aangezien men het probleem nooit volledig herstelde. Maar misschien kunnen jullie mij overtuigen om toch opnieuw een Asus te kopen? ;) . Onderstaande laptops zijn ongeveer wat ik minimaal verwacht qua specificaties.

Ik heb al veel onderzoek gedaan en kom tot de conclusie dat deze 3 laptops het meest interessant zijn:
1: https://www.krefel.be/nl/...oduct-detail-specs-header

2: http://www3.lenovo.com/be...Y520-15IKBN/p/88GMY500808 (diegene van €930)

3: https://www.laptopshop.be...#full-page-specifications

(Mijn excuses dat het geen Pricewatch links zijn; deze specifieke laptops vond ik niet direct weer)
De eerste laptop heeft een GTX 1050 4gb en de tweede laptop heeft een GTX1050Ti 2G 2GB GDDR5. Spijtig vind ik weinig tot geen informatie (benchmarks, vergelijking, ... ) van deze GPU's. Daardoor weet ik niet welke de beste is. Kunnen jullie hierin duiding geven? Verder ken ik het merk Lenovo niet zo goed, is dit een goed merk?

De derde laptop heeft geen SSD, ik vraag me af of dit een belangrijk gemis is?
Uiteraard sta ik ook open voor andere suggesties.

Alvast bedankt!
Mvg,
Simon

Verwijderd

@Verwijderd Hallo Simon,

Jij wilt je laptop vooral meenemen naar Lan party's en school zoals je al schreef. Dan zou ik een laptop adviseren met een aluminium behuizing, welke dus vooral een stuk steviger en stoot vaster is dan een laptop met een kunststofbehuizing die jij al gevonden had..

Mijn advies zou dus deze Clevo zijn met een aluminium behuizing: https://laptopparts4less....top-samenstellen-barebone

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2017 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
"Deze 15.6inch P650HP6-G barebone van Clevo wordt standaard geleverd zonder geheugen, hdd/ssd en besturingssysteem."

@Verwijderd , spijtig genoeg zal de prijs hierdoor ver boven de 1100 euro uitkomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:07:
"Deze 15.6inch P650HP6-G barebone van Clevo wordt standaard geleverd zonder geheugen, hdd/ssd en besturingssysteem."

@Verwijderd , spijtig genoeg zal de prijs hierdoor ver boven de 1100 euro uitkomen.
Ik zou gewoon even bellen om verdere info te vergaren omtrent deze laptop: 0031630089984

Ik verwacht wel dat er standaard 8GB aan geheugen in zal zitten en dat er ook wel een schijf in zit, maar goed....ik zou dus gewoon even bellen, en wellicht kun je zelfs over de prijs onderhandelen.

Je komt inderdaad uit op ongeveer €1100,00, maar dan heb je wel een stevige laptop met een heerlijke grafische kaart. Je kunt natuurlijk voor een goedkopere laptop gaan, maar deze zal wel kwetsbaarder zijn. ;)

Zeg maar wat je wilt. Feit is wel dat je dus keuzes moet maken, en aangezien je er veel mee onderweg bent, zou dit mijn advies zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2017 15:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:56:
[...]
Ik zou gewoon even bellen om verdere info te vergaren omtrent deze laptop: 0031630089984

Ik verwacht wel dat er standaard 8GB aan geheugen in zal zitten en dat er ook wel een schijf in zit, maar goed....ik zou dus gewoon even bellen, en wellicht kun je zelfs over de prijs onderhandelen.

Je komt inderdaad uit op ongeveer €1100,00, maar dan heb je wel een stevige laptop met een heerlijke grafische kaart. Je kunt natuurlijk voor een goedkopere laptop gaan, maar deze zal wel kwetsbaarder zijn. ;)

Zeg maar wat je wilt. Feit is wel dat je dus keuzes moet maken, en aangezien je er veel mee onderweg bent, zou dit mijn advies zijn.
Heb je Tusa weer met zijn Clevo.. |:( Er zijn echt betere laptops op de markt, weet je zeker dat je geen aandelen hebt?

@Verwijderd
Het verschil tussen de 1050 en 1050Ti is dat de Ti net iets sneller is.
Voor de games die jij wilt spelen kun je prima uit de voeten met beiden op medium/high settings.
Verder is een i5 7300hq ook goed genoeg, voor een i7 betaal je soms 150-200 euro meer.
Bij de Lenovo kun je ook redelijk makkelijk later RAM bijprikken.

Anders verder nog eens in de Pricewatch kijken. MSI heeft ook zat te bieden met je budget.

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd , bedankt voor de informatie. Dus GTX 1050 4gb < GTX1050Ti 2G 2GB GDDR5, klopt?
Dan koop ik best de laptop van 929 euro, correct?

@Verwijderd ; de prijs zal ver boven 1100 euro uitkomen, denk ik :(. Het is inderdaad waar dat een Aluminium behuizing sterker is, maar spijtig genoeg rijkt mijn budget niet zo ver. Ik zal dan maar heel erg voorzichtig moeten zijn met mijn laptop (wat ik ook ben :) ). Toch bedankt voor de hulp! Indien u nog andere suggesties heeft zijn ze altijd welkom!

Alvast bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:19:
[...]

Heb je Tusa weer met zijn Clevo.. |:( Er zijn echt betere laptops op de markt, weet je zeker dat je geen aandelen hebt?

@Verwijderd
Het verschil tussen de 1050 en 1050Ti is dat de Ti net iets sneller is.
Voor de games die jij wilt spelen kun je prima uit de voeten met beiden op medium/high settings.
Verder is een i5 7300hq ook goed genoeg, voor een i7 betaal je soms 150-200 euro meer.
Bij de Lenovo kun je ook redelijk makkelijk later RAM bijprikken.

Anders verder nog eens in de Pricewatch kijken. MSI heeft ook zat te bieden met je budget.
Niet lullig bedoelt, maar er zijn zelfs MSI's waarvan de barebones uit de Clevo fabriek komen, evenals de Medion. Ook dat is een Clevo behuizing.

Ik wil slechts aangeven dat je bij merken als Medion en MSI ook een beetje betaalt voor het merk. Uiteraard zijn er ook Clevo's met een 1050ti GPU die wel (ruim) binnen het budget van @Verwijderd vallen, maar dat kan hij zelf ook nog even uitspitten op de site die ik hem gaf.... ;)

Zoiets wellicht? https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

MSI kan ik daarnaast ook aanbevelen. Zijn in ieder geval koeler en degelijker dan de Lenovo's.

Het is slechts een advies. Het is aan de TS wat hij ermee doet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2017 16:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:31:
@Verwijderd , bedankt voor de informatie. Dus GTX 1050 4gb < GTX1050Ti 2G 2GB GDDR5, klopt?
Dan koop ik best de laptop van 929 euro, correct?

Alvast bedankt!
Dat zou dan de beste setup voor het laagste bedrag zijn ja, correct.
Pagina: 1