Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Herstelde bestanden blijvend beschadigd. Verloren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
En dan verwijder ik net de back-up-map. Direct Recuva op schijf F los gelaten, waarin alles al snel terug word gevonden. Hoewel alle bestanden 'excellent' én 'hersteld' zijn naar een andere SSD, kunnen deze bestanden niet meer gelezen worden door Word, LibreOffice, Adobe, Powerpoint, etc... Als melding krijg ik dat deze bestanden zodanig beschadigd zijn, dat deze niet meer te herstellen zijn.

Het betreft een W10-64b, met vooral *.doc(x), *.ppt(x), *.pdf, afbeeldingen van lage kwaliteit en dergelijke bestanden. De grootste bestanden zijn de *.pptx met foto's voor in de les. De back-up staan/stonden op een SSD (Samsung 830), maar bij het herstellen van de oorspronkelijke map - die stonden op een HDD - krijg ik het zelfde resultaat; dus zowel de bron, als de back-up zijn verwijderd en niet meer te herstellen. Beide zijn aangesloten op dit zelfde systeem. Qua encryptie, hiervan maak ik geen gebruik van, dus ik zou zeggen volgens de fabrieksinstellingen, mochten die er al op zitten (zoals de SSDs).

Q: Deze bestanden als verloren beschouwen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gebruikt:Recuva, EasyUs Data Recovery, MiniTool Power Data Recovery tool.
Methode: Deep scan > Recover/herstel cq. verder niks zitten prutsen aan de instellingen. Waar het kon, is er wél gekozen om de bestanden naar structuur herstellen, ipv alles in één map > beide opties geven de zelfde resultaten: Beschadigd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Van de 'herstelde' bestanden is er geen één die daadwerkelijk te openen is, ipvdaarvan krijg ik de melding dat het bestand beschadigd is. Nadat Word en LibreOffice deze bestanden toch nog probeert te repareren, krijg ik enkel hastags of rechthoeken. Powerpoint vermeld ene keer dat het ligt aan mijn antivirus, de andere keer dat het bestand zodanig beschadigd is, dat deze niet meer te repareren zijn.
Zowel een online hex-editor, als de hex-viewer in Recuva en MiniTool geven alle bestanden volledig leeg aan, ook bij een *docx van 5mb... Leeg, als in: op alle rijen alleen maar 00 00 00 00 00 00...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2017 12:13 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 14-09-2017 12:57)

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:30

Aganim

I have a cunning plan..

Oef, dat is wel zwaar balen..

Je kan nog een ander programma proberen, ik heb zelf goede ervaring met Photorec (http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec). In tegenstelling tot de naam gaat deze verder dan alleen foto's. :) PR probeert ook nog wat te maken van gefragmenteerde bestanden, ik gok dat Recuva dit ook wel zal proberen, maar een verschil in algoritme kan nog weleens voor meer of minder succes zorgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Aganim op 14-09-2017 12:16 ]

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:10
Als de backup map verloren is gegaan maak je toch gewoon even een nieuwe backup?

Verwijderd

Topicstarter
Tja, omdat ik mijn NAS anders wilde indelen, heb ik de bestanden gekopieerd naar een andere schijf. Daarna heb ik de NAS opnieuw ingesteld met eerste schijf én een derde schijf, dus de bron van de back-up is weg. Daarna heb ik een gedeelte terug gezet op de NAS, om later verder te gaan met overzetten. Echter heb ik daarna de back-up verwijderd, in de foute veronderstelling dat toch alles al op de NAS zou staan... Dus nee, ik kan geen nieuwe back-up maken, want zowel de bron, als de back-up zijn verwijderd. Omdat schijf waarop de bron zat volledig geformatteerd is door de NAS, kan ik enkel nog proberen om de back-up terug te halen.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:07:
Tja, omdat ik mijn NAS anders wilde indelen, heb ik de bestanden gekopieerd naar een andere schijf. Daarna heb ik de NAS opnieuw ingesteld met eerste schijf én een derde schijf, dus de bron van de back-up is weg. Daarna heb ik een gedeelte terug gezet op de NAS, om later verder te gaan met overzetten. Echter heb ik daarna de back-up verwijderd, in de foute veronderstelling dat toch alles al op de NAS zou staan... Dus nee, ik kan geen nieuwe back-up maken, want zowel de bron, als de back-up zijn verwijderd. Omdat schijf waarop de bron zat, volledig geformatteerd is door de NAS, kan ik enkel nog proberen om de back-up terug te halen.
Dan ga je wss wel een fors probleem hebben.... hoop dat t niet al te waardevolle bestanden waren |:(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Topicstarter
Ach, de voorbereiding van mijn lessen, zowel als leerkracht, als student...

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:09:
Ach, de voorbereiding van mijn lessen, zowel als leerkracht, als student...
Omg... :'(

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • Beste antwoord

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:30

Aganim

I have a cunning plan..

Oef, dat is wel zwaar balen..

Je kan nog een ander programma proberen, ik heb zelf goede ervaring met Photorec (http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec). In tegenstelling tot de naam gaat deze verder dan alleen foto's. :) PR probeert ook nog wat te maken van gefragmenteerde bestanden, ik gok dat Recuva dit ook wel zal proberen, maar een verschil in algoritme kan nog weleens voor meer of minder succes zorgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Aganim op 14-09-2017 12:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel Photorec inderdaad wat beter werk verricht heeft, waren de reeds herstelde bestanden nog steeds onbruikbaar. De reeds herstelde bestanden waar wél vaker te openen, maar dan zag ik eerder rare leestekens, en soms wat tekst...

Kmoet wel eerlijk zeggen, ik heb na 7u in fase 1 het proces afgebroken en ik zie nu alles als definitief verloren. Het verlies van digitale leven moet niet zo zwaar meetellen...
Pagina: 1