• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08 22:09
Beste medetweakers

Sinds een paar dagen tikt mijn pc bij het uitgaan. Zodra stroom er af gaat (Normaal afsluiten windows 10 ) krijg ik een tik te horen ene x zacht andere x luidt.

Nu ben ik al tot conclusie gekomen dat dit me voeding is. Betreft hier een seasonic G serie 750Watt.

Paar dagen geleden had ik ook last van de voeding dat ie resoneerde in me behuizing. Dit was opgelost door even een klein papiertje op de te vouwen en eronder te leggen. Deze tik is niet dat de voeding aan het resoneren is.

Ik heb er een filmpje van gemaakt alleen deze kan ik denk ik niet plaatsen op tweakers.

Kan dit kwaad ? voeding is nog geen 3 jaar.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
Zou het de fan kunnen zijn? Filmpje uploaden naar YT en dan kun je hem hier gewoon posten :).

My favorite programming language is solder.

• marcelmaria
YouTube: IMG 0104

Tussen 8 en 10 seconden hoor je de tik. Deze is soms bijna niet hoorbaar maar soms is het ook echt TIK.

[ Voor 54% gewijzigd door marcelmaria op 14-09-2017 13:24 ]

• marcelmaria
Puch-Maxi schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:39:
Zou het de fan kunnen zijn? Filmpje uploaden naar YT en dan kun je hem hier gewoon posten :).
Gedaan.

Denk zelf niet dat het de fan is daar klinkt het niet echt naar.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

Klinkt als een relais. Als je dat hoort zodra de computer uitgaat is dat doodnormaal, doet mijn Be Quiet ook. Mijn receiver maakt dat geluid ook bij aan/uitzetten. Kan geen enkele kwaad. Als je het hoort tijdens dat ie in gebruik is wordt het een ander verhaal.

[ Voor 22% gewijzigd door Zorian op 14-09-2017 17:09 ]

• marcelmaria
Zorian schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:09:
Klinkt als een relais. Als je dat hoort zodra de computer uitgaat is dat doodnormaal, doet mijn Be Quiet ook. Mijn receiver maakt dat geluid ook bij aan/uitzetten. Kan geen enkele kwaad. Als je het hoort tijdens dat ie in gebruik is wordt het een ander verhaal.
Dat leek mij inderdaad ook me marantz maakt die tik ook.

Alleen mijn voeding deed dit nooit hij begint er nu de laatste paar dagen mee.

• Zorian

Zorian

What the fox?

marcelmaria schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:23:
[...]

Dat leek mij inderdaad ook me marantz maakt die tik ook.

Alleen mijn voeding deed dit nooit hij begint er nu de laatste paar dagen mee.
Kan ouderdom zijn, maar een tikkend relais bij uitschakelen doet bij mij geen alarmbellen afgaan. Dat doet mijn voeding inmiddels al 4 jaar vrijwel dagelijks en de PC werkt nog steeds prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmaria
Zorian schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:24:
[...]

Kan ouderdom zijn, maar een tikkend relais bij uitschakelen doet bij mij geen alarmbellen afgaan. Dat doet mijn voeding inmiddels al 4 jaar vrijwel dagelijks en de PC werkt nog steeds prima.
Dankje wel :) Dan laat ik het lekker zo zitten:)

Kan het zo zijn dat het de ene x luider is dan de andere x ? Dit lijkt hier wel het geval te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door marcelmaria op 14-09-2017 17:29 ]

• Zorian

Zorian

What the fox?

marcelmaria schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:28:
[...]

Dankje wel :) Dan laat ik het lekker zo zitten:)
Wat je eventueel nog kan doen is de voltages controleren. Zolang die goed zijn zal het wel loslopen. En hou in de gaten of er geen gekke dingen gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmaria
Zorian schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:28:
[...]

Wat je eventueel nog kan doen is de voltages controleren. Zolang die goed zijn zal het wel loslopen. En hou in de gaten of er geen gekke dingen gebeuren.
Heb contact gehad met de desbetreffende winkel mag hem morgen retour sturen.

Indien het geen kwaad kan bouw ik hem liever niet uit natuurlijk

• Zorian

Zorian

What the fox?

marcelmaria schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:30:
[...]

Heb contact gehad met de desbetreffende winkel mag hem morgen retour sturen.

Indien het geen kwaad kan bouw ik hem liever niet uit natuurlijk
Nja je KAN hem terug sturen, maar het zou best knullig wezen als de winkel/fabrikant vervolgens zegt van ja maar hij doet het toch gewoon? Hopelijk geen onderzoekskosten in dat geval. Zou het nog even overleggen met de winkel.

• marcelmaria
Zorian schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:33:
[...]

Nja je KAN hem terug sturen, maar het zou best knullig wezen als de winkel/fabrikant vervolgens zegt van ja maar hij doet het toch gewoon? Hopelijk geen onderzoekskosten in dat geval. Zou het nog even overleggen met de winkel.
Heb al contact met ze gehad en het filmpje medegedeeld waarop ik deze reactie kreeg. vroeg namelijk of deze direct omgeruild zou worden.

Ik verwacht van wel.( dat bepaald de rma afdeling)

Stuur hem zo compleet mogelijk op dan is de kans het grootst ( als iets niet compleet is kunnen ze hem niet omruilen)

• marcelmaria
Zorian schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:33:
[...]

Ik wacht het nog even af met terug sturen inderdaad. Tikt nu ook niet elke x meer bij afsluiten. Soms hoor je even tik bij uitschakelen. Computer werkt verder wel naar behoren.
Pagina: 1