Toon posts:

Notebook onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een kapotte vaio gekregen, en dan bedoel ik ook GOED kapot! Deze was letterlijk van het balkon gevallen..auuwwww

De dame waar deze van was heeft eerst een tijdje gehuild :'( :'( en daarna besloten de stukjes notebook naar mij te brengen. Onder het motto 'misschien kun jij er nog iets mee?' :? Nu vroeg ik me af, welke onderdelen nog bruikbaar zijn voor mijn desktop? Is het bijv mogelijk om de HD eruit te halen en te gebruiken als DivX download schijf. En what about CPU, geheugen...??? Iemand ervaring met het tweaken van notebook onderdelen?

Verwijderd

HD is waarschijnlijk 2,5". Ik geloof dat je die wel kunt gebruiken.
Geheugen is SO-DIMM, kan niet in je gewone pc, wel in een andere laptop
CPU zit denk ik vastgeplakt in je lappie.

Verwijderd

Topicstarter
Mmmmmm jammer...had stiekem gehoopt nog wat meer te kunnen gebruiken.
Maar die HD, daar heb ik toch verloopkabels voor nodig..en de voeding voor een 2,5" is die wel 12v?
Iig thx Sinterklaas 82 tm !

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

de kans lijkt me alleen vrij groot dat die hd ook kapot is. die zijn ook niet echt gemaakt om van het balkon te vallen.

is het scherm nog in orde ? kan je verkopen aan iemand die een kapot scherm heeft.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Hmm, doet dat geheugen het nog wel?
Ik heb daar dan wel belang bij voor in de laptop van mijn broertje. (compaq armada amd3d 400 met 24!!!!!mb geheugen) daar mag dus nog wat meer in!!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:55
Op maandag 09 juli 2001 14:55 schreef obscurus het volgende:
Hmm, doet dat geheugen het nog wel?
Ik heb daar dan wel belang bij voor in de laptop van mijn broertje. (compaq armada amd3d 400 met 24!!!!!mb geheugen) daar mag dus nog wat meer in!!
compaq heeft ander geheugen dan sony

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 12:04
die HD kan je zeker naar fluiten want zo'n klap over leeft hij nooit.

offtopic:
hoe komt het dan dat hij van het balkon is gevallen

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

Ik denk dat je er echt heeeel weinig mee kan doen, behalve als je nog een kapotte laptop regeld en wat onderdelen gaat overzetten ofzo :?

Maar behalve dat, je kan het natuurlijk ook gebruiken als sleutelobject, weet je meteen helemaal hoe alles ervan binnen uit ziet :)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:51

GaMbiNo

1337

Hoe hoog is dat balkon? 1 hoog valt nog wel mee..

Tien hoog kan je rustig schudden, flikker het dan maar weg :'(

Verwijderd

Topicstarter
Kheb links en rechts eens gechecked. Morgen liggen in de brievenbus een kaartje en een kabeltje, doet de HD het niet stuur ik ze terug. En maak ik een mooie collage van de losse onderdelen ;) ;)
Hoe zou ik kunnen checken om hoeveel MB geheugen het gaat? Misschien dat ik iemand voor een klein prijsje blij kan maken.

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 14:33 schreef Thaone het volgende:
Kheb links en rechts eens gechecked. Morgen liggen in de brievenbus een kaartje en een kabeltje, doet de HD het niet stuur ik ze terug. En maak ik een mooie collage van de losse onderdelen ;) ;)
Hoe zou ik kunnen checken om hoeveel MB geheugen het gaat? Misschien dat ik iemand voor een klein prijsje blij kan maken.
De Vaio werd toch altijd met 32 M geleverd?

Zat er een CD-ROMspeler in?? Hmmmz... als die nog niet in stukken ligt... is die heel misschien ook wel te gebruiken...

Let je trouwens op waar de Pen1 zit... Zet je die niet goed, dan verneuk je de HD alsnog...

Floppydrives zijn meestal ook nog wel te verkopen... tegenwoordig is dat redelijk standaard...
Misschien zit er nog een leuk ventilatortje in... Kan ook hergebruikt worden...

Alles kan...

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 15:01 schreef wibblemoo het volgende:

[..]

compaq heeft ander geheugen dan sony
Niet meer, alle fabrikanten werken nu met S0-Dimmen, heb je hierboven kunnen lezen.

Verwijderd

ik moet zeggen dat die notebook schijven best wel wat kunnen hebben,
en btw had laatst compaq presario open-gehaald (wat een sjit karwei) maar die proc. die zat gewoon in een socket dus maybe kan je daar ook nog wat mee doen :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.ce-s.com/OctAdapter40-44.GIF

voor die harddisk kun je zo'n converter gebruiken.

meer info : http://www.ce-s.com/Octet-Adapters.html

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Convertortjes van 2.5" naar 3.5" met voeding zijn gewoon te krijgen, tientje of 2.

en als de hd fucked is, gewoon proberen rma te regelen :)

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 00:39 schreef killerloop het volgende:
[afbeelding]

voor die harddisk kun je zo'n converter gebruiken.

meer info : http://www.ce-s.com/Octet-Adapters.html
gruwelijke grootmoeder! zu vragen voor een zo'n sjit ding 55$ :?
zal wel voorzien zijn met goude cotact pennen :P
Pagina: 1